Lamborghini Urus jako hybrid? O techniku se podělí hned s tím nejvýkonnějším

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 5. prosince 2017, 15:16 Google+

Od představení nového Lamborghini Usur uběhlo teprve pár hodin, přesto už se řeší jeho další budoucnost. Přesněji řečeno, budoucnost jeho hybridní pohonné soustavy. Nabízí se totiž možnost, že místo vývoje zcela nové, by si ji konstruktéři mohli půjčit z Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, což je nejvýkonnější koncernový hybrid.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lamborghini Urus

Lamborghini Urus | foto: Lamborghini

Sdílejte článek

S teorií přišel web AutoExpress, podle kterého tomuto řešení nahrává i použití podobné platformy. Neměl by tak být problém ani použít stejný hybridní systém, který jako primární jednotku využívá přeplňovaný 4.0 litrový osmiválec.

Díky tomu dosahuje Panamera Turbo S E-Hybrid kombinovaného výkonu 680 koní a točivého momentu 850 Nm. Díky tomu zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h za 3.4 sekundy a maximální rychlost se pohybuje až u 310 km/h. 

Ve srovnání s tím nabízí nový Urus jen nepatrně horší výsledky. Jeho přeplňovaný osmiválec generuje 650 koní a 850 Nm točivého momentu. Z 0 na 100 km/h akceleruje o pouhé dvě desetiny sekundy rychleji a jeho maximální rychlost je nižší o pouhých pět kilometrů.

V hybridní verzi by se však Lamborghini mohlo chlubit alespoň omezeným dojezdem s nulovými emisemi a celkovým poklesem emisí CO2 k hranici 70 g/100km. Tím by automobilka získala nejen svůj vůbec první elektrifikovaný model, ale také výhodu na řadě trhů, které požadují přítomnost elektrifikovaných modelů v nabídce. Velký potenciál by nabízel zejména čínský trh, který se potýká se znečištěným ovzduším, ale kde Lamborghini plánuje prodat skutečně velké množství vozidel Urus.

Vytisknout

Diskuze: Lamborghini Urus jako hybrid? O techniku se podělí hned s tím nejvýkonnějším

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Tesla Model 3

Rádio v autě jako samozřejmost? Některé Tesly ho stále nemají

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud