Od představení nového Lamborghini Usur uběhlo teprve pár hodin, přesto už se řeší jeho další budoucnost. Přesněji řečeno, budoucnost jeho hybridní pohonné soustavy. Nabízí se totiž možnost, že místo vývoje zcela nové, by si ji konstruktéři mohli půjčit z Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, což je nejvýkonnější koncernový hybrid.
S teorií přišel web AutoExpress, podle kterého tomuto řešení nahrává i použití podobné platformy. Neměl by tak být problém ani použít stejný hybridní systém, který jako primární jednotku využívá přeplňovaný 4.0 litrový osmiválec.
Díky tomu dosahuje Panamera Turbo S E-Hybrid kombinovaného výkonu 680 koní a točivého momentu 850 Nm. Díky tomu zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h za 3.4 sekundy a maximální rychlost se pohybuje až u 310 km/h.
Ve srovnání s tím nabízí nový Urus jen nepatrně horší výsledky. Jeho přeplňovaný osmiválec generuje 650 koní a 850 Nm točivého momentu. Z 0 na 100 km/h akceleruje o pouhé dvě desetiny sekundy rychleji a jeho maximální rychlost je nižší o pouhých pět kilometrů.
V hybridní verzi by se však Lamborghini mohlo chlubit alespoň omezeným dojezdem s nulovými emisemi a celkovým poklesem emisí CO2 k hranici 70 g/100km. Tím by automobilka získala nejen svůj vůbec první elektrifikovaný model, ale také výhodu na řadě trhů, které požadují přítomnost elektrifikovaných modelů v nabídce. Velký potenciál by nabízel zejména čínský trh, který se potýká se znečištěným ovzduším, ale kde Lamborghini plánuje prodat skutečně velké množství vozidel Urus.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?