Na řidiče se za poslední měsíce a roky navalilo velké množství novinek, které upravují provoz na silnicích. A zatímco některé byly potřeba už dávno a všichni si je pochvalují, jiné jsou hodně přitažené za vlasy. Jako například úprava platnosti značky 'Zimní výbava'.
Málokdo i dnes, po roce a půl od zavedení, o změně ví, ale neznalost v tomto případě neomlouvá. Vyhláška upravující provoz na pozemních komunikacích mění od letošního roku hodně věcí, mimo jiné i dopravní značky. Asi nejkontroverznější změnu přináší značka 'Zimní výbava', která od letoška platí celoročně.
Doposud platilo, že značka řidičům ukládala povinnost použít v označeném úseku zimní pneumatiky, a to od 1. listopadu do 31. března bez ohledu na počasí. V jiném období tato povinnost neplatila. Nyní je ale situace jiná a značka platí celoročně, tedy klidně i uprostřed července, pokud není dodatkovou tabulkou období určeno jinak.
Nová vyhláška značku 'Zimní výbava' definuje následovně: "Značka přikazuje řidiči motorového vozidla kategorie M nebo N, aby pokračoval v jízdě jen při splnění podmínek stanovených zákonem pro provoz vozidel v zimním období, a to bez ohledu na datum a aktuální nebo předpokládané povětrnostní podmínky. Pod značkou může být umístěna dodatková tabulka s uvedením odlišné úpravy doby platnosti."
Ministerstvo chtělo změnou vyhlášky reagovat na situace, kdy například na začátku dubna nebo na konci října napadne sníh, a donutit tak řidiče, aby nepodceňovali jízdu na letních pneumatikách. V extrémních případech to tedy znamená, že řidič bude muset obout zimní pneumatiky na vyznačeném úseku třeba i uprostřed horkého léta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?