Na řidiče se za poslední měsíce a roky navalilo velké množství novinek, které upravují provoz na silnicích. A zatímco některé byly potřeba už dávno a všichni si je pochvalují, jiné jsou hodně přitažené za vlasy. Jako například úprava platnosti značky 'Zimní výbava'.
Málokdo i dnes, po roce a půl od zavedení, o změně ví, ale neznalost v tomto případě neomlouvá. Vyhláška upravující provoz na pozemních komunikacích mění od letošního roku hodně věcí, mimo jiné i dopravní značky. Asi nejkontroverznější změnu přináší značka 'Zimní výbava', která od letoška platí celoročně.
Doposud platilo, že značka řidičům ukládala povinnost použít v označeném úseku zimní pneumatiky, a to od 1. listopadu do 31. března bez ohledu na počasí. V jiném období tato povinnost neplatila. Nyní je ale situace jiná a značka platí celoročně, tedy klidně i uprostřed července, pokud není dodatkovou tabulkou období určeno jinak.
Nová vyhláška značku 'Zimní výbava' definuje následovně: "Značka přikazuje řidiči motorového vozidla kategorie M nebo N, aby pokračoval v jízdě jen při splnění podmínek stanovených zákonem pro provoz vozidel v zimním období, a to bez ohledu na datum a aktuální nebo předpokládané povětrnostní podmínky. Pod značkou může být umístěna dodatková tabulka s uvedením odlišné úpravy doby platnosti."
Ministerstvo chtělo změnou vyhlášky reagovat na situace, kdy například na začátku dubna nebo na konci října napadne sníh, a donutit tak řidiče, aby nepodceňovali jízdu na letních pneumatikách. V extrémních případech to tedy znamená, že řidič bude muset obout zimní pneumatiky na vyznačeném úseku třeba i uprostřed horkého léta.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?