Většina lidí toužících po pohonu všech kol se v poslední době otáčí hlavně k segmentu SUV a Crossoverů, ovšem stále existuje i menší skupinka lidí, kteří by si rádi ponechali své kompaktní vozy, pouze by je rádi obohatili o další hnanou nápravu. A právě tato skupinka lidí dosáhla svého u řidičsky tolik oblíbené Mazdy. Zatím však jen v USA
Pokud se totiž budeme bavit o Mazdě a její nabídce vozů s pohonem všech kol, většinou skončíme u modelů CX-3, CX-5 a CX-7. Na rozdíl od Američanů se však v Evropě ještě můžeme těšit z přítomnosti Mazdy 6 kombi s pohonem všech kol, nicméně kompaktní vozy s tímto benefitem zde nám také chybí.
Během autosalonu v Los Angeles však Masahiro Moro, výkonný ředitel Mazdy pro severoamerický trh, uvedl, že automobilka si je dobře vědoma sílící poptávky po těchto vozech, takže pověřil oddělení výzkumu a vývoje řešením možností, jak tuto poptávku uspokojit. Američanům tak do budoucna svitla naděje.
Moro již naznačil, že faceliftovaná Mazda 6 s 2.5 litrovým přeplňovaným motorem se bohužel s pohonem všech kol i-Activ AWD spojit nedá. Některé z budoucích modelů, plánovaných na rok 2019, by už však díky platformě SkyActiv-Body 2 a SkyActiv-Chassis 2 tuto vlastnost nabídnout mohly, jak uvádí web AutoEvolution.
Automobilka není v implantování pohonu 4x4 menším modelům žádný nováček. Na svém domovském trhu totiž prodává se systémem pohonu všech kol i-Activ AWD i Mazdu 2 a kompaktní Mazdu 3.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.