Většina lidí toužících po pohonu všech kol se v poslední době otáčí hlavně k segmentu SUV a Crossoverů, ovšem stále existuje i menší skupinka lidí, kteří by si rádi ponechali své kompaktní vozy, pouze by je rádi obohatili o další hnanou nápravu. A právě tato skupinka lidí dosáhla svého u řidičsky tolik oblíbené Mazdy. Zatím však jen v USA
Pokud se totiž budeme bavit o Mazdě a její nabídce vozů s pohonem všech kol, většinou skončíme u modelů CX-3, CX-5 a CX-7. Na rozdíl od Američanů se však v Evropě ještě můžeme těšit z přítomnosti Mazdy 6 kombi s pohonem všech kol, nicméně kompaktní vozy s tímto benefitem zde nám také chybí.
Během autosalonu v Los Angeles však Masahiro Moro, výkonný ředitel Mazdy pro severoamerický trh, uvedl, že automobilka si je dobře vědoma sílící poptávky po těchto vozech, takže pověřil oddělení výzkumu a vývoje řešením možností, jak tuto poptávku uspokojit. Američanům tak do budoucna svitla naděje.
Moro již naznačil, že faceliftovaná Mazda 6 s 2.5 litrovým přeplňovaným motorem se bohužel s pohonem všech kol i-Activ AWD spojit nedá. Některé z budoucích modelů, plánovaných na rok 2019, by už však díky platformě SkyActiv-Body 2 a SkyActiv-Chassis 2 tuto vlastnost nabídnout mohly, jak uvádí web AutoEvolution.
Automobilka není v implantování pohonu 4x4 menším modelům žádný nováček. Na svém domovském trhu totiž prodává se systémem pohonu všech kol i-Activ AWD i Mazdu 2 a kompaktní Mazdu 3.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?