Většina lidí toužících po pohonu všech kol se v poslední době otáčí hlavně k segmentu SUV a Crossoverů, ovšem stále existuje i menší skupinka lidí, kteří by si rádi ponechali své kompaktní vozy, pouze by je rádi obohatili o další hnanou nápravu. A právě tato skupinka lidí dosáhla svého u řidičsky tolik oblíbené Mazdy. Zatím však jen v USA
Pokud se totiž budeme bavit o Mazdě a její nabídce vozů s pohonem všech kol, většinou skončíme u modelů CX-3, CX-5 a CX-7. Na rozdíl od Američanů se však v Evropě ještě můžeme těšit z přítomnosti Mazdy 6 kombi s pohonem všech kol, nicméně kompaktní vozy s tímto benefitem zde nám také chybí.
Během autosalonu v Los Angeles však Masahiro Moro, výkonný ředitel Mazdy pro severoamerický trh, uvedl, že automobilka si je dobře vědoma sílící poptávky po těchto vozech, takže pověřil oddělení výzkumu a vývoje řešením možností, jak tuto poptávku uspokojit. Američanům tak do budoucna svitla naděje.
Moro již naznačil, že faceliftovaná Mazda 6 s 2.5 litrovým přeplňovaným motorem se bohužel s pohonem všech kol i-Activ AWD spojit nedá. Některé z budoucích modelů, plánovaných na rok 2019, by už však díky platformě SkyActiv-Body 2 a SkyActiv-Chassis 2 tuto vlastnost nabídnout mohly, jak uvádí web AutoEvolution.
Automobilka není v implantování pohonu 4x4 menším modelům žádný nováček. Na svém domovském trhu totiž prodává se systémem pohonu všech kol i-Activ AWD i Mazdu 2 a kompaktní Mazdu 3.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.