V rámci autosalonu v Los Angeles představuje Volkswagen americkému publiku výhled na svou ofenzivu v oblasti elektrické mobility. Volkswagen vystavuje v Kalifornii hned tři studie – kompaktní I.D., velkoprostorový I.D. BUZZ a elegantní SUV I.D. CROZZ. Jedná se o ukázky vozidel na zcela nové platformě, která byla důsledně přizpůsobena požadavkům elektrického pohonu. Značka Volkswagen hodlá do roku 2025 prodávat jeden milion elektromobilů ročně, a tím usiluje o získání vedoucího postavení na trhu v oblasti elektrické mobility. Prvním reprezentantem modelové řady I.D. se zcela elektrickým pohonem bude v Evropě kompaktní model, v USA naproti tomu přijde jako první na trh SUV.
Značka Volkswagen se postaví výzvám budoucnosti s modely I.D. Jejich základem je modulární platforma MEB pro elektricky poháněná vozidla, která nalezne uplatnění v rámci celého koncernu. Nové elektromobily nabídnou mobilitu s nulovými emisemi na dlouhé vzdálenosti, možnost rychlého nabíjení a prostorné variabilní interiéry. „Zvláštností naší platformy jsou nové proporce s dlouhými rozvory a krátkými převisy,“ vysvětluje Christian Senger, vedoucí modelové řady e-Mobility u značky Volkswagen, a dodává: „Tím vytváříme zcela novou nabídku vnitřního prostoru s velkou variabilitou pro cestující a zavazadla.“
Senger dokládá nárůst vnitřních rozměrů na příkladu kompaktního vozu I.D.: „Má vnější rozměry Golfu, v interiéru však nabízí tolik prostoru jako Passat.“ Komponenty elektrického pohonu jsou totiž uloženy prostorově úsporně v oblasti náprav a vysokonapěťové akumulátory mají své místo v podlaze vozidla. To platí i pro všechny ostatní karosářské verze: „MEB umožňuje vývoj nejrůznějších druhů vozidel od kompaktní třídy až po sedmimístná SUV.“
Šéf prodeje Jürgen Stackmann v Los Angeles uvedl, že kromě tří již představených modelů (kompaktní vůz, SUV a MPV) bude mít modelová řada I.D. další členy, mimo jiné limuzínu. Všechny varianty mají společný nejen elektrický pohon, ale také novou podobu síťového propojení. Elektronická soustava vozidla bude místo mnoha řídicích jednotek zahrnovat výkonné centrální počítače s centrálně používaným softwarem, který lze kdykoli aktualizovat a vylepšovat. Tato nová elektronická platforma je základem pro nové digitální služby v automobilu, které budou přínosem v každodenním provozu.
„Technické inovace, jimiž se v současnosti zabýváme, zvýší potenciál automobilu,“ říká Stackmann. „Kromě velmi atraktivního designu a mnoha možností, jak vycházet vstříc individuálním požadavkům zákazníků, vsadíme všechno na to, abychom dokázali uspokojovat rostoucí přání lidí po trvale udržitelné mobilitě.“
To začíná již správným oslovením zákazníků. Ve společném projektu s americkým softwarovým koncernem Adobe jsou oslovováni zájemci na sociálních sítích, kteří na novém internetovém portálu Volkswagen naleznou jejich profilu individuálně přizpůsobené informace o generaci I.D.
Již před návštěvou prodejce značky Volkswagen se může zákazník s novými elektromobily virtuálně seznámit i na neobvyklých místech. Stackmann k tomu dodává: „V této oblasti jsme navázali spolupráci se společností Microsoft: ‚Rozšířená realita‘ nám umožňuje virtuálně zobrazovat nový automobil například v kavárnách a nákupních centrech pomocí brýlí HoloLens.“
Další spolupráce značky Volkswagen s koncernem, specializovaným na IT, se týká nabídky informačních a zábavních systémů, která je realizována s IBM pod označením „Predictive We Services“. Základem je digitální asistent „Watson“, který během jízdy vyhledává na internetu potenciální dílčí cíle pro nákupy nebo večeři, navrhne nalezená řešení a na hlasový povel uskuteční například rezervaci stolu v restauraci.
„Silná stránka značky Volkswagen spočívá již více než 70 let v nabídce cenově dostupné techniky a především mobility, nezávisle na pohonu, pro široké vrstvy zákazníků. Tak tomu bude i v budoucnosti. Zpřístupníme elektrickou mobilitu s vysokým standardem kvality všem,“ shrnuje Jürgen Stackmann cíle značky Volkswagen.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?