V rámci autosalonu v Los Angeles představuje Volkswagen americkému publiku výhled na svou ofenzivu v oblasti elektrické mobility. Volkswagen vystavuje v Kalifornii hned tři studie – kompaktní I.D., velkoprostorový I.D. BUZZ a elegantní SUV I.D. CROZZ. Jedná se o ukázky vozidel na zcela nové platformě, která byla důsledně přizpůsobena požadavkům elektrického pohonu. Značka Volkswagen hodlá do roku 2025 prodávat jeden milion elektromobilů ročně, a tím usiluje o získání vedoucího postavení na trhu v oblasti elektrické mobility. Prvním reprezentantem modelové řady I.D. se zcela elektrickým pohonem bude v Evropě kompaktní model, v USA naproti tomu přijde jako první na trh SUV.
Značka Volkswagen se postaví výzvám budoucnosti s modely I.D. Jejich základem je modulární platforma MEB pro elektricky poháněná vozidla, která nalezne uplatnění v rámci celého koncernu. Nové elektromobily nabídnou mobilitu s nulovými emisemi na dlouhé vzdálenosti, možnost rychlého nabíjení a prostorné variabilní interiéry. „Zvláštností naší platformy jsou nové proporce s dlouhými rozvory a krátkými převisy,“ vysvětluje Christian Senger, vedoucí modelové řady e-Mobility u značky Volkswagen, a dodává: „Tím vytváříme zcela novou nabídku vnitřního prostoru s velkou variabilitou pro cestující a zavazadla.“
Senger dokládá nárůst vnitřních rozměrů na příkladu kompaktního vozu I.D.: „Má vnější rozměry Golfu, v interiéru však nabízí tolik prostoru jako Passat.“ Komponenty elektrického pohonu jsou totiž uloženy prostorově úsporně v oblasti náprav a vysokonapěťové akumulátory mají své místo v podlaze vozidla. To platí i pro všechny ostatní karosářské verze: „MEB umožňuje vývoj nejrůznějších druhů vozidel od kompaktní třídy až po sedmimístná SUV.“
Šéf prodeje Jürgen Stackmann v Los Angeles uvedl, že kromě tří již představených modelů (kompaktní vůz, SUV a MPV) bude mít modelová řada I.D. další členy, mimo jiné limuzínu. Všechny varianty mají společný nejen elektrický pohon, ale také novou podobu síťového propojení. Elektronická soustava vozidla bude místo mnoha řídicích jednotek zahrnovat výkonné centrální počítače s centrálně používaným softwarem, který lze kdykoli aktualizovat a vylepšovat. Tato nová elektronická platforma je základem pro nové digitální služby v automobilu, které budou přínosem v každodenním provozu.
„Technické inovace, jimiž se v současnosti zabýváme, zvýší potenciál automobilu,“ říká Stackmann. „Kromě velmi atraktivního designu a mnoha možností, jak vycházet vstříc individuálním požadavkům zákazníků, vsadíme všechno na to, abychom dokázali uspokojovat rostoucí přání lidí po trvale udržitelné mobilitě.“
To začíná již správným oslovením zákazníků. Ve společném projektu s americkým softwarovým koncernem Adobe jsou oslovováni zájemci na sociálních sítích, kteří na novém internetovém portálu Volkswagen naleznou jejich profilu individuálně přizpůsobené informace o generaci I.D.
Již před návštěvou prodejce značky Volkswagen se může zákazník s novými elektromobily virtuálně seznámit i na neobvyklých místech. Stackmann k tomu dodává: „V této oblasti jsme navázali spolupráci se společností Microsoft: ‚Rozšířená realita‘ nám umožňuje virtuálně zobrazovat nový automobil například v kavárnách a nákupních centrech pomocí brýlí HoloLens.“
Další spolupráce značky Volkswagen s koncernem, specializovaným na IT, se týká nabídky informačních a zábavních systémů, která je realizována s IBM pod označením „Predictive We Services“. Základem je digitální asistent „Watson“, který během jízdy vyhledává na internetu potenciální dílčí cíle pro nákupy nebo večeři, navrhne nalezená řešení a na hlasový povel uskuteční například rezervaci stolu v restauraci.
„Silná stránka značky Volkswagen spočívá již více než 70 let v nabídce cenově dostupné techniky a především mobility, nezávisle na pohonu, pro široké vrstvy zákazníků. Tak tomu bude i v budoucnosti. Zpřístupníme elektrickou mobilitu s vysokým standardem kvality všem,“ shrnuje Jürgen Stackmann cíle značky Volkswagen.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?