Extrémní Jaguár sice překonal rekord Nürburgringu, ale zároveň ukázal, jak nesmyslný údaj to je

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 29. listopadu 2017, 10:23 Aktualizováno 29.11.2017, 11:54 Google+

V segmentu sportovních sedanů dlouhou dobu dominovaly německé a italské vozy, ovšem poslední přírůstek z rodiny Jaguár XE jasně ukázal, že je potřeba počítat s dalším hráčem. Extrémní model SV Project 8 totiž svou jízdou na Ringu vyfoukl první pozici mezi sedany dosud vládnoucí Alfě Romeo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jaguar XE SV Project 8

Jaguar XE SV Project 8 | foto: Jaguar

Sdílejte článek

A rozdíl mezi rekordními jízdami skutečně nebyl zanedbatelný. Alfa Romeo Giulia Quadriofoglio zvládla slavný okruh za 7 minut a 32 sekund, zatímco extrémnímu angličanovi stačilo o devět sekund méně, takže kolo zvládl v čase 7 minut a 23 sekund.

Tenhle rekord je však poněkud kontraproduktivní, neboť kromě  nadřazenosti Jaguáru jasně ukazuje, jak je tohle srovnávání nesmyslné. Zatímco model Giulia Quadrifoglio si bude moci koupit téměř kdokoliv na celém světě, Jaguár vyrobí pouze 300 exemplářů výkonného SV Project 8.

Už vůbec pak nemá smysl nakusovat praktičnost obou vozů. Zatímco Alfa stále zůstává reprezentativním sedanem, SV Project 8 je dílem specialistů z dílny Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations, kteří se svými produkty snaží posunovat hranice luxusu, výkonu nebo terénních schopností. V případě modelu XE pak došlo na transformaci takřka celého vozu, kdy praktičnost upadá i díky náhradě zadních sedaček za ochranou klec.

Pokud ale odložíme kritiku samotného porovnávání si svalů a nahlédneme pod kapotu XE SV Project 8, pak spatříme malé umělecké dílo. Přeplňovaný 5.0 litrový motor V8 spojený výradně s osmistupňovou automatickou převodovkou nabízí 600 koní a z 0 na 96 km/h akceleruje za 3.3 sekundy. Maximální rychlost se pak pohybuje až u 321 km/h.

Jaguar XE SV Project 8 zajíždí rekord na Ringu (7:58) | zdroj: youtube.com

Je tak jen škoda, že místo běžného modelu se SV Project 8 objeví jen jako limitovaná edice. Je to totiž jediný aspekt který nám zabraňuje napsat, že německé a italské sportovní sedany konečně našly patřičného rivala.

Vytisknout

Diskuze: Extrémní Jaguár sice překonal rekord Nürburgringu, ale zároveň ukázal, jak nesmyslný údaj to je

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nový koncept městského elektromobilu REDS

Nejkontroverznější designér BMW navrhl elektromobil pro Čínu, výsledek posuďte…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud