Extrémní Jaguár sice překonal rekord Nürburgringu, ale zároveň ukázal, jak nesmyslný údaj to je

Jaguar XE SV Project 8
Jaguar XE SV Project 8, foto: Jaguar
Antonín Marek , AutoRoad.cz 29. listopadu 2017 10:23 | akt. 29. listopadu 2017 11:54
Sdílej:

V segmentu sportovních sedanů dlouhou dobu dominovaly německé a italské vozy, ovšem poslední přírůstek z rodiny Jaguár XE jasně ukázal, že je potřeba počítat s dalším hráčem. Extrémní model SV Project 8 totiž svou jízdou na Ringu vyfoukl první pozici mezi sedany dosud vládnoucí Alfě Romeo.

A rozdíl mezi rekordními jízdami skutečně nebyl zanedbatelný. Alfa Romeo Giulia Quadriofoglio zvládla slavný okruh za 7 minut a 32 sekund, zatímco extrémnímu angličanovi stačilo o devět sekund méně, takže kolo zvládl v čase 7 minut a 23 sekund.

Tenhle rekord je však poněkud kontraproduktivní, neboť kromě  nadřazenosti Jaguáru jasně ukazuje, jak je tohle srovnávání nesmyslné. Zatímco model Giulia Quadrifoglio si bude moci koupit téměř kdokoliv na celém světě, Jaguár vyrobí pouze 300 exemplářů výkonného SV Project 8.

Už vůbec pak nemá smysl nakusovat praktičnost obou vozů. Zatímco Alfa stále zůstává reprezentativním sedanem, SV Project 8 je dílem specialistů z dílny Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations, kteří se svými produkty snaží posunovat hranice luxusu, výkonu nebo terénních schopností. V případě modelu XE pak došlo na transformaci takřka celého vozu, kdy praktičnost upadá i díky náhradě zadních sedaček za ochranou klec.

Pokud ale odložíme kritiku samotného porovnávání si svalů a nahlédneme pod kapotu XE SV Project 8, pak spatříme malé umělecké dílo. Přeplňovaný 5.0 litrový motor V8 spojený výradně s osmistupňovou automatickou převodovkou nabízí 600 koní a z 0 na 96 km/h akceleruje za 3.3 sekundy. Maximální rychlost se pak pohybuje až u 321 km/h.

Je tak jen škoda, že místo běžného modelu se SV Project 8 objeví jen jako limitovaná edice. Je to totiž jediný aspekt který nám zabraňuje napsat, že německé a italské sportovní sedany konečně našly patřičného rivala.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.