Mladoboleslavská automobilka konečně oficiálně potvrdila několik důležitých otázek, které se týkají jak její budoucnosti, tak produkce elektromobilů s okřídleným šípem ve znaku. Nyní už tedy víme kdy se budou elektromobily a hybridy vyrábět ale také kde.
Ještě donedávna se živě spekulovalo o variantě, kdy by měla být přesunuta část výroby mladoboleslavské automobilky do Německa - a právě elektromobily a hybridy se nabízely jako nejlepší volba, neboť jejich výroba se v ČR se teprve chystá, ovšem v Německu už jsou na ni připraveni. Jak už jsme ale dříve informovali, i elektromobily se budou vyrábět v ČR.
Samotná produkce elektromobilů pak začne v roce 2020, ovšem již o rok dříve by měla začít výroba komponentů pro hybridy z celé koncernové flotily. Prvním elektromobilem v nabídce samotné automobilky se stane hybridní varianta současné generace Škody Superb, kterou bude následovat Škoda Kodiaq. Oba modely budou podle webu Motor1 vybaveny přeplňovaným motorem o objemu 1.4 litru, který bude spolupracovat s elektromotorem. Konečný výkon se tak zastaví u 160 kW (215 k). Pokud je vám tato konfigurace povědomá, nedivíme se. Znát ji můžete například z VW Passat GTE.
První čistě elektrický vůz dorazí v roce 2020 a vycházet bude z konceptu Vision E, který byl představen začátkem roku. V koncernu se bude jednat o třetí čistě elektrický model, který bude postaven na platformě MEB. Škodovka se tak svou důležitostí v rámci elektrifikace vyhoupne na úroveň automobilek jako Volkswagen a Audi.
Poté by se měla pozornost automobilky zaměřit na pravděpodobně nejdražší model z jejího plánovaného portfolia, čistě elektrické SUV-Coupe, které bude svou velikostí zapadat mezi modely Karoq a Kodiaq. Jeho předpokládaný výkon by se měl pohybovat okolo 300 koní, čímž se tento model může stát zároveň nejvýkonnějším vozem celé automobilky.
Na druhém straně ceníku elektromobilů by se pak mohl objevit dostupný model s názvem "Felicia", což by mohl být jen lehce upravený elektromobil VW I.D.. Ostatně tento postup známe už od modelů VW UP! / Škoda Citigo. To už se ale pohybujeme ve světě spekulací, kde na nás čeká ještě jedna perlička: V roce 2025 by totiž řady elektromobilů značky Škoda mohl rozšířit i sportovní nástupce legendárního modelu 110R.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?