Mladoboleslavská automobilka konečně oficiálně potvrdila několik důležitých otázek, které se týkají jak její budoucnosti, tak produkce elektromobilů s okřídleným šípem ve znaku. Nyní už tedy víme kdy se budou elektromobily a hybridy vyrábět ale také kde.
Ještě donedávna se živě spekulovalo o variantě, kdy by měla být přesunuta část výroby mladoboleslavské automobilky do Německa - a právě elektromobily a hybridy se nabízely jako nejlepší volba, neboť jejich výroba se v ČR se teprve chystá, ovšem v Německu už jsou na ni připraveni. Jak už jsme ale dříve informovali, i elektromobily se budou vyrábět v ČR.
Samotná produkce elektromobilů pak začne v roce 2020, ovšem již o rok dříve by měla začít výroba komponentů pro hybridy z celé koncernové flotily. Prvním elektromobilem v nabídce samotné automobilky se stane hybridní varianta současné generace Škody Superb, kterou bude následovat Škoda Kodiaq. Oba modely budou podle webu Motor1 vybaveny přeplňovaným motorem o objemu 1.4 litru, který bude spolupracovat s elektromotorem. Konečný výkon se tak zastaví u 160 kW (215 k). Pokud je vám tato konfigurace povědomá, nedivíme se. Znát ji můžete například z VW Passat GTE.
První čistě elektrický vůz dorazí v roce 2020 a vycházet bude z konceptu Vision E, který byl představen začátkem roku. V koncernu se bude jednat o třetí čistě elektrický model, který bude postaven na platformě MEB. Škodovka se tak svou důležitostí v rámci elektrifikace vyhoupne na úroveň automobilek jako Volkswagen a Audi.
Poté by se měla pozornost automobilky zaměřit na pravděpodobně nejdražší model z jejího plánovaného portfolia, čistě elektrické SUV-Coupe, které bude svou velikostí zapadat mezi modely Karoq a Kodiaq. Jeho předpokládaný výkon by se měl pohybovat okolo 300 koní, čímž se tento model může stát zároveň nejvýkonnějším vozem celé automobilky.
Na druhém straně ceníku elektromobilů by se pak mohl objevit dostupný model s názvem "Felicia", což by mohl být jen lehce upravený elektromobil VW I.D.. Ostatně tento postup známe už od modelů VW UP! / Škoda Citigo. To už se ale pohybujeme ve světě spekulací, kde na nás čeká ještě jedna perlička: V roce 2025 by totiž řady elektromobilů značky Škoda mohl rozšířit i sportovní nástupce legendárního modelu 110R.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?