Mladoboleslavská automobilka konečně oficiálně potvrdila několik důležitých otázek, které se týkají jak její budoucnosti, tak produkce elektromobilů s okřídleným šípem ve znaku. Nyní už tedy víme kdy se budou elektromobily a hybridy vyrábět ale také kde.
Ještě donedávna se živě spekulovalo o variantě, kdy by měla být přesunuta část výroby mladoboleslavské automobilky do Německa - a právě elektromobily a hybridy se nabízely jako nejlepší volba, neboť jejich výroba se v ČR se teprve chystá, ovšem v Německu už jsou na ni připraveni. Jak už jsme ale dříve informovali, i elektromobily se budou vyrábět v ČR.
Samotná produkce elektromobilů pak začne v roce 2020, ovšem již o rok dříve by měla začít výroba komponentů pro hybridy z celé koncernové flotily. Prvním elektromobilem v nabídce samotné automobilky se stane hybridní varianta současné generace Škody Superb, kterou bude následovat Škoda Kodiaq. Oba modely budou podle webu Motor1 vybaveny přeplňovaným motorem o objemu 1.4 litru, který bude spolupracovat s elektromotorem. Konečný výkon se tak zastaví u 160 kW (215 k). Pokud je vám tato konfigurace povědomá, nedivíme se. Znát ji můžete například z VW Passat GTE.
První čistě elektrický vůz dorazí v roce 2020 a vycházet bude z konceptu Vision E, který byl představen začátkem roku. V koncernu se bude jednat o třetí čistě elektrický model, který bude postaven na platformě MEB. Škodovka se tak svou důležitostí v rámci elektrifikace vyhoupne na úroveň automobilek jako Volkswagen a Audi.
Poté by se měla pozornost automobilky zaměřit na pravděpodobně nejdražší model z jejího plánovaného portfolia, čistě elektrické SUV-Coupe, které bude svou velikostí zapadat mezi modely Karoq a Kodiaq. Jeho předpokládaný výkon by se měl pohybovat okolo 300 koní, čímž se tento model může stát zároveň nejvýkonnějším vozem celé automobilky.
Na druhém straně ceníku elektromobilů by se pak mohl objevit dostupný model s názvem "Felicia", což by mohl být jen lehce upravený elektromobil VW I.D.. Ostatně tento postup známe už od modelů VW UP! / Škoda Citigo. To už se ale pohybujeme ve světě spekulací, kde na nás čeká ještě jedna perlička: V roce 2025 by totiž řady elektromobilů značky Škoda mohl rozšířit i sportovní nástupce legendárního modelu 110R.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.