Nezničitelné ruské off-roady jsou od nepaměti známé pro svou průchodnost terénem a schopnost nastartovat i v třeskutých mrazech. Jestli jim někdy vůbec něco chybělo, pak je to silný motor. Takový GAZ 69 se ho dočkal až nyní.
Sovětský model, oblíbený především v armádách zemí bývalého východního bloku, měl pod kapotou nanejvýš 75koňový zážehový čtyřválec. A když chcete opravdu hodně výkonu za dobré peníze, kam zamíříte? Ano, do USA, pro slavný osmiválec HEMI z produkce Chrysleru.
Pod kapotou GAZíku díky petrohradské společnosti Truck Garage bije HEMI s objemem 6.4 litru a výkonem 465 koní. Jedná se o repasovaný motor z amerického dovozu, u něhož je najeto nejvýše 30 tisíc kilometrů. Jako správný americký motor je i tento spojen s automatickou převodovkou, pohon všech kol samozřejmě nechybí, jen je díky uzávěrce zadního diferenciálu a stavitelnému podvozku o něco modernější.Všechna 17palcová kola obouvají 35palcové terénní pneumatiky a jsou osazena kotoučovými brzdami ARB. Chvályhodné je, že se v tuningové společnosti „nezbláznili“ a neoblékli 69 do nějakého supermoderního kabátku. Takhle je vkusné retro zkombinované s moderním navijákem nebo zrcátky.
To stejně prakticky platí i pro interiér, ačkoliv do něj nás fotografie nepouštějí. Být by tam ale mělo rádio s původním vzhledem, ale konektivitou s chytrými telefony, nebo elektricky nastavitelná kožená sedadla.
Celkem bude vyrobeno 12 kusů (každý bude vypadat jinak) GAZu 69 s osmiválcem HEMI, přičemž jeden přijde na asi 4 miliony rublů (cca 1 469 000 korun). Na přání dokáže úpravce vyměnit 6.4litrový motor za menší s objemem 5.7 nebo 6.1 litru.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?