Nezničitelné ruské off-roady jsou od nepaměti známé pro svou průchodnost terénem a schopnost nastartovat i v třeskutých mrazech. Jestli jim někdy vůbec něco chybělo, pak je to silný motor. Takový GAZ 69 se ho dočkal až nyní.
Sovětský model, oblíbený především v armádách zemí bývalého východního bloku, měl pod kapotou nanejvýš 75koňový zážehový čtyřválec. A když chcete opravdu hodně výkonu za dobré peníze, kam zamíříte? Ano, do USA, pro slavný osmiválec HEMI z produkce Chrysleru.
Pod kapotou GAZíku díky petrohradské společnosti Truck Garage bije HEMI s objemem 6.4 litru a výkonem 465 koní. Jedná se o repasovaný motor z amerického dovozu, u něhož je najeto nejvýše 30 tisíc kilometrů. Jako správný americký motor je i tento spojen s automatickou převodovkou, pohon všech kol samozřejmě nechybí, jen je díky uzávěrce zadního diferenciálu a stavitelnému podvozku o něco modernější.Všechna 17palcová kola obouvají 35palcové terénní pneumatiky a jsou osazena kotoučovými brzdami ARB. Chvályhodné je, že se v tuningové společnosti „nezbláznili“ a neoblékli 69 do nějakého supermoderního kabátku. Takhle je vkusné retro zkombinované s moderním navijákem nebo zrcátky.
To stejně prakticky platí i pro interiér, ačkoliv do něj nás fotografie nepouštějí. Být by tam ale mělo rádio s původním vzhledem, ale konektivitou s chytrými telefony, nebo elektricky nastavitelná kožená sedadla.
Celkem bude vyrobeno 12 kusů (každý bude vypadat jinak) GAZu 69 s osmiválcem HEMI, přičemž jeden přijde na asi 4 miliony rublů (cca 1 469 000 korun). Na přání dokáže úpravce vyměnit 6.4litrový motor za menší s objemem 5.7 nebo 6.1 litru.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.