Nezničitelné ruské off-roady jsou od nepaměti známé pro svou průchodnost terénem a schopnost nastartovat i v třeskutých mrazech. Jestli jim někdy vůbec něco chybělo, pak je to silný motor. Takový GAZ 69 se ho dočkal až nyní.
Sovětský model, oblíbený především v armádách zemí bývalého východního bloku, měl pod kapotou nanejvýš 75koňový zážehový čtyřválec. A když chcete opravdu hodně výkonu za dobré peníze, kam zamíříte? Ano, do USA, pro slavný osmiválec HEMI z produkce Chrysleru.
Pod kapotou GAZíku díky petrohradské společnosti Truck Garage bije HEMI s objemem 6.4 litru a výkonem 465 koní. Jedná se o repasovaný motor z amerického dovozu, u něhož je najeto nejvýše 30 tisíc kilometrů. Jako správný americký motor je i tento spojen s automatickou převodovkou, pohon všech kol samozřejmě nechybí, jen je díky uzávěrce zadního diferenciálu a stavitelnému podvozku o něco modernější.Všechna 17palcová kola obouvají 35palcové terénní pneumatiky a jsou osazena kotoučovými brzdami ARB. Chvályhodné je, že se v tuningové společnosti „nezbláznili“ a neoblékli 69 do nějakého supermoderního kabátku. Takhle je vkusné retro zkombinované s moderním navijákem nebo zrcátky.
To stejně prakticky platí i pro interiér, ačkoliv do něj nás fotografie nepouštějí. Být by tam ale mělo rádio s původním vzhledem, ale konektivitou s chytrými telefony, nebo elektricky nastavitelná kožená sedadla.
Celkem bude vyrobeno 12 kusů (každý bude vypadat jinak) GAZu 69 s osmiválcem HEMI, přičemž jeden přijde na asi 4 miliony rublů (cca 1 469 000 korun). Na přání dokáže úpravce vyměnit 6.4litrový motor za menší s objemem 5.7 nebo 6.1 litru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.