Málokterý automobil má za sebou stejně pestrou historii, jako právě Beetle. Přesto se v posledních letech vášnivě diskutuje o tom, zda má tohle autíčko ještě vůbec nějakou budoucnost. Dlouhou dobu se zdálo, že ne, že se s ním budeme muset definitivně rozloučit, ovšem nyní přichází zprávy povzbudivější.
Britský motoristický web AutoCar totiž přinesl zprávy, podle kterých se Volkswagen stále ještě nerozhodl, jak s ikonickým modelem naloží. V úvahu ale přichází i myšlenka konverze Beetlu na elektrickou zadokolku, postavenou na nové platformě MEB, jak uvedl ředitel automobilky Herbert Diess.
Pokud by skutečně došlo na stavbu elektrického Beetlu, pak by se tento model mohl naladit na stejnou retro vlnu, jakou přinesl na autosalonu v Detroitu koncept ID Buzz - tedy elektrický autobus odkazující se svými tvary na tzv. Hippie Van z šedesátých let. Realizace konceptu ID Buzz už navíc byla oficiálně potvrzena.
Sám Diess ostatně prohlásil, že "Další rozhodnutí o elektrických modelech bude záležet na tom, jaký druh emocionálních konceptů potřebujeme". Pod výrazem emocionální koncepty si pak podle Diesse můžeme představit právě Beetle, Microbus nebo modely s otevřenou střechou, jako byl Kübelwagen a Buggy.
V otázce samotného Beetlu prý podle Diesse ještě nepadlo finální rozhodnutí, nicméně pokud by se automobilka rozhodla elektrické Beetle postavit, prý by na ten původní skvěle navazoval. První generaci Beetlu totiž poháněl vzadu umístěný čtyřválcový boxer, který roztáčel zadní kola. Nová generace by se tak mohla k tomuto modelu vrátit a znovu nabídnout netradiční řešení, jako je například vpředu umístěný kufr.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.