Málokterý automobil má za sebou stejně pestrou historii, jako právě Beetle. Přesto se v posledních letech vášnivě diskutuje o tom, zda má tohle autíčko ještě vůbec nějakou budoucnost. Dlouhou dobu se zdálo, že ne, že se s ním budeme muset definitivně rozloučit, ovšem nyní přichází zprávy povzbudivější.
Britský motoristický web AutoCar totiž přinesl zprávy, podle kterých se Volkswagen stále ještě nerozhodl, jak s ikonickým modelem naloží. V úvahu ale přichází i myšlenka konverze Beetlu na elektrickou zadokolku, postavenou na nové platformě MEB, jak uvedl ředitel automobilky Herbert Diess.
Pokud by skutečně došlo na stavbu elektrického Beetlu, pak by se tento model mohl naladit na stejnou retro vlnu, jakou přinesl na autosalonu v Detroitu koncept ID Buzz - tedy elektrický autobus odkazující se svými tvary na tzv. Hippie Van z šedesátých let. Realizace konceptu ID Buzz už navíc byla oficiálně potvrzena.
Sám Diess ostatně prohlásil, že "Další rozhodnutí o elektrických modelech bude záležet na tom, jaký druh emocionálních konceptů potřebujeme". Pod výrazem emocionální koncepty si pak podle Diesse můžeme představit právě Beetle, Microbus nebo modely s otevřenou střechou, jako byl Kübelwagen a Buggy.
V otázce samotného Beetlu prý podle Diesse ještě nepadlo finální rozhodnutí, nicméně pokud by se automobilka rozhodla elektrické Beetle postavit, prý by na ten původní skvěle navazoval. První generaci Beetlu totiž poháněl vzadu umístěný čtyřválcový boxer, který roztáčel zadní kola. Nová generace by se tak mohla k tomuto modelu vrátit a znovu nabídnout netradiční řešení, jako je například vpředu umístěný kufr.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.