Pokud se alespoň trochu orientujete ve světě závodních vozů, pak vám jistě není potřeba DeltaWing nijak výrazně představovat. Pokud vám tento název nic neříká, určitě poznáte alespoň tvary vozu, který si s jinými závodními speciály v Le Mans rozhodně nejde splést. Společnost stojící za tímto strojem už se sice závodů neúčastní, ovšem stroj jako takový stále existuje a nyní může být váš.
DeltaWing, závodní automobil s tvarem rakety, se poprvé objevil na závodní trati v roce 2012 během závodů 24 hodin Le Mans a mezi davy způsobil pořádný rozruch. Speciální stroj sice závod nedokončil, ovšem během pár kol, která stihl zajet, se mu podařilo dosáhnout nejlepšího času na kolo, kterým mohl konkurovat i zkušenějším týmům z vyšších kategorií.
Závodní tým DeltaWing však vydržel na závodní scéně pouze čtyři roky a nakonec se stáhl do pozadí. Společnost Panoz, která stála za výrobou tohoto speciálu, to odůvodnila zejména novými regulacemi a nedostatkem výraznějších úspěchů.
Pokud byste se však báli, že vozy DeltaWing teď zcela zmizí z povrchu zemského, můžeme vás uklidnit. Společnost Panoz totiž nabízí první vyrobený kus k prodeji za cenu 375.000 dolarů (8.2 milionu), Jistě, není to málo, ovšem kromě stroje dostane šťastný nový majitel i řadu náhradních dílů a podporu během závodů.
Navíc se jedná o exkluzivní možnost jak si koupit vůz, který už nikdo jiný mít nebude. Panoz totiž vyrobil pouze tři tyto speciály, první je na prodej, druhý byl zničen v roce 2016 během závodů Daytona Rolex 24 a třetí je umístěn v muzeu. Movití sběratelé, kteří touží po něčem jedinečném, se tak po tomto stroji nejspíše utlučou. A většině z nich bude nejspíš úplně jedno, že s vozem nikdy nebudou moci vyjet na silnice.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?