Pokud se alespoň trochu orientujete ve světě závodních vozů, pak vám jistě není potřeba DeltaWing nijak výrazně představovat. Pokud vám tento název nic neříká, určitě poznáte alespoň tvary vozu, který si s jinými závodními speciály v Le Mans rozhodně nejde splést. Společnost stojící za tímto strojem už se sice závodů neúčastní, ovšem stroj jako takový stále existuje a nyní může být váš.
DeltaWing, závodní automobil s tvarem rakety, se poprvé objevil na závodní trati v roce 2012 během závodů 24 hodin Le Mans a mezi davy způsobil pořádný rozruch. Speciální stroj sice závod nedokončil, ovšem během pár kol, která stihl zajet, se mu podařilo dosáhnout nejlepšího času na kolo, kterým mohl konkurovat i zkušenějším týmům z vyšších kategorií.
Závodní tým DeltaWing však vydržel na závodní scéně pouze čtyři roky a nakonec se stáhl do pozadí. Společnost Panoz, která stála za výrobou tohoto speciálu, to odůvodnila zejména novými regulacemi a nedostatkem výraznějších úspěchů.
Pokud byste se však báli, že vozy DeltaWing teď zcela zmizí z povrchu zemského, můžeme vás uklidnit. Společnost Panoz totiž nabízí první vyrobený kus k prodeji za cenu 375.000 dolarů (8.2 milionu), Jistě, není to málo, ovšem kromě stroje dostane šťastný nový majitel i řadu náhradních dílů a podporu během závodů.
Navíc se jedná o exkluzivní možnost jak si koupit vůz, který už nikdo jiný mít nebude. Panoz totiž vyrobil pouze tři tyto speciály, první je na prodej, druhý byl zničen v roce 2016 během závodů Daytona Rolex 24 a třetí je umístěn v muzeu. Movití sběratelé, kteří touží po něčem jedinečném, se tak po tomto stroji nejspíše utlučou. A většině z nich bude nejspíš úplně jedno, že s vozem nikdy nebudou moci vyjet na silnice.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?