Pokud se alespoň trochu orientujete ve světě závodních vozů, pak vám jistě není potřeba DeltaWing nijak výrazně představovat. Pokud vám tento název nic neříká, určitě poznáte alespoň tvary vozu, který si s jinými závodními speciály v Le Mans rozhodně nejde splést. Společnost stojící za tímto strojem už se sice závodů neúčastní, ovšem stroj jako takový stále existuje a nyní může být váš.
DeltaWing, závodní automobil s tvarem rakety, se poprvé objevil na závodní trati v roce 2012 během závodů 24 hodin Le Mans a mezi davy způsobil pořádný rozruch. Speciální stroj sice závod nedokončil, ovšem během pár kol, která stihl zajet, se mu podařilo dosáhnout nejlepšího času na kolo, kterým mohl konkurovat i zkušenějším týmům z vyšších kategorií.
Závodní tým DeltaWing však vydržel na závodní scéně pouze čtyři roky a nakonec se stáhl do pozadí. Společnost Panoz, která stála za výrobou tohoto speciálu, to odůvodnila zejména novými regulacemi a nedostatkem výraznějších úspěchů.
Pokud byste se však báli, že vozy DeltaWing teď zcela zmizí z povrchu zemského, můžeme vás uklidnit. Společnost Panoz totiž nabízí první vyrobený kus k prodeji za cenu 375.000 dolarů (8.2 milionu), Jistě, není to málo, ovšem kromě stroje dostane šťastný nový majitel i řadu náhradních dílů a podporu během závodů.
Navíc se jedná o exkluzivní možnost jak si koupit vůz, který už nikdo jiný mít nebude. Panoz totiž vyrobil pouze tři tyto speciály, první je na prodej, druhý byl zničen v roce 2016 během závodů Daytona Rolex 24 a třetí je umístěn v muzeu. Movití sběratelé, kteří touží po něčem jedinečném, se tak po tomto stroji nejspíše utlučou. A většině z nich bude nejspíš úplně jedno, že s vozem nikdy nebudou moci vyjet na silnice.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?