Už je to pár měsíců, co jsme poprvé psali o stavbě anti-ekologického monstra, jehož základem se stala kdysi hybridní Toyota Prius. Na tu ale hoši z American Racing Headrs naroubovali obří 6.2 litrový osmiválec s kompresorem, který generuje výkon 1000 koní. Tehdy se jednalo jen o rozpracovaný projekt, kterému chyběla řada komponentů. Nyní je však hotovo a tento politicky nekorektní sporťák si může široká veřejnost prohlížet na akci SEMA v Las Vegas.
Když jsme o tomto znovu-zrozeném Priusu psali poprvé, už měl sice motor pod kapotou, ovšem stále na něm bylo mnoho práce. Dnes už je ale vše hotové a tak můžeme jen zrekapitulovat co se vlastně stalo. Karoserie vozu zůstala víceméně stejná, nicméně pod ní je všechno jinak. Vůz dostal na zakázku vyrobený žebřinový rám s víceprvkovým zadním zavěšením a zadní náprava byla rozšířena o necelých 23 cm.
Výkon na zadní kola, skrze zakázkově vyrobenou 6 st. manuální převodovku, posílá 6.2 litrový motor Hellcat s přeplňováním kompresorem, jehož současný výkon přesahuje hranici 800 koní, ovšem cílem je naladit ho na 1000 koní. O zastavení se starají brzdy značky Wilwood.
Změny se nevyhnuly ani interiéru, který byl v maximální možné míře odstrojen a odlehčen. Palubní deska tak přišla o většinu vybavení, zůstaly pouze budíky a 3 výdechy ventilace. Sedadla nevypadají jako typické skořepiny, jsou čalouněna kůží a doplněna o vícebodové pásy. Zadní sedadla pak musela uvolnit místo bezpečnostnímu rámu. Pokud si ale myslíte, že účel zde světí prostředky a vůz je připraven jen na závody, máme pro vás překvapení. Autor s tímhle Priusem hodlá jezdit po silnicích.
Když se totiž podíváme na vůz zvenčí, uvidíme platné registrační značky.. Mnohem víc však člověka zaujme zelený lak a desítky různých nápisů. Barva laku byla zvolena jako pocta armádě, kterou majitel společnosti obdivuje, nálepky a nápisy na autě si pak dělají srandu z chorobných ekologů, kteří si takto zdobí své normální Priusy a Tesly.
Nechybí tam nápisy jako "Weapon of Mass Consumption" (zbraň masové spotřeby), "Fixed in the USA" (opraveno v USA), "Burns Gas and Rubber" (pálí benzín a pneumatiky), "This Car is Green" (Tohle auto je zelené), atd.. Politickou nekorektnost tohoto vozidla pak ještě násobí jeho znak (rozhodně je to raketa), nebo hlava řidiče - muže, který přece řídí vše.
Pokud se ještě vrátíme k samotnému vozu, jeho výroby trvala překvapivě necelých 9 měsíců a podílelo se na ní hned několik amerických společností. Cenu projektu majitel neprozradil, ovšem jak sám prohlásil, tohle auto není na prodej. Jedná se spíše o formu marketingu pro jeho společnost American Racing Headrs i pro další společnosti, které mu pomáhaly a se kterými často spolupracuje.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.