Už je to pár měsíců, co jsme poprvé psali o stavbě anti-ekologického monstra, jehož základem se stala kdysi hybridní Toyota Prius. Na tu ale hoši z American Racing Headrs naroubovali obří 6.2 litrový osmiválec s kompresorem, který generuje výkon 1000 koní. Tehdy se jednalo jen o rozpracovaný projekt, kterému chyběla řada komponentů. Nyní je však hotovo a tento politicky nekorektní sporťák si může široká veřejnost prohlížet na akci SEMA v Las Vegas.
Když jsme o tomto znovu-zrozeném Priusu psali poprvé, už měl sice motor pod kapotou, ovšem stále na něm bylo mnoho práce. Dnes už je ale vše hotové a tak můžeme jen zrekapitulovat co se vlastně stalo. Karoserie vozu zůstala víceméně stejná, nicméně pod ní je všechno jinak. Vůz dostal na zakázku vyrobený žebřinový rám s víceprvkovým zadním zavěšením a zadní náprava byla rozšířena o necelých 23 cm.
Výkon na zadní kola, skrze zakázkově vyrobenou 6 st. manuální převodovku, posílá 6.2 litrový motor Hellcat s přeplňováním kompresorem, jehož současný výkon přesahuje hranici 800 koní, ovšem cílem je naladit ho na 1000 koní. O zastavení se starají brzdy značky Wilwood.
Změny se nevyhnuly ani interiéru, který byl v maximální možné míře odstrojen a odlehčen. Palubní deska tak přišla o většinu vybavení, zůstaly pouze budíky a 3 výdechy ventilace. Sedadla nevypadají jako typické skořepiny, jsou čalouněna kůží a doplněna o vícebodové pásy. Zadní sedadla pak musela uvolnit místo bezpečnostnímu rámu. Pokud si ale myslíte, že účel zde světí prostředky a vůz je připraven jen na závody, máme pro vás překvapení. Autor s tímhle Priusem hodlá jezdit po silnicích.
Když se totiž podíváme na vůz zvenčí, uvidíme platné registrační značky.. Mnohem víc však člověka zaujme zelený lak a desítky různých nápisů. Barva laku byla zvolena jako pocta armádě, kterou majitel společnosti obdivuje, nálepky a nápisy na autě si pak dělají srandu z chorobných ekologů, kteří si takto zdobí své normální Priusy a Tesly.
Nechybí tam nápisy jako "Weapon of Mass Consumption" (zbraň masové spotřeby), "Fixed in the USA" (opraveno v USA), "Burns Gas and Rubber" (pálí benzín a pneumatiky), "This Car is Green" (Tohle auto je zelené), atd.. Politickou nekorektnost tohoto vozidla pak ještě násobí jeho znak (rozhodně je to raketa), nebo hlava řidiče - muže, který přece řídí vše.
Pokud se ještě vrátíme k samotnému vozu, jeho výroby trvala překvapivě necelých 9 měsíců a podílelo se na ní hned několik amerických společností. Cenu projektu majitel neprozradil, ovšem jak sám prohlásil, tohle auto není na prodej. Jedná se spíše o formu marketingu pro jeho společnost American Racing Headrs i pro další společnosti, které mu pomáhaly a se kterými často spolupracuje.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?