Pokud toužíte po novém a výkonném voze, který nebude budit příliš velký rozruch a snadno se s ním zaparkuje, pak už jste jistě museli uvažovat i o novém VW Polo GTI. Jeho 200 koní rozhodně není málo, nicméně pokud si ještě chvíli počkáte, existuje dost reálná šance, že těch koní nabídne ještě o stovku víc.
Podle webu Motor1, který cituje blíže neupřesněná britská média s důvěrnými zdroji u automobilky, existuje velká pravděpodobnost, že ve Volkswagenu v současnosti pracují na vývoji ostrého VW Polo R s 2.0 litrovým motorem TSI naladěným na 300 koní, který pochází z Golfu R. Podle některých zpráv už navíc mají probíhat testy prvních prototypů, takže nezbývat než doufat, že si je brzy naleznou pozorní fotografové.
Úpravy by však nemuseli skončit jen u nového motoru, neboť Ralf Kölling, ředitel divize malých automobilů, se nechal slyšet, že pod kapotou Pola je dostatek prostoru ještě na další technické úpravy a vylepšení. Čistě teoreticky by tak Polo mohlo dostat i pohon všech kol, neboť jeho MQB platforma je stejná, jako v případě Golfu.
I přesto je však Polo R s pohonem všech kol spíše utopickou myšlenkou, neboť by v rámci koncernu až příliš šlapal na paty většímu Golfu - a to nikdy z automobilky nebude chtít dovolit. Navíc by jistě došlo i ke zvednutí ceny, čímž by si Polo samo podráželo nohy. S největší pravděpodobností tak dorazí opět pouze jako předokolka.
Skuteční znalci a milovníci Volkswagenu pak jistě vědí, že by to bylo poprvé, kdy automobilka stvoří čistokrevné Polo R. Minulá generace se sice také dočkala speciální edice, ovšem její název zněl Polo R WRC Street, vyrobeno bylo pouze 2,500 kusů a každý z nich měl svůj 2.0 litrový motor z původního GTI upraven na celkových 217 koní.
Pokud se ale nové Polo R skutečně do výroby dostane, pak by mohlo jít o regulérní sériový model, který nebude nikterak omezován a stane se součástí flotily Volkswagen R, kterou mají brzdy rozšířit i modely Tiguan, Touareg, Arteon nebo T-Roc R.
Mnohem zajímavější jsou však plány, které má automobilka s 300-koňovým motorem z Pola R. Kromě jednoho modelu Seatu, pravděpodobně Ateca Cupra, by se tento motor měl dostat i pod kapotu Škodovky - konkrétně web Motor 1 spekuluje o modelu Superb RS.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.