Pokud toužíte po novém a výkonném voze, který nebude budit příliš velký rozruch a snadno se s ním zaparkuje, pak už jste jistě museli uvažovat i o novém VW Polo GTI. Jeho 200 koní rozhodně není málo, nicméně pokud si ještě chvíli počkáte, existuje dost reálná šance, že těch koní nabídne ještě o stovku víc.
Podle webu Motor1, který cituje blíže neupřesněná britská média s důvěrnými zdroji u automobilky, existuje velká pravděpodobnost, že ve Volkswagenu v současnosti pracují na vývoji ostrého VW Polo R s 2.0 litrovým motorem TSI naladěným na 300 koní, který pochází z Golfu R. Podle některých zpráv už navíc mají probíhat testy prvních prototypů, takže nezbývat než doufat, že si je brzy naleznou pozorní fotografové.
Úpravy by však nemuseli skončit jen u nového motoru, neboť Ralf Kölling, ředitel divize malých automobilů, se nechal slyšet, že pod kapotou Pola je dostatek prostoru ještě na další technické úpravy a vylepšení. Čistě teoreticky by tak Polo mohlo dostat i pohon všech kol, neboť jeho MQB platforma je stejná, jako v případě Golfu.
I přesto je však Polo R s pohonem všech kol spíše utopickou myšlenkou, neboť by v rámci koncernu až příliš šlapal na paty většímu Golfu - a to nikdy z automobilky nebude chtít dovolit. Navíc by jistě došlo i ke zvednutí ceny, čímž by si Polo samo podráželo nohy. S největší pravděpodobností tak dorazí opět pouze jako předokolka.
Skuteční znalci a milovníci Volkswagenu pak jistě vědí, že by to bylo poprvé, kdy automobilka stvoří čistokrevné Polo R. Minulá generace se sice také dočkala speciální edice, ovšem její název zněl Polo R WRC Street, vyrobeno bylo pouze 2,500 kusů a každý z nich měl svůj 2.0 litrový motor z původního GTI upraven na celkových 217 koní.
Pokud se ale nové Polo R skutečně do výroby dostane, pak by mohlo jít o regulérní sériový model, který nebude nikterak omezován a stane se součástí flotily Volkswagen R, kterou mají brzdy rozšířit i modely Tiguan, Touareg, Arteon nebo T-Roc R.
Mnohem zajímavější jsou však plány, které má automobilka s 300-koňovým motorem z Pola R. Kromě jednoho modelu Seatu, pravděpodobně Ateca Cupra, by se tento motor měl dostat i pod kapotu Škodovky - konkrétně web Motor 1 spekuluje o modelu Superb RS.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?