Pokud toužíte po novém a výkonném voze, který nebude budit příliš velký rozruch a snadno se s ním zaparkuje, pak už jste jistě museli uvažovat i o novém VW Polo GTI. Jeho 200 koní rozhodně není málo, nicméně pokud si ještě chvíli počkáte, existuje dost reálná šance, že těch koní nabídne ještě o stovku víc.
Podle webu Motor1, který cituje blíže neupřesněná britská média s důvěrnými zdroji u automobilky, existuje velká pravděpodobnost, že ve Volkswagenu v současnosti pracují na vývoji ostrého VW Polo R s 2.0 litrovým motorem TSI naladěným na 300 koní, který pochází z Golfu R. Podle některých zpráv už navíc mají probíhat testy prvních prototypů, takže nezbývat než doufat, že si je brzy naleznou pozorní fotografové.
Úpravy by však nemuseli skončit jen u nového motoru, neboť Ralf Kölling, ředitel divize malých automobilů, se nechal slyšet, že pod kapotou Pola je dostatek prostoru ještě na další technické úpravy a vylepšení. Čistě teoreticky by tak Polo mohlo dostat i pohon všech kol, neboť jeho MQB platforma je stejná, jako v případě Golfu.
I přesto je však Polo R s pohonem všech kol spíše utopickou myšlenkou, neboť by v rámci koncernu až příliš šlapal na paty většímu Golfu - a to nikdy z automobilky nebude chtít dovolit. Navíc by jistě došlo i ke zvednutí ceny, čímž by si Polo samo podráželo nohy. S největší pravděpodobností tak dorazí opět pouze jako předokolka.
Skuteční znalci a milovníci Volkswagenu pak jistě vědí, že by to bylo poprvé, kdy automobilka stvoří čistokrevné Polo R. Minulá generace se sice také dočkala speciální edice, ovšem její název zněl Polo R WRC Street, vyrobeno bylo pouze 2,500 kusů a každý z nich měl svůj 2.0 litrový motor z původního GTI upraven na celkových 217 koní.
Pokud se ale nové Polo R skutečně do výroby dostane, pak by mohlo jít o regulérní sériový model, který nebude nikterak omezován a stane se součástí flotily Volkswagen R, kterou mají brzdy rozšířit i modely Tiguan, Touareg, Arteon nebo T-Roc R.
Mnohem zajímavější jsou však plány, které má automobilka s 300-koňovým motorem z Pola R. Kromě jednoho modelu Seatu, pravděpodobně Ateca Cupra, by se tento motor měl dostat i pod kapotu Škodovky - konkrétně web Motor 1 spekuluje o modelu Superb RS.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.