Automobilce Lamborghini se v posledních letech skutečně daří, což je znát i na počtu vyrobených automobilů. V blízké budoucnosti se navíc můžeme těšit na zdvojnásobení produkce (a snad i prodejů), neboť na scénu se chystá nastoupit nové SSUV (sportovní SUV) Urus, které by pro automobilku mělo znamenat další výrazný milník. I přesto si ale automobilka zachovává své výsadní postavení na trhu a rozhodně ji nehrozí, že by snad spadla mezi masově vyrábějící automobilky.
Pojďme se ale vrátit k samotným oslavám výrazného milníku v historii automobilky, jejíž vznik se datuje do roku 1963. Prvním z oslavenců je Lamborghini Huracán s pořadovým číslem 9,000.
Na první pohled se to nemusí zdát jako významný výrobní milník, nicméně je potřeba uvědomit si, že model Huracán je starý pouze tři roky. Jeho předchůdce, model Gallardo, sice patří k nejvyráběnějším modelům automobilky, nicméně na vůz s číslem 9000 si musel počkat více než 6 let. Celkově pak bylo během 11 let vyrobeno necelých 14.000 vozů modelu Gallardo. Jak rychle a zda vůbec tento milník Huracán překoná je ve hvězdách.
Vedle modelu Huracán oslavil významné výročí i model Aventador, který se dočkal vozu s výrobním číslem 7000. Tento model byl sice představen již před šesti lety, nicméně za své prodeje se rozhodně stydět nemusí. Svého předchůdce, model Murciélago s 4.000 vyrobenými vozy trumfl už dávno.
Výroční vozy však neskončí v žádných sbírkách, ale poputují k majitelům. Zatímco Aventador S Roadster ve specifikace "Grigio Adams" už zamířil do USA, na tmavě modrý Huracán v odstínu "Blue Nethuns" už čeká zákazník v Dubaji.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.