Pokud vás během zimních měsíců čekají cesty do zahraničí, pak je potřeba si uvědomit, že každý stát má nastavená pravidla pro použití a stav zimních pneumatik trochu jinak. Odborníci z ÚAMK však sestavili tento šikovný přehled, který by vám měl nabídnout alespoň základní potřebné informace.
Například u severských států je situace poměrně jasná a člověku stačí jen trochu přemýšlet, ovšem u některých jiných států jsou pravidla buď rozdělena pro jednotlivé regiony, jsou stanovena příliš obecně a mají jen charakter doporučení, nebo nejsou stanovena vůbec.
Informace v této tabulce proto neberte jako závazné, ale raději se ještě předem informujte na podmínky pro každý průjezdní i cílový stát samostatně a svůj automobil připravte tak, aby všude odpovídal a vy se zbytečně nedostali do problémů. Jak se můžete podívat, pokuty v některých částech Evropy mohou vyjít skutečně draho.
Estonsko
Od 1. prosince do 1. března Minimální hloubka dezénu 3 mmFinsko
Od 1. prosince do konce února (Laponsko – od poloviny října do konce dubna) Minimální hloubka dezénu 3 mmFrancie
Pokud jsou zimní podmínky (sníh, led, námraza) Minimální hloubka dezénu 3,5 mmChorvatsko
Na vybraných silnicích musí mít vozidlo zimní pneumatiky od 15. listopadu do 15. dubna a v ostatních případech dle klimatických podmínekItálie
V Itálii neexistují jednotné předpisy na užívání zimních pneumatik Na severu země jsou povinné od 15. října do 15. dubna Motocykly v Jižním Tyrolsku nesmí jezdit v zimě Zimní pneumatiky od 16. května do 14. října mohou být používány, jen pokud odpovídají s velkým TP a hloubkou dezénu 4 mm, jinak hrozí pokuta až 1682 Eur (cca 43000 korun)Maďarsko
Zimní pneumatiky se předepisují lokálně značkamiNěmecko
Pokud jsou zimní podmínky (sníh, led, námraza) Pokuta od 40 do 80 Eur (1000 - 2000 korun)Norsko
Zimní pneumatiky jsou doporučené, ale pokud zablokujete silnici s letními, dostanete pokutuRakousko
Od 1. listopadu až 15. dubna Pokud jsou zimní podmínky (sníh, led, námraza) Pokuta na místě 35 Eur (cca 900 korun), zablokování provozu až 5000 Eur (až 128000 korun)Slovensko
pokud jsou zimní podmínky (sníh, led, námraza)Slovinsko
Od 15. listopadu do 15. března Pokud jsou zimní podmínky (sníh, led, námraza) Minimální hloubka dezénu 3 mmŠvédsko
Od 1. prosince do 31. března Přívěsy musí mít také zimní pneumatiky Minimální hloubka dezénu 3 mmŠvýcarsko
Zimní pneumatiky jsou doporučené, ale pokud zablokujete silnici s letními, dostanete pokutuUkrajina
Zimní pneumatiky jsou doporučenéZemě v EU, kde neexistuje legislativní předpis o užívání zimních pneumatik
Belgie Dánsko Nizozemí Polsko Portugalsko ŠpanělskoKodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?