Koncept Honda Urban EV vzbudil na autosalonu ve Frankfurtu velké pozdvižení a také vlnu nadšení. Ještě větší nadšení pak způsobilo oznámení, že japonská automobilka tento koncept skutečně přetaví na produkční automobil. A to již v roce 2019
Technici a vývojáři v automobilce Honda mají v poslední době napilno. Kromě výroby několika velice zdařilých konceptů totiž pracují na zcela nové čistě elektrické platformě, která by se měla stát základem právě pro elektromobil odvozený od konceptu Urban EV. Jeho produkce by přitom měla začít již v roce 2019 a jako první se z něj budou moci těšit Evropané. Do domovského Japonska zamíří nové elektromobily až o rok později, tedy v roce 2020.
Tím ovšem příliv dobrých zpráv nekončí. Podle zpráv webu CarScoops se zdá, že automobilka by ráda zanechala Design konceptu Urban EV v co možná nejoriginálnější podobě. Už teď je víceméně jasné, že se pár změn odehraje: například z důvodu bezpečnosti budou zesíleny některé sloupky, místo kamer se objeví klasická zrcátka a tzv. sebevražedné dveře otevírající se proti směru jízdy budou jistě nahrazeny klasickými dveřmi. Nezbývá tak než doufat, že i přes pár úprav si vůz i nadále zachová svůj retro vzhled.
Co se interiéru týče, zde si není nikdo jist, jak moc se změní. Pokud by však zůstal v podobě jakou známe z konceptu, nejspíš bychom se nezlobili. Posádka by měla dostatek prostoru, interiér působil příjemně retro a palubní desku lemoval obrovský LCD displej s potřebnými informacemi.
Největší záhadou tak zůstává pohonný systém, o kterém nevíme vůbec nic. Honda bohužel nedala k dispozici ani odhadovaný dojezd, ani výkon motorů či kapacitu baterií. Vše tak zůstane ještě nějakou dobu překvapením. Ovšem snad nás Honda nebude napínat až do roku 2019.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?