Koncept Honda Urban EV vzbudil na autosalonu ve Frankfurtu velké pozdvižení a také vlnu nadšení. Ještě větší nadšení pak způsobilo oznámení, že japonská automobilka tento koncept skutečně přetaví na produkční automobil. A to již v roce 2019
Technici a vývojáři v automobilce Honda mají v poslední době napilno. Kromě výroby několika velice zdařilých konceptů totiž pracují na zcela nové čistě elektrické platformě, která by se měla stát základem právě pro elektromobil odvozený od konceptu Urban EV. Jeho produkce by přitom měla začít již v roce 2019 a jako první se z něj budou moci těšit Evropané. Do domovského Japonska zamíří nové elektromobily až o rok později, tedy v roce 2020.
Tím ovšem příliv dobrých zpráv nekončí. Podle zpráv webu CarScoops se zdá, že automobilka by ráda zanechala Design konceptu Urban EV v co možná nejoriginálnější podobě. Už teď je víceméně jasné, že se pár změn odehraje: například z důvodu bezpečnosti budou zesíleny některé sloupky, místo kamer se objeví klasická zrcátka a tzv. sebevražedné dveře otevírající se proti směru jízdy budou jistě nahrazeny klasickými dveřmi. Nezbývá tak než doufat, že i přes pár úprav si vůz i nadále zachová svůj retro vzhled.
Co se interiéru týče, zde si není nikdo jist, jak moc se změní. Pokud by však zůstal v podobě jakou známe z konceptu, nejspíš bychom se nezlobili. Posádka by měla dostatek prostoru, interiér působil příjemně retro a palubní desku lemoval obrovský LCD displej s potřebnými informacemi.
Největší záhadou tak zůstává pohonný systém, o kterém nevíme vůbec nic. Honda bohužel nedala k dispozici ani odhadovaný dojezd, ani výkon motorů či kapacitu baterií. Vše tak zůstane ještě nějakou dobu překvapením. Ovšem snad nás Honda nebude napínat až do roku 2019.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?