Koncept Honda Urban EV vzbudil na autosalonu ve Frankfurtu velké pozdvižení a také vlnu nadšení. Ještě větší nadšení pak způsobilo oznámení, že japonská automobilka tento koncept skutečně přetaví na produkční automobil. A to již v roce 2019
Technici a vývojáři v automobilce Honda mají v poslední době napilno. Kromě výroby několika velice zdařilých konceptů totiž pracují na zcela nové čistě elektrické platformě, která by se měla stát základem právě pro elektromobil odvozený od konceptu Urban EV. Jeho produkce by přitom měla začít již v roce 2019 a jako první se z něj budou moci těšit Evropané. Do domovského Japonska zamíří nové elektromobily až o rok později, tedy v roce 2020.
Tím ovšem příliv dobrých zpráv nekončí. Podle zpráv webu CarScoops se zdá, že automobilka by ráda zanechala Design konceptu Urban EV v co možná nejoriginálnější podobě. Už teď je víceméně jasné, že se pár změn odehraje: například z důvodu bezpečnosti budou zesíleny některé sloupky, místo kamer se objeví klasická zrcátka a tzv. sebevražedné dveře otevírající se proti směru jízdy budou jistě nahrazeny klasickými dveřmi. Nezbývá tak než doufat, že i přes pár úprav si vůz i nadále zachová svůj retro vzhled.
Co se interiéru týče, zde si není nikdo jist, jak moc se změní. Pokud by však zůstal v podobě jakou známe z konceptu, nejspíš bychom se nezlobili. Posádka by měla dostatek prostoru, interiér působil příjemně retro a palubní desku lemoval obrovský LCD displej s potřebnými informacemi.
Největší záhadou tak zůstává pohonný systém, o kterém nevíme vůbec nic. Honda bohužel nedala k dispozici ani odhadovaný dojezd, ani výkon motorů či kapacitu baterií. Vše tak zůstane ještě nějakou dobu překvapením. Ovšem snad nás Honda nebude napínat až do roku 2019.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.