Dlouho očekávaná Supra nové generace má dorazit až v roce 2019, ovšem čas od času proniknou na veřejnost zajímavé informace. A jednou z těch nejnovějších může být skutečnost, že Supra už by nemusela být Toyota, ale Gazoo.
S touto zajímavou novinkou přišel web AutoCar, který již začátkem tohoto roku vedl interview s ředitelem Gazoo Racing, což je tovární závodní tým Toyoty. Právě podle jeho slov by mohl být nový model Supry prodáván pod značkou Gazoo. Mimo to také prozradil, že vývoj hybridního sportovního vozu byl "jeho snem", z čehož se dá usuzovat, že hybridní pohonný systém pod kapotou nové Supry by mohl pocházet právě ze závodní divize Gazoo Racing.
Dosud však zůstává nejasné, zda nová Supra ponese název "Gazoo Supra, nebo Toyota Supra Gazoo. Existuje však velká šance, že odpověď bychom se mohli dozvědět ještě před koncem příštího roku. Supra je sice ohlášená až na rok 2019, nicméně podle vysoce postaveného zdroje AutoCaru by se mohla Supra odhalit ještě před koncem roku 2018.
S výjimkou nejvyšší verze vybavené hybridním pohonným systémem by se pod kapotou Supry měla objevit i celá paleta konvenčních motorů. Spekulace hovoří o přeplňovaném čtyřválci o výkonu cca 243 koní a přeplňovaném šestiválci z dílny BMW o výkonu 328 koní. BMW totiž na vývoji platformy pro Supru spolupracovalo a následně ji využilo pro vlastní model Z4, jehož koncept jsme mohli vidět zhruba v polovině roku. Velkou neznámou však v případě Toyoty zůstává manuální převodovka, o jejíž přítomnosti v Supře se stále vedou vášnivé debaty.
Co se týká přítomnosti vozů s označením v Gazoo v Evropě, první vlaštovkou bude ostrá Toyota Yaris GRMN (zkratka pro "Gazoo Racing Masters of Nürburgring"). Tento model je však limitován na pouhých 400 kusů. S novou Suprou by to ale tak vážné být nemuselo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?