Dlouho očekávaná Supra nové generace má dorazit až v roce 2019, ovšem čas od času proniknou na veřejnost zajímavé informace. A jednou z těch nejnovějších může být skutečnost, že Supra už by nemusela být Toyota, ale Gazoo.
S touto zajímavou novinkou přišel web AutoCar, který již začátkem tohoto roku vedl interview s ředitelem Gazoo Racing, což je tovární závodní tým Toyoty. Právě podle jeho slov by mohl být nový model Supry prodáván pod značkou Gazoo. Mimo to také prozradil, že vývoj hybridního sportovního vozu byl "jeho snem", z čehož se dá usuzovat, že hybridní pohonný systém pod kapotou nové Supry by mohl pocházet právě ze závodní divize Gazoo Racing.
Dosud však zůstává nejasné, zda nová Supra ponese název "Gazoo Supra, nebo Toyota Supra Gazoo. Existuje však velká šance, že odpověď bychom se mohli dozvědět ještě před koncem příštího roku. Supra je sice ohlášená až na rok 2019, nicméně podle vysoce postaveného zdroje AutoCaru by se mohla Supra odhalit ještě před koncem roku 2018.
S výjimkou nejvyšší verze vybavené hybridním pohonným systémem by se pod kapotou Supry měla objevit i celá paleta konvenčních motorů. Spekulace hovoří o přeplňovaném čtyřválci o výkonu cca 243 koní a přeplňovaném šestiválci z dílny BMW o výkonu 328 koní. BMW totiž na vývoji platformy pro Supru spolupracovalo a následně ji využilo pro vlastní model Z4, jehož koncept jsme mohli vidět zhruba v polovině roku. Velkou neznámou však v případě Toyoty zůstává manuální převodovka, o jejíž přítomnosti v Supře se stále vedou vášnivé debaty.
Co se týká přítomnosti vozů s označením v Gazoo v Evropě, první vlaštovkou bude ostrá Toyota Yaris GRMN (zkratka pro "Gazoo Racing Masters of Nürburgring"). Tento model je však limitován na pouhých 400 kusů. S novou Suprou by to ale tak vážné být nemuselo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?