Dlouho očekávaná Supra nové generace má dorazit až v roce 2019, ovšem čas od času proniknou na veřejnost zajímavé informace. A jednou z těch nejnovějších může být skutečnost, že Supra už by nemusela být Toyota, ale Gazoo.
S touto zajímavou novinkou přišel web AutoCar, který již začátkem tohoto roku vedl interview s ředitelem Gazoo Racing, což je tovární závodní tým Toyoty. Právě podle jeho slov by mohl být nový model Supry prodáván pod značkou Gazoo. Mimo to také prozradil, že vývoj hybridního sportovního vozu byl "jeho snem", z čehož se dá usuzovat, že hybridní pohonný systém pod kapotou nové Supry by mohl pocházet právě ze závodní divize Gazoo Racing.
Dosud však zůstává nejasné, zda nová Supra ponese název "Gazoo Supra, nebo Toyota Supra Gazoo. Existuje však velká šance, že odpověď bychom se mohli dozvědět ještě před koncem příštího roku. Supra je sice ohlášená až na rok 2019, nicméně podle vysoce postaveného zdroje AutoCaru by se mohla Supra odhalit ještě před koncem roku 2018.
S výjimkou nejvyšší verze vybavené hybridním pohonným systémem by se pod kapotou Supry měla objevit i celá paleta konvenčních motorů. Spekulace hovoří o přeplňovaném čtyřválci o výkonu cca 243 koní a přeplňovaném šestiválci z dílny BMW o výkonu 328 koní. BMW totiž na vývoji platformy pro Supru spolupracovalo a následně ji využilo pro vlastní model Z4, jehož koncept jsme mohli vidět zhruba v polovině roku. Velkou neznámou však v případě Toyoty zůstává manuální převodovka, o jejíž přítomnosti v Supře se stále vedou vášnivé debaty.
Co se týká přítomnosti vozů s označením v Gazoo v Evropě, první vlaštovkou bude ostrá Toyota Yaris GRMN (zkratka pro "Gazoo Racing Masters of Nürburgring"). Tento model je však limitován na pouhých 400 kusů. S novou Suprou by to ale tak vážné být nemuselo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.