Dlouho očekávaná Supra nové generace má dorazit až v roce 2019, ovšem čas od času proniknou na veřejnost zajímavé informace. A jednou z těch nejnovějších může být skutečnost, že Supra už by nemusela být Toyota, ale Gazoo.
S touto zajímavou novinkou přišel web AutoCar, který již začátkem tohoto roku vedl interview s ředitelem Gazoo Racing, což je tovární závodní tým Toyoty. Právě podle jeho slov by mohl být nový model Supry prodáván pod značkou Gazoo. Mimo to také prozradil, že vývoj hybridního sportovního vozu byl "jeho snem", z čehož se dá usuzovat, že hybridní pohonný systém pod kapotou nové Supry by mohl pocházet právě ze závodní divize Gazoo Racing.
Dosud však zůstává nejasné, zda nová Supra ponese název "Gazoo Supra, nebo Toyota Supra Gazoo. Existuje však velká šance, že odpověď bychom se mohli dozvědět ještě před koncem příštího roku. Supra je sice ohlášená až na rok 2019, nicméně podle vysoce postaveného zdroje AutoCaru by se mohla Supra odhalit ještě před koncem roku 2018.
S výjimkou nejvyšší verze vybavené hybridním pohonným systémem by se pod kapotou Supry měla objevit i celá paleta konvenčních motorů. Spekulace hovoří o přeplňovaném čtyřválci o výkonu cca 243 koní a přeplňovaném šestiválci z dílny BMW o výkonu 328 koní. BMW totiž na vývoji platformy pro Supru spolupracovalo a následně ji využilo pro vlastní model Z4, jehož koncept jsme mohli vidět zhruba v polovině roku. Velkou neznámou však v případě Toyoty zůstává manuální převodovka, o jejíž přítomnosti v Supře se stále vedou vášnivé debaty.
Co se týká přítomnosti vozů s označením v Gazoo v Evropě, první vlaštovkou bude ostrá Toyota Yaris GRMN (zkratka pro "Gazoo Racing Masters of Nürburgring"). Tento model je však limitován na pouhých 400 kusů. S novou Suprou by to ale tak vážné být nemuselo.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?