Ikona sportovních vozů slaví 60. narozeniny. Evoluce Nissanu Skyline je úchvatná

Pravděpodobně nejslavnější zástupce Nissanu Skyline, GT-R R34 z filmu Rychle a Zběsile
Pravděpodobně nejslavnější zástupce Nissanu Skyline, GT-R R34 z filmu Rychle a Zběsile, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 24. října 2017 11:01
Sdílej:

Může to znít neuvěřitelně, ale nejikoničtější sportovní vůz japonského automobilového průmyslu letos oslaví již 60. narozeniny. Během té doby si Nissan Skyline prošel mnoha evolucemi a revolucemi, dodnes ale zůstává naprosto výjimečným vozem, který budí patřičný rozruch kdekoliv se objeví. A je úplně jedno, o jakou generaci se jedná.

Kdykoliv se zmíní jméno Nissan Skyline, většina motoristických nadšenců si vybaví výkonné a skvěle ovladatelné kupé, které je schopné poměřovat své síly i s těmi nejvýkonnějšími exotickými sporťáky. Nelze se proto divit, že si právě tento model od Nissanu vysloužil titul "Nejikoničtějšího japonského automobilu".

Historie modelu přitom sahá poměrně daleko do minulosti, neboť tento rok se bude chystat oslava již 60 let od chvíle, kdy byl představen úplně první vůz s názvem Skyline. To si dobře uvědomují i tvůrci videí z Donut Media, kteří historii modelu skvěle zdokumentovali ve videu, na kterém se nám postupně představí všechny generace a některé nabídnou i zajímavé / závodní úpravy.

Prvním model s označením Skyline se poprvé objevil už v roce 1957, ještě pod značkou Prince Motor Company a nejednalo se o nijak zajímavý sedan. Design si vypůjčil od Chevroletu. Po spojení automobilky s Nissanem naštěstí zůstal rod Skyline zachován a v roce 1969 se objevilo první GT-R s 2.0 litrový, řadovým šestiválcem a neskutečným zvukem.

Na další modely s označením GT-R si musel trh počkat celých 16 let, ovšem tohle čekání se vyplatilo a ke konci 80. let se objevil model GT-R R32, který se během pár let vyvinul až v kultovní Nissan GT-R R34. Ten se mohl pochlubit vynikajícím 2.6 litrovým řadovým biturbo šestiválcem o výkonu 206 kW (280 k). Navíc se vůz i skvěle ovládal, za což vděčil pohonu všech kol a také řízení zadní nápravy. Limitovaná série 20 kusů Z-tune navíc disponovala 2.8 litrovým motorem a výkonem 368 kW (500 k).

Poslední generaci pak jistě není potřeba blíže představovat, neboť nás neustále překvapuje svými schopnosti i tím, jak daleko se dá její sériový motor upravit.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.