Jméno Gordon Murray vám nejspíš nic neřekne, ovšem pokud se vysloví název "McLaren F1", všichni najednou zbystří. Přitom za vznikem jednoho z nejúchvatnějších sportovních vozů posledních desetiletí stále právě Gordon Murray, který nedávno ohlásil založení vlastní automobilky Gordon Murray Automotive.
Čerstvě vzniklá společnost si stanovila poměrně ambiciozní cíl: navrhovat inovativní projekty sportovních automobilů, které budou následně vyráběny ve velmi omezených sériích pod značkou Gordon Murray. Kromě toho je ale společnost ochotná pracovat i pro externí zákazníky.
O technice nových vozů toho zatím příliš nevíme, nicméně automobily společnosti Gordon Murray Automotive budou postaveny na platformě iStream, která ve svém šasi využívá ocelové trubky a lehké panely z kompozitních materiálů, které dodávají značný podíl tuhosti. Celá architektura iStream pochází opět od Murrayho, tenotkrát ale z jeho společnosti Gordon Murray Design.
Právě díky vzniku samostatné automobilky bude moc Murray naplno využít potenciál všech svých společností a tvořit nové a zajímavé stroje. Ostatně sám prohlásil, že s příchodem jeho nového auta všichni uvidíme návrat designerských a vývojových "principů", díky kterým se z McLarenu F1 stala taková ikona.
Gordon Murray Automotive bude součástí nové korporátní organizace, ve které se bude nacházet i Gordon Murray Design. Co se samotného Gordona Murrayho týče, ten bude letos slavit 50 let v automobilovém průmyslu, což se neobejde bez velkolepé oslavy, které by se měly zúčastnit i všechny automobily, na jejichž vývoji se kdy podílel.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.