Jméno Gordon Murray vám nejspíš nic neřekne, ovšem pokud se vysloví název "McLaren F1", všichni najednou zbystří. Přitom za vznikem jednoho z nejúchvatnějších sportovních vozů posledních desetiletí stále právě Gordon Murray, který nedávno ohlásil založení vlastní automobilky Gordon Murray Automotive.
Čerstvě vzniklá společnost si stanovila poměrně ambiciozní cíl: navrhovat inovativní projekty sportovních automobilů, které budou následně vyráběny ve velmi omezených sériích pod značkou Gordon Murray. Kromě toho je ale společnost ochotná pracovat i pro externí zákazníky.
O technice nových vozů toho zatím příliš nevíme, nicméně automobily společnosti Gordon Murray Automotive budou postaveny na platformě iStream, která ve svém šasi využívá ocelové trubky a lehké panely z kompozitních materiálů, které dodávají značný podíl tuhosti. Celá architektura iStream pochází opět od Murrayho, tenotkrát ale z jeho společnosti Gordon Murray Design.
Právě díky vzniku samostatné automobilky bude moc Murray naplno využít potenciál všech svých společností a tvořit nové a zajímavé stroje. Ostatně sám prohlásil, že s příchodem jeho nového auta všichni uvidíme návrat designerských a vývojových "principů", díky kterým se z McLarenu F1 stala taková ikona.
Gordon Murray Automotive bude součástí nové korporátní organizace, ve které se bude nacházet i Gordon Murray Design. Co se samotného Gordona Murrayho týče, ten bude letos slavit 50 let v automobilovém průmyslu, což se neobejde bez velkolepé oslavy, které by se měly zúčastnit i všechny automobily, na jejichž vývoji se kdy podílel.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?