Mercedes se loučí s legendárním G-čkem. Poslední hold mu vzdá exkluzivní limitovanou edicí

Mercedes-AMG G65 Final Edition
Mercedes-AMG G65 Final Edition, foto: Mercedes-Benz
Antonín Marek , AutoRoad.cz 20. října 2017 13:52
Sdílej:

Může to znít neuvěřitelně, ale Mercedes-Benz třídy G už se téměř 40 let vyrábí na stejné platformě a drží se takřka stále stejného receptu. To už ale má ale brzy změnit, neboť Mercede se pomalu chystá ukázat zcela nové Gčko modelového roku 2019, které má oslavit právě 40 let na trhu.

Ještě předtím, než dá Mercedes současnému Gčku poslední sbohem, rozhodla se automobilka představit několik speciálních edicí. Tím prvním byl Mercedes-AMG G63, který následoval G65 Exclusive Editions.  Trojici těchto exkluzivních limitovaných edicí nakonec Mercedes uzavírá modelem s příznačným označením "Final Edition".

Německá automobilka se rozhodla stvořit pouze 65 modelů v této speciální edici, přičemž každému nadělila sportovně vyhlížející interiér v leskle černé barvě s řadou doplňků lakovaných do bronzového odstínu. K těm patří například 21" palcová kola, nárazníky, rámeček čelní masky, zpětná zrcátka, středová konzole nebo podbarvení loga na zadním krytu rezervy.

Samotný interiér opustil standardy těžkého off-roadu a přeměnil se spíše na místnost nabízející maximální možný komfort a luxus. Sedačky jsou tak čalouněny černou kůží nappa, středová konzole je doplněna o dekor z karbonu a veškeré čalounění je prošíváno kontrastní bronzovou nití.

Podobně jako ostatní modely z řady G65, i Final Edition ukrývá pod kapotou 6.0 litrový bi-turbo motor V12 o výkonu 463 kW (621 k) s točivým momentem rovných 1000 Nm. Sedmistupňová automatická převodovka pak posílá výkon rovnou na všechna čtyři kola. Ačkoliv velké a hranaté SUV nevypadá příliš aerodynamicky či sportovně, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 5.3 sekundy a maximální rychlost je maximálně omezena na 230 km/h.

Jak už to ale v případě limitovaných edicí bývá, vše pokazí cena. Zatímco 30 kousků odcestuje za velkou louži, dalších 35 pravděpodobně zůstane v Evropě, přičemž cena za jeden se pohybuje okolo 310,233 euro, tedy 7.98 milionu korun. Málo to sice není, ovšem není pochyb o tom, že se o poslední edici legendárního G-čka poperou milionáři z celého světa.

Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?