Mercedes se loučí s legendárním G-čkem. Poslední hold mu vzdá exkluzivní limitovanou edicí

Mercedes-AMG G65 Final Edition
Mercedes-AMG G65 Final Edition, foto: Mercedes-Benz
Antonín Marek , AutoRoad.cz 20. října 2017 13:52
Sdílej:

Může to znít neuvěřitelně, ale Mercedes-Benz třídy G už se téměř 40 let vyrábí na stejné platformě a drží se takřka stále stejného receptu. To už ale má ale brzy změnit, neboť Mercede se pomalu chystá ukázat zcela nové Gčko modelového roku 2019, které má oslavit právě 40 let na trhu.

Ještě předtím, než dá Mercedes současnému Gčku poslední sbohem, rozhodla se automobilka představit několik speciálních edicí. Tím prvním byl Mercedes-AMG G63, který následoval G65 Exclusive Editions.  Trojici těchto exkluzivních limitovaných edicí nakonec Mercedes uzavírá modelem s příznačným označením "Final Edition".

Německá automobilka se rozhodla stvořit pouze 65 modelů v této speciální edici, přičemž každému nadělila sportovně vyhlížející interiér v leskle černé barvě s řadou doplňků lakovaných do bronzového odstínu. K těm patří například 21" palcová kola, nárazníky, rámeček čelní masky, zpětná zrcátka, středová konzole nebo podbarvení loga na zadním krytu rezervy.

Samotný interiér opustil standardy těžkého off-roadu a přeměnil se spíše na místnost nabízející maximální možný komfort a luxus. Sedačky jsou tak čalouněny černou kůží nappa, středová konzole je doplněna o dekor z karbonu a veškeré čalounění je prošíváno kontrastní bronzovou nití.

Podobně jako ostatní modely z řady G65, i Final Edition ukrývá pod kapotou 6.0 litrový bi-turbo motor V12 o výkonu 463 kW (621 k) s točivým momentem rovných 1000 Nm. Sedmistupňová automatická převodovka pak posílá výkon rovnou na všechna čtyři kola. Ačkoliv velké a hranaté SUV nevypadá příliš aerodynamicky či sportovně, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 5.3 sekundy a maximální rychlost je maximálně omezena na 230 km/h.

Jak už to ale v případě limitovaných edicí bývá, vše pokazí cena. Zatímco 30 kousků odcestuje za velkou louži, dalších 35 pravděpodobně zůstane v Evropě, přičemž cena za jeden se pohybuje okolo 310,233 euro, tedy 7.98 milionu korun. Málo to sice není, ovšem není pochyb o tom, že se o poslední edici legendárního G-čka poperou milionáři z celého světa.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.