Mercedes se loučí s legendárním G-čkem. Poslední hold mu vzdá exkluzivní limitovanou edicí

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. října 2017, 13:52 Google+

Může to znít neuvěřitelně, ale Mercedes-Benz třídy G už se téměř 40 let vyrábí na stejné platformě a drží se takřka stále stejného receptu. To už ale má ale brzy změnit, neboť Mercede se pomalu chystá ukázat zcela nové Gčko modelového roku 2019, které má oslavit právě 40 let na trhu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-AMG G65 Final Edition

Mercedes-AMG G65 Final Edition | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Ještě předtím, než dá Mercedes současnému Gčku poslední sbohem, rozhodla se automobilka představit několik speciálních edicí. Tím prvním byl Mercedes-AMG G63, který následoval G65 Exclusive Editions.  Trojici těchto exkluzivních limitovaných edicí nakonec Mercedes uzavírá modelem s příznačným označením "Final Edition".

Německá automobilka se rozhodla stvořit pouze 65 modelů v této speciální edici, přičemž každému nadělila sportovně vyhlížející interiér v leskle černé barvě s řadou doplňků lakovaných do bronzového odstínu. K těm patří například 21" palcová kola, nárazníky, rámeček čelní masky, zpětná zrcátka, středová konzole nebo podbarvení loga na zadním krytu rezervy.

Samotný interiér opustil standardy těžkého off-roadu a přeměnil se spíše na místnost nabízející maximální možný komfort a luxus. Sedačky jsou tak čalouněny černou kůží nappa, středová konzole je doplněna o dekor z karbonu a veškeré čalounění je prošíváno kontrastní bronzovou nití.

Podobně jako ostatní modely z řady G65, i Final Edition ukrývá pod kapotou 6.0 litrový bi-turbo motor V12 o výkonu 463 kW (621 k) s točivým momentem rovných 1000 Nm. Sedmistupňová automatická převodovka pak posílá výkon rovnou na všechna čtyři kola. Ačkoliv velké a hranaté SUV nevypadá příliš aerodynamicky či sportovně, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 5.3 sekundy a maximální rychlost je maximálně omezena na 230 km/h.

Jak už to ale v případě limitovaných edicí bývá, vše pokazí cena. Zatímco 30 kousků odcestuje za velkou louži, dalších 35 pravděpodobně zůstane v Evropě, přičemž cena za jeden se pohybuje okolo 310,233 euro, tedy 7.98 milionu korun. Málo to sice není, ovšem není pochyb o tom, že se o poslední edici legendárního G-čka poperou milionáři z celého světa.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes se loučí s legendárním G-čkem. Poslední hold mu vzdá exkluzivní limitovanou edicí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii.

Vstup na americký trh se odkládá. Škoda má od VW jiný úkol

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud