Může to znít neuvěřitelně, ale Mercedes-Benz třídy G už se téměř 40 let vyrábí na stejné platformě a drží se takřka stále stejného receptu. To už ale má ale brzy změnit, neboť Mercede se pomalu chystá ukázat zcela nové Gčko modelového roku 2019, které má oslavit právě 40 let na trhu.
Ještě předtím, než dá Mercedes současnému Gčku poslední sbohem, rozhodla se automobilka představit několik speciálních edicí. Tím prvním byl Mercedes-AMG G63, který následoval G65 Exclusive Editions. Trojici těchto exkluzivních limitovaných edicí nakonec Mercedes uzavírá modelem s příznačným označením "Final Edition".
Německá automobilka se rozhodla stvořit pouze 65 modelů v této speciální edici, přičemž každému nadělila sportovně vyhlížející interiér v leskle černé barvě s řadou doplňků lakovaných do bronzového odstínu. K těm patří například 21" palcová kola, nárazníky, rámeček čelní masky, zpětná zrcátka, středová konzole nebo podbarvení loga na zadním krytu rezervy.
Samotný interiér opustil standardy těžkého off-roadu a přeměnil se spíše na místnost nabízející maximální možný komfort a luxus. Sedačky jsou tak čalouněny černou kůží nappa, středová konzole je doplněna o dekor z karbonu a veškeré čalounění je prošíváno kontrastní bronzovou nití.
Podobně jako ostatní modely z řady G65, i Final Edition ukrývá pod kapotou 6.0 litrový bi-turbo motor V12 o výkonu 463 kW (621 k) s točivým momentem rovných 1000 Nm. Sedmistupňová automatická převodovka pak posílá výkon rovnou na všechna čtyři kola. Ačkoliv velké a hranaté SUV nevypadá příliš aerodynamicky či sportovně, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 5.3 sekundy a maximální rychlost je maximálně omezena na 230 km/h.
Jak už to ale v případě limitovaných edicí bývá, vše pokazí cena. Zatímco 30 kousků odcestuje za velkou louži, dalších 35 pravděpodobně zůstane v Evropě, přičemž cena za jeden se pohybuje okolo 310,233 euro, tedy 7.98 milionu korun. Málo to sice není, ovšem není pochyb o tom, že se o poslední edici legendárního G-čka poperou milionáři z celého světa.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.