Motor V10 BMW „Motorem roku 2005“

ar1, 1. června 2005, 17:48 Google+

Vysoce výkonný motor V10, který je součástí modelů BMW M5/M6, byl oceněn titulem „Motor roku 2005“.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
M6

M6 | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Firma BMW se stala prvním výrobcem automobilů, který získal šest různých cen v jednom roce při každoročním vyhlašování cen Engine of the year/Motor roku, v nejprestižnější anketě svého druhu na světě. BMW získalo i ocenění pro nejdokonalejší vznětovou pohonnou jednotku, motor s technologií Variable Twin Turbo v modelu BMW 535d.
Kromě hlavní ceny Motor roku, která byla dnes udělena na výstavě Engine Expo 2005 ve Stuttgartu vysoce výkonnému motoru V10 s výkonem 373 kW (507 koní) dodávanému v modelech BMW M5/M6, se motorům BMW podařilo získat
i následující ceny:

- pětilitrový motor V10 v modelech M5/M6: nejlepší nový motor roku 2005
- pětilitrový motor V10 v modelech M5/M6: nejvýkonnější motor roku 2005
- pětilitrový motor V10 v modelech M5/M6: vítěz ve třídě s objemem nad 4,0 litry
- třílitrový motor 535d s technologií Variable Twin Turbo: vítěz ve třídě s objemem 2,5 až 3,0 litry
- šestiválcový motor s obsahem 3,2 litru v modelu M3: vítěz ve třídě s objemem 3,0 až 4,0 litry.

Není bez zajímavosti, že vznětovou pohonnou jednotku – třílitrový motor s technologií Variable Twin Turbo s výkonem 200 kW (272 koní) v modelech BMW 535d – zvolila mezinárodní porota složená z 56 renomovaných novinářů opět vítězem v jedné z celkově osmi různých tříd motorů.

Motor M3 BMW zvítězil popáté v řadě za sebou.

BMW je nejúspěšnější značkou, která se účastní soutěže Motor roku, protože mnichovský tvůrce motorů získal za sedm let již 26 trofejí. Vysoce výkonný motor s obsahem 3,2 litru a s výkonem 252 kW (343 koní) v modelech BMW M3 sám získal tuto vytouženou cenu již popáté v řadě za sebou – což je ojedinělý úspěch.

Tento pozoruhodný motor přispěl rozhodující měrou k trvalým úspěchům na soutěži Motor roku, čímž pomáhá společnosti při budování pozice nejúspěšnějšího designéra a tvůrce motorů. Když jeden z členů poroty, Arturo de Andrés, řekl například, že motor M3 je pohonnou jednotkou „pro řidiče, kteří ocení prvotřídní inženýrské umění“, odkazoval na tento unikátní, svižný a charakteristický vysokootáčkový řadový šestiválec.

- BMW -
Vytisknout

Diskuze: Motor V10 BMW „Motorem roku 2005“

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

750Li

BMW na mezinárodním Autosalonu Brno 2005

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud