S 51 posádkami dokázal 36. ročník závodu ECONOMY RUN, konaný 23. září, že je stále velmi žádaný mezi příznivci úsporné jízdy. V letošním roce byla vedle kategorií pro vozy s benzinovými a naftovými motory poprvé vypsána také kategorie vozů s pohonem na CNG.
Hodnotícím kritériem je skutečně dosažená spotřeba. Kromě toho pořadatelé zohledňují dosaženou průměrnou rychlost a rozdíl mezi skutečnou spotřebou a normovanou spotřebou podle NEDC (tzv. Nový evropský jízdní cyklus). Při shodné hodnotě emisí CO2 a spotřeby rozhoduje vyšší průměrná rychlost.
Vítězná posádka ECONOMY RUN 2017 v hodnocení vozů CNG, které se tento rok zúčastnily poprvé, dvojice Marek Tomíšek/David Kazda, urazila 323 kilometrů dlouhou trať za 6 hodin 7 minut. Přitom dosáhla průměrné spotřeby pouhých 2,2 kg/100 km nebo-li 60,28 g CO2 na km. V běžném silničním provozu dosáhli o 2,3 kg/100 km nižší spotřeby, než je normovaná spotřeba jejich vozu ŠKODA CITIGO G-TEC.
ŠKODA AUTO a ÚAMK Automotoklub ŠKODA Mladá Boleslav jako pořadatelé ECONOMY RUN v souvislosti s akcí poskytly motoristům i cenné rady pro snížení spotřeby. „Včasné přeřazení snižuje otáčky motoru. I ve stoupání by se mělo podřazovat teprve tehdy, až otáčky motoru klesnou téměř na volnoběh,“ doporučuje například Marek Tribula, několikanásobný vítěz soutěže a jeden z pořadatelů.
Při tradiční soutěži o nejnižší spotřebu ECONOMY RUN, kterou společnost ŠKODA AUTO už řadu let podporuje jako partner, dosáhla vítězná posádka kategorie benzinových vozů s modelem ŠKODA CITIGO 1,0 MPI průměrné spotřeby pouhých 3,2 l /100 km. Vítězná posádka v kategorii Diesel trať absolvovala ve voze ŠKODA OCTAVIA 1,6 TDI s průměrnou spotřebou 3,1 l/100 km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?