Economy Run prověřil reálnou spotřebu Škodovek. Podívejte se, jak se lišila od té papírové

Škoda Economy Run
Škoda Economy Run, foto: Škoda Auto
-jka , AutoRoad.cz 30. září 2017 11:58
Sdílej:

S 51 posádkami dokázal 36. ročník závodu ECONOMY RUN, konaný 23. září, že je stále velmi žádaný mezi příznivci úsporné jízdy. V letošním roce byla vedle kategorií pro vozy s benzinovými a naftovými motory poprvé vypsána také kategorie vozů s pohonem na CNG.

Hodnotícím kritériem je skutečně dosažená spotřeba. Kromě toho pořadatelé zohledňují dosaženou průměrnou rychlost a rozdíl mezi skutečnou spotřebou a normovanou spotřebou podle NEDC (tzv. Nový evropský jízdní cyklus). Při shodné hodnotě emisí CO2 a spotřeby rozhoduje vyšší průměrná rychlost.

Vítězná posádka ECONOMY RUN 2017 v hodnocení vozů CNG, které se tento rok zúčastnily poprvé, dvojice Marek Tomíšek/David Kazda, urazila 323 kilometrů dlouhou trať za 6 hodin 7 minut. Přitom dosáhla průměrné spotřeby pouhých 2,2 kg/100 km nebo-li 60,28 g CO2 na km. V běžném silničním provozu dosáhli o 2,3 kg/100 km nižší spotřeby, než je normovaná spotřeba jejich vozu ŠKODA CITIGO G-TEC.

ŠKODA AUTO a ÚAMK Automotoklub ŠKODA Mladá Boleslav jako pořadatelé ECONOMY RUN v souvislosti s akcí poskytly motoristům i cenné rady pro snížení spotřeby. „Včasné přeřazení snižuje otáčky motoru. I ve stoupání by se mělo podřazovat teprve tehdy, až otáčky motoru klesnou téměř na volnoběh,“ doporučuje například Marek Tribula, několikanásobný vítěz soutěže a jeden z pořadatelů.

Při tradiční soutěži o nejnižší spotřebu ECONOMY RUN, kterou společnost ŠKODA AUTO už řadu let podporuje jako partner, dosáhla vítězná posádka kategorie benzinových vozů s modelem ŠKODA CITIGO 1,0 MPI průměrné spotřeby pouhých 3,2 l /100 km. Vítězná posádka v kategorii Diesel trať absolvovala ve voze ŠKODA OCTAVIA 1,6 TDI s průměrnou spotřebou 3,1 l/100 km.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?