S 51 posádkami dokázal 36. ročník závodu ECONOMY RUN, konaný 23. září, že je stále velmi žádaný mezi příznivci úsporné jízdy. V letošním roce byla vedle kategorií pro vozy s benzinovými a naftovými motory poprvé vypsána také kategorie vozů s pohonem na CNG.
Hodnotícím kritériem je skutečně dosažená spotřeba. Kromě toho pořadatelé zohledňují dosaženou průměrnou rychlost a rozdíl mezi skutečnou spotřebou a normovanou spotřebou podle NEDC (tzv. Nový evropský jízdní cyklus). Při shodné hodnotě emisí CO2 a spotřeby rozhoduje vyšší průměrná rychlost.
Vítězná posádka ECONOMY RUN 2017 v hodnocení vozů CNG, které se tento rok zúčastnily poprvé, dvojice Marek Tomíšek/David Kazda, urazila 323 kilometrů dlouhou trať za 6 hodin 7 minut. Přitom dosáhla průměrné spotřeby pouhých 2,2 kg/100 km nebo-li 60,28 g CO2 na km. V běžném silničním provozu dosáhli o 2,3 kg/100 km nižší spotřeby, než je normovaná spotřeba jejich vozu ŠKODA CITIGO G-TEC.
ŠKODA AUTO a ÚAMK Automotoklub ŠKODA Mladá Boleslav jako pořadatelé ECONOMY RUN v souvislosti s akcí poskytly motoristům i cenné rady pro snížení spotřeby. „Včasné přeřazení snižuje otáčky motoru. I ve stoupání by se mělo podřazovat teprve tehdy, až otáčky motoru klesnou téměř na volnoběh,“ doporučuje například Marek Tribula, několikanásobný vítěz soutěže a jeden z pořadatelů.
Při tradiční soutěži o nejnižší spotřebu ECONOMY RUN, kterou společnost ŠKODA AUTO už řadu let podporuje jako partner, dosáhla vítězná posádka kategorie benzinových vozů s modelem ŠKODA CITIGO 1,0 MPI průměrné spotřeby pouhých 3,2 l /100 km. Vítězná posádka v kategorii Diesel trať absolvovala ve voze ŠKODA OCTAVIA 1,6 TDI s průměrnou spotřebou 3,1 l/100 km.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?