Když v roce 2009 představila automobilka Bugatti čtyřdveřový koncept Galibier, všichni odpočítávali dny do chvíle, kdy oznámí jeho oficiální produkci. K tomu ale nikdy nedošlo a na čtyřdveřové Bugatti se zapomnělo - tedy až do teď.
Nové spekulace totiž rozpoutal rozhovor prezidenta Bugatti pro web Automotive News, ve kterém Wolfgang Durheimer doslova prohlásil, že čtyřdveřový automobil této prémiové značky ještě rozhodně není mrtvý projekt.
Rozhovor se původně týkal Bugatti Chiron, které před pár dny uskutečnilo rekord v akceleraci z 0 na 400 km/h a poté zpátky na 0 za pouhých 42 sekund. Chiron je v současnosti jediným produktem automobilky, a tak by to podle Druheimera mělo i zůstat - Bugatti bude zkrátka prémiovým výrobcem s jedním modelem.
Životnost Chironu v nabídce Bugatti je naplánována na osm let, takže jeho nástupce bychom se mohli dočkat až okolo roku 2024 či 2025. Co konkrétně nová Bugatti nabídne netušíme, ovšem již dříve se mluvilo o hybridní pohonné jednotce, neboť čistě mechanický motor použitý v Chironu už je na pokraji technických možností klasických spalovacích motorů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?