Když v roce 2009 představila automobilka Bugatti čtyřdveřový koncept Galibier, všichni odpočítávali dny do chvíle, kdy oznámí jeho oficiální produkci. K tomu ale nikdy nedošlo a na čtyřdveřové Bugatti se zapomnělo - tedy až do teď.
Nové spekulace totiž rozpoutal rozhovor prezidenta Bugatti pro web Automotive News, ve kterém Wolfgang Durheimer doslova prohlásil, že čtyřdveřový automobil této prémiové značky ještě rozhodně není mrtvý projekt.
Rozhovor se původně týkal Bugatti Chiron, které před pár dny uskutečnilo rekord v akceleraci z 0 na 400 km/h a poté zpátky na 0 za pouhých 42 sekund. Chiron je v současnosti jediným produktem automobilky, a tak by to podle Druheimera mělo i zůstat - Bugatti bude zkrátka prémiovým výrobcem s jedním modelem.
Životnost Chironu v nabídce Bugatti je naplánována na osm let, takže jeho nástupce bychom se mohli dočkat až okolo roku 2024 či 2025. Co konkrétně nová Bugatti nabídne netušíme, ovšem již dříve se mluvilo o hybridní pohonné jednotce, neboť čistě mechanický motor použitý v Chironu už je na pokraji technických možností klasických spalovacích motorů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.