Čím Bugatti nahradí Chiron? Ve hře je i elegantní čtyřdveřový hybrid

Koncept Bugatti Galibier
Koncept Bugatti Galibier, foto: wheelsage.org
Antonín Marek , AutoRoad.cz 22. září 2017 09:27
Sdílej:

Když v roce 2009 představila automobilka Bugatti čtyřdveřový koncept Galibier, všichni odpočítávali dny do chvíle, kdy oznámí jeho oficiální produkci. K tomu ale nikdy nedošlo a na čtyřdveřové Bugatti se zapomnělo - tedy až do teď.

Nové spekulace totiž rozpoutal rozhovor prezidenta Bugatti pro web Automotive News, ve kterém Wolfgang Durheimer  doslova prohlásil, že čtyřdveřový automobil této prémiové značky ještě rozhodně není mrtvý projekt.

Rozhovor se původně týkal Bugatti Chiron, které před pár dny uskutečnilo rekord v akceleraci z 0 na 400 km/h a poté zpátky na 0 za pouhých 42 sekund. Chiron je v současnosti jediným produktem automobilky, a tak by to podle Druheimera mělo i zůstat - Bugatti bude zkrátka prémiovým výrobcem s jedním modelem.

Životnost Chironu v nabídce Bugatti je naplánována na osm let, takže jeho nástupce bychom se mohli dočkat až okolo roku 2024 či 2025. Co konkrétně nová Bugatti nabídne netušíme, ovšem již dříve se mluvilo o hybridní pohonné jednotce, neboť čistě mechanický motor použitý v Chironu už je na pokraji technických možností klasických spalovacích motorů.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.