Elektromobily jsou pro velkou část populace stále nedostupné a nejspíš ještě nějakou dobu zůstanou, ovšem zajímavý kompromis by mohly představovat hybridy, které kombinují výhody spalovacího motoru a zároveň nabízí úspornou a ekologickou jízdu díky bateriím a elektromotoru.
Ovšem velkou vadou na kráse hybridů je jejich poměrně omezený dojezd na elektrickou energii, o čemž jsme se přesvědčili například při testování hybridní Toyoty CH-R. Tento problém by však brzy mohla odstranit hybridní Honda Clarity, která nabízí čistě elektrický dojezd až 47 mil, což odpovídá zhruba 75 kilometrům. Díky tomu se Clarity stává rekordmanem na scéně současných plug-in hybridů.
Kromě excelentního dojezdu se Honda může pochlubit i skutečně přívětivou spotřebou spalovacího motoru, která by se měla v průměru pohybovat okolo 5.6 l/100 km. Na skutečná čísla si ale budeme muset ještě pár týdnů počkat. Clarity by totiž měla dorazit do autosalonů ještě před koncem tohoto roku.
Celkový dojezd plug-in hybridní Hondy Clarity by se měl pohybovat okolo 547 kilometrů, čemuž markantně pomáhá úsporný 1.5 litrový čtyřválec, který v kombinaci s elektromotorem poskytuje řidiči výkon 181 koní a točivý moment 314 Nm. Ve voze je instalována baterie s kapacitou 17 kWh, jejíž nabití ze sítě 240 V potrvá údajně jen 2,5 hodiny.
Sama Honda vkládá do nové hybridní Clarity Plug-in Hybrid velké naděje, vůz by měl zaujmout nejen rekordním elektrickým dojezdem, ale také kvalitní zpracováním a luxusním interiérem, který pojme až pět osob. Pokud hybridní Clarity uspěje, mohla by se stát průkopníkem pro novou generaci elektrifikovaných automobilů této japonské automobilky.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?