Elektromobily jsou pro velkou část populace stále nedostupné a nejspíš ještě nějakou dobu zůstanou, ovšem zajímavý kompromis by mohly představovat hybridy, které kombinují výhody spalovacího motoru a zároveň nabízí úspornou a ekologickou jízdu díky bateriím a elektromotoru.
Ovšem velkou vadou na kráse hybridů je jejich poměrně omezený dojezd na elektrickou energii, o čemž jsme se přesvědčili například při testování hybridní Toyoty CH-R. Tento problém by však brzy mohla odstranit hybridní Honda Clarity, která nabízí čistě elektrický dojezd až 47 mil, což odpovídá zhruba 75 kilometrům. Díky tomu se Clarity stává rekordmanem na scéně současných plug-in hybridů.
Kromě excelentního dojezdu se Honda může pochlubit i skutečně přívětivou spotřebou spalovacího motoru, která by se měla v průměru pohybovat okolo 5.6 l/100 km. Na skutečná čísla si ale budeme muset ještě pár týdnů počkat. Clarity by totiž měla dorazit do autosalonů ještě před koncem tohoto roku.
Celkový dojezd plug-in hybridní Hondy Clarity by se měl pohybovat okolo 547 kilometrů, čemuž markantně pomáhá úsporný 1.5 litrový čtyřválec, který v kombinaci s elektromotorem poskytuje řidiči výkon 181 koní a točivý moment 314 Nm. Ve voze je instalována baterie s kapacitou 17 kWh, jejíž nabití ze sítě 240 V potrvá údajně jen 2,5 hodiny.
Sama Honda vkládá do nové hybridní Clarity Plug-in Hybrid velké naděje, vůz by měl zaujmout nejen rekordním elektrickým dojezdem, ale také kvalitní zpracováním a luxusním interiérem, který pojme až pět osob. Pokud hybridní Clarity uspěje, mohla by se stát průkopníkem pro novou generaci elektrifikovaných automobilů této japonské automobilky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.