Elektromobily jsou pro velkou část populace stále nedostupné a nejspíš ještě nějakou dobu zůstanou, ovšem zajímavý kompromis by mohly představovat hybridy, které kombinují výhody spalovacího motoru a zároveň nabízí úspornou a ekologickou jízdu díky bateriím a elektromotoru.
Ovšem velkou vadou na kráse hybridů je jejich poměrně omezený dojezd na elektrickou energii, o čemž jsme se přesvědčili například při testování hybridní Toyoty CH-R. Tento problém by však brzy mohla odstranit hybridní Honda Clarity, která nabízí čistě elektrický dojezd až 47 mil, což odpovídá zhruba 75 kilometrům. Díky tomu se Clarity stává rekordmanem na scéně současných plug-in hybridů.
Kromě excelentního dojezdu se Honda může pochlubit i skutečně přívětivou spotřebou spalovacího motoru, která by se měla v průměru pohybovat okolo 5.6 l/100 km. Na skutečná čísla si ale budeme muset ještě pár týdnů počkat. Clarity by totiž měla dorazit do autosalonů ještě před koncem tohoto roku.
Celkový dojezd plug-in hybridní Hondy Clarity by se měl pohybovat okolo 547 kilometrů, čemuž markantně pomáhá úsporný 1.5 litrový čtyřválec, který v kombinaci s elektromotorem poskytuje řidiči výkon 181 koní a točivý moment 314 Nm. Ve voze je instalována baterie s kapacitou 17 kWh, jejíž nabití ze sítě 240 V potrvá údajně jen 2,5 hodiny.
Sama Honda vkládá do nové hybridní Clarity Plug-in Hybrid velké naděje, vůz by měl zaujmout nejen rekordním elektrickým dojezdem, ale také kvalitní zpracováním a luxusním interiérem, který pojme až pět osob. Pokud hybridní Clarity uspěje, mohla by se stát průkopníkem pro novou generaci elektrifikovaných automobilů této japonské automobilky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?