Jetta míří do Evropy

ar1, 28. května 2005, 11:16 Google+

Po mimořádně úspěšném uvedení modelu Volkswagen Jetta nové generace ve Spojených státech amerických se tento model připravuje ke vstupu na evropský trh.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jetta

Jetta | foto: Import Volkswagen Group

Sdílejte článek

Jetta je v USA prodejně nejúspěšnějším evropským vozem. Za tímto výkonem je nutné vidět především skvělou techniku atraktivního sedanu – ten totiž sdílí převážnou část technologií s modelem Golf, bestsellerem všech dob. Do dnešních dnů se po celém světě prodalo na 6,5 milionů vozů Volkswagen Jetta. S uvedením modelu nové – páté - generace se Volkswagen loučí s označením Bora a jeho kompaktní sedany ponesou opět tradiční jméno „Jetta“.

Dominantním designerským rysem nové Jetty je mohutná maska chladiče přizdobená chromem, který svým tvarováním a optickým napojením na V-prolisy v kapotě motoru netají příbuznost sedanu se sesterskými modely Passat a Golf GTI, jež jako první reprezentanti své stáje dostali novou „tvář“ značky Volkswagen. Podobně se pro Volkswagen stává příznačná stavba koncových světel z LED diod a nová Jetta samozřejmě tuto technologii má také.

Posun od modelu Bora k Jettě je zřetelný nejenom z designu nastupujícího sedanu, ale i z jeho větších vnitřních i vnějších rozměrů. Jetta je dlouhá 4,56 m (+ 18,2 cm), široká 1,76 m (+ 2,5 cm) a vysoká 1,46 m (+ 1,5 cm). O zřetelných 6,5 cm se prodloužil také rozvor, a to až na 2,58 m.

Větší vnější rozměry přinesly prostornější interiér. Efektivně využitelná délka prostoru pro nohy na zadních sedadlech se zvětšila o celých 5 cm a prostor pro hlavy se zvětšil o 2,4 cm. Tradičně silnou stránkou vozů Volkswagen Jetta byl velký zavazadlový prostor a nastupující model svými 527 litry (+ 72 l oproti modelu Bora) vysoce překračuje běžné hodnoty své třídy.

Pro novou Jettu je připraveno celkem sedm motorů - čtyři zážehové a tři moderní turbodiesely. Výkonová škála těchto agregátů sahá od 75 kW/102 k až po 147 kW/200 k. Kromě základního motoru, kterým je zážehová šestnáctistovka 1.6/75 kW jsou všechny ostatní agregáty vybaveny systémem přímého vstřikování paliva (benzinu nebo nafty) do válců. Zákazníci tedy budou moci volit přímovstřikové zážehové agregáty 1.6 FSI/85 kW (115 k), 2.0 FSI/110 kW (150 k) a 2.0 Turbo FSI/147 kW (200 k) nebo vznětové motory TDI s přímým vstřikováním nafty o výkonech 77 kW/105 k, 103 kW/140 k a 125 kW/170 k. Posledně jmenovaný turbodiesel o výkonu 125 kW/170 k bude na trh uveden o něco později.

Motory TDI a Turbo FSI budou moci být na přání kombinovány s dvouspojkovou převodovkou DSG. Šestistupňová automatická převodovka se bude na přání dodávat také do modelů poháněných zážehovými motory o výkonu 75 kW a 110 kW/150 k.

Nový Volkswagen Jetta vyniká skvělým poměrem cena/užitná hodnota. Do standardní výbavy patří mj. poloautomatická klimatizace Climatic, šest airbagů, aktivní opěrky hlav u předních sedadel, elektromechanický posilovač řízení, elektrické ovládání oken, dálkově ovládané centrální zamykání nebo elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka.

Nový Volkswagen Jetta se vyrábí v mexickém závodu Volkswagen ve městě Puebla. Na český trh bude uveden ve 2. polovině tohoto roku.


- VOLKSWAGEN -
Vytisknout

Diskuze: Jetta míří do Evropy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Alhambra

Seat Alhambra: Výkonnější a výhodnější!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud