Česká automobilka na autosalonu IAA ve Frankfurtu představí své nové kompaktní SUV. Poprvé bude mít veřejnost šanci vidět i nový digitální přístrojový panel. Díky LTE modulu a službám Škoda Connect je SUV vždy online. Design modelu Škoda Karoq vychází z nového designového jazyka vozů SUV boleslavské značky, v němž se snoubí emocionálnost a dynamika. Vůz Škoda Karoq bude značka, spolu s dalšími novými modely, prezentovat ve Frankfurtu od 12. do 24. září 2017 v hale číslo 3.
Škoda Karoq se snaží působit jako SUV s charakterem: emocionální a dynamický design s řadou krystalických prvků je pojat zcela v duchu nového designového jazyka vozů SUV značky Škoda. Kompaktní model měří 4 382 milimetrů na délku, 1 841 milimetrů na šířku a 1 605 milimetrů na výšku. Garantem velkorysé nabídky prostoru pro cestující je 2 638 milimetrů dlouhý rozvor. Zavazadlový prostor má v pětimístném uspořádání objem 521 l. Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem pro zavazadla na 1 630 l.
Typickým prvkem vozů značky Škoda jsou ‚Simply Clever‘ řešení, kterých má nové kompaktní SUV celou řadu. Patří mezi ně například virtuální pedál pro bezdotykové otevírání pátých dveří a na přání dodávaná zadní sedadla VarioFlex. Ve spojení s tímto systémem je základní velikost prostoru pro zavazadla variabilní a pohybuje se od 479 do 588 l. VarioFlex se skládá ze tří samostatných, individuálně nastavitelných sedadel, která lze i vyjmout z vozu – kompaktní SUV se pak díky maximálnímu nákladovému prostoru o objemu 1 810 l promění v malou dodávku. Škoda Karoq je nejdigitálnějším vozem v modelové paletě značky Škoda. Poprvé je ve voze nabízen volně programovatelný digitální přístrojový panel. Jeho ukazatele lze individuálně uspořádat a jsou propojené s infotainmentem. Rozsáhlé propojení automobilu, řidiče a spolujezdců zajistí mimořádně komfortní a bezpečnou jízdu. Právě konektivita vede k lepšímu sdílení informací, bohatší nabídce zábavy, většímu komfortu a bezpečnější jízdě.
Karoq také disponuje nejnovějšími infotainment systémy. Všechny kapacitní dotykové displeje se pyšní skleněným designem, typickým pro značku Škoda. Díky LTE modulu a nejaktuálnějšímu navigačnímu systému s WiFi-hotspotem, je posádka vozu ‚vždy online’. Nové mobilní on-line služby Škoda Connect jsou rozdělené do dvou kategorií: Infotainment Online, sloužící pro informace a navigaci, a služby Care Connect, které pomáhají při poruchách a v nouzi. Tísňové volání Emergency Call v případě nehody automaticky přivolá pomoc. Další on-line služby fungují prostřednictvím aplikace Škoda Connect App. S nimi lze vůz pomocí chytrého telefonu na dálku kontrolovat, konfigurovat a třeba také najít.
Inteligentní propojení mezi vozem a chytrým telefonem dosahuje v modelu Karoq nové úrovně. Phonebox s indukčním nabíjením připojuje chytrý telefon k anténě vozidla a současně jej bezdrátově nabíjí.
Ve voze Škoda Karoq je k dispozici široká škála asistenčních systémů. Pro vyšší komfort nabízí nové kompaktní SUV Park Assist, Lane Assist nebo Traffic Jam Assist. Díky systémům Blind Spot Detect, Front Assist s prediktivní ochranou chodců nebo Emergency Assist je pak jízda vozem bezpečnější. Kompaktní SUV nabízí komfortní koncept osvětlení s Full LED světlomety a LED zadními svítilnami a ambientním LED osvětlením interiéru.
Zákazník si může vybírat z pěti motorů s výkony od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k). Motory mají zdvihový objem 1,0, 1,5, 1,6 a 2,0 litru. S výjimkou nejsilnějšího vznětového motoru jsou všechny agregáty dodávány buď s šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou převodovkou DSG. Motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) je sériově dodáván s pohonem všech kol a sedmistupňovou převodovkou DSG. Nový motor 1,5 TSI je vybaven systémem odpojování válců. Také podvozek definuje měřítka ve svém segmentu a ukazuje své kvality i mimo zpevněné silnice. Od výbavového stupně Ambition je na přání k dispozici také volba jízdního profilu v režimech Normal, Sport, Eco, Individual a Snow (ve verzi 4×4).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.