Můžete mít ve svém autě ohromující výkon, můžete mít namontované obrovské brzdy, ale pokud nebudete mít obuty kvalitní pneumatiky, pak nic z toho nevyužijete naplno. A zda se můžete podívat na jasný důkaz, že se správnými pneumatikami můžete na okruhu porážet i profíky-
Každý řidič by si měl uvědomit, že pneumatiky jsou jedinou součástí vozu, která je v přímém kontaktu s vozovkou. Nezáleží tedy na tom jak výkonné nebo schopné máte auto, pokud tomu neodpovídají i vaše pneumatiky. A tady toho máte jasný důkaz.
Na YouTube kanále Tyre Reviews se objevilo zajímavé video, které srovnává rozdíl mezi dvěma druhy pneumatik na stejně výkonném voze. Obě sady pneumatik pocházejí od společnosti Dunlop, přičemž typ Sport Maxx RT2 je pneumatika určená pro sportovní jízdu na silnici, zatímco Sport Maxx Race je pneumatika určená spíše k výletům na závodní okruh - obě pneumatiky si ale můžete na svůj vůz legálně obout a cestovat s nimi po silnici.
Tyto pneumatiky pak byly nazuty na Hondu Civic Type R minulé generace, za jejímž volantem usedl nejdříve trojnásobný vítěz vítěz závodů BTCC Gordon Shedden a následně moderátor tohoto YouTube pořadu Jonathan Benson. Zatímco Shedden je na tomto okruhu jako doma a projel ho už nesčetněkrát, Benson je zde poprvé a navíc pojede ve vypůjčeném voze.
Aby se však rozdíly vyrovnaly, dostal profesionální závodník průměrné pneumatiky s označením Sport Maxx RT2 a moderátor ty kvalitnější s označením Sport Maxx Race. Otázkou pak bylo, zda moderátor dokáže jen díky pneumatikám porazit čas profesionálního závodníka, který sebejistě tvrdil, že to nepůjde.
Shedden zajel první měřené kolo s obyčejnými pneumatikami v čase 1.00:820. Pak usedl za volant moderátor, který měl pouhých 30 minut na seznámení s tratí, ale na kolech měl pneumatiky Maxx Race. Jeho výsledek? Při prvním kole dosáhl času 1.00:901.
S přihlédnutím k okolnostem se jedná o skvělý čas, ovšem s tím se Benson nehodlal smířit a tak vyrazil na trať znovu. Po 45 vteřinách dochlazovacího kola se znovu opřel do plynu a zvládl zajet čas 1.00:601 - o dvě desetiny vteřiny lepší, než zajel profesionální závodník.
To se možná nezdá jako velký časový rozdíl, ale při velikosti okruhu a rychlosti průměrného kola okolo minuty se jedná o markantní rozdíl. Kdyby se podobné srovnání konalo například na Nürburgringu, pak by byl rozdíl markantně větší.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?