Můžete mít ve svém autě ohromující výkon, můžete mít namontované obrovské brzdy, ale pokud nebudete mít obuty kvalitní pneumatiky, pak nic z toho nevyužijete naplno. A zda se můžete podívat na jasný důkaz, že se správnými pneumatikami můžete na okruhu porážet i profíky-
Každý řidič by si měl uvědomit, že pneumatiky jsou jedinou součástí vozu, která je v přímém kontaktu s vozovkou. Nezáleží tedy na tom jak výkonné nebo schopné máte auto, pokud tomu neodpovídají i vaše pneumatiky. A tady toho máte jasný důkaz.
Na YouTube kanále Tyre Reviews se objevilo zajímavé video, které srovnává rozdíl mezi dvěma druhy pneumatik na stejně výkonném voze. Obě sady pneumatik pocházejí od společnosti Dunlop, přičemž typ Sport Maxx RT2 je pneumatika určená pro sportovní jízdu na silnici, zatímco Sport Maxx Race je pneumatika určená spíše k výletům na závodní okruh - obě pneumatiky si ale můžete na svůj vůz legálně obout a cestovat s nimi po silnici.
Tyto pneumatiky pak byly nazuty na Hondu Civic Type R minulé generace, za jejímž volantem usedl nejdříve trojnásobný vítěz vítěz závodů BTCC Gordon Shedden a následně moderátor tohoto YouTube pořadu Jonathan Benson. Zatímco Shedden je na tomto okruhu jako doma a projel ho už nesčetněkrát, Benson je zde poprvé a navíc pojede ve vypůjčeném voze.
Aby se však rozdíly vyrovnaly, dostal profesionální závodník průměrné pneumatiky s označením Sport Maxx RT2 a moderátor ty kvalitnější s označením Sport Maxx Race. Otázkou pak bylo, zda moderátor dokáže jen díky pneumatikám porazit čas profesionálního závodníka, který sebejistě tvrdil, že to nepůjde.
Shedden zajel první měřené kolo s obyčejnými pneumatikami v čase 1.00:820. Pak usedl za volant moderátor, který měl pouhých 30 minut na seznámení s tratí, ale na kolech měl pneumatiky Maxx Race. Jeho výsledek? Při prvním kole dosáhl času 1.00:901.
S přihlédnutím k okolnostem se jedná o skvělý čas, ovšem s tím se Benson nehodlal smířit a tak vyrazil na trať znovu. Po 45 vteřinách dochlazovacího kola se znovu opřel do plynu a zvládl zajet čas 1.00:601 - o dvě desetiny vteřiny lepší, než zajel profesionální závodník.
To se možná nezdá jako velký časový rozdíl, ale při velikosti okruhu a rychlosti průměrného kola okolo minuty se jedná o markantní rozdíl. Kdyby se podobné srovnání konalo například na Nürburgringu, pak by byl rozdíl markantně větší.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.