Můžete mít ve svém autě ohromující výkon, můžete mít namontované obrovské brzdy, ale pokud nebudete mít obuty kvalitní pneumatiky, pak nic z toho nevyužijete naplno. A zda se můžete podívat na jasný důkaz, že se správnými pneumatikami můžete na okruhu porážet i profíky-
Každý řidič by si měl uvědomit, že pneumatiky jsou jedinou součástí vozu, která je v přímém kontaktu s vozovkou. Nezáleží tedy na tom jak výkonné nebo schopné máte auto, pokud tomu neodpovídají i vaše pneumatiky. A tady toho máte jasný důkaz.
Na YouTube kanále Tyre Reviews se objevilo zajímavé video, které srovnává rozdíl mezi dvěma druhy pneumatik na stejně výkonném voze. Obě sady pneumatik pocházejí od společnosti Dunlop, přičemž typ Sport Maxx RT2 je pneumatika určená pro sportovní jízdu na silnici, zatímco Sport Maxx Race je pneumatika určená spíše k výletům na závodní okruh - obě pneumatiky si ale můžete na svůj vůz legálně obout a cestovat s nimi po silnici.
Tyto pneumatiky pak byly nazuty na Hondu Civic Type R minulé generace, za jejímž volantem usedl nejdříve trojnásobný vítěz vítěz závodů BTCC Gordon Shedden a následně moderátor tohoto YouTube pořadu Jonathan Benson. Zatímco Shedden je na tomto okruhu jako doma a projel ho už nesčetněkrát, Benson je zde poprvé a navíc pojede ve vypůjčeném voze.
Aby se však rozdíly vyrovnaly, dostal profesionální závodník průměrné pneumatiky s označením Sport Maxx RT2 a moderátor ty kvalitnější s označením Sport Maxx Race. Otázkou pak bylo, zda moderátor dokáže jen díky pneumatikám porazit čas profesionálního závodníka, který sebejistě tvrdil, že to nepůjde.
Shedden zajel první měřené kolo s obyčejnými pneumatikami v čase 1.00:820. Pak usedl za volant moderátor, který měl pouhých 30 minut na seznámení s tratí, ale na kolech měl pneumatiky Maxx Race. Jeho výsledek? Při prvním kole dosáhl času 1.00:901.
S přihlédnutím k okolnostem se jedná o skvělý čas, ovšem s tím se Benson nehodlal smířit a tak vyrazil na trať znovu. Po 45 vteřinách dochlazovacího kola se znovu opřel do plynu a zvládl zajet čas 1.00:601 - o dvě desetiny vteřiny lepší, než zajel profesionální závodník.
To se možná nezdá jako velký časový rozdíl, ale při velikosti okruhu a rychlosti průměrného kola okolo minuty se jedná o markantní rozdíl. Kdyby se podobné srovnání konalo například na Nürburgringu, pak by byl rozdíl markantně větší.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.