Chcete být rychlejší než profíci? Podívejte se, v čem tkví to kouzlo

Názorný test pneumatik ukázal, o kolik dokáží zlepšit čas během jednoho kola
Názorný test pneumatik ukázal, o kolik dokáží zlepšit čas během jednoho kola, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 31. srpna 2017 13:52 | akt. 31. srpna 2017 13:56
Sdílej:

Můžete mít ve svém autě ohromující výkon, můžete mít namontované obrovské brzdy, ale pokud nebudete mít obuty kvalitní pneumatiky, pak nic z toho nevyužijete naplno. A zda se můžete podívat na jasný důkaz, že se správnými pneumatikami můžete na okruhu porážet i profíky-

Každý řidič by si měl uvědomit, že pneumatiky jsou jedinou součástí vozu, která je v přímém kontaktu s vozovkou. Nezáleží tedy na tom jak výkonné nebo schopné máte auto, pokud tomu neodpovídají i vaše pneumatiky. A tady toho máte jasný důkaz.

Na YouTube kanále Tyre Reviews se objevilo zajímavé video, které srovnává rozdíl mezi dvěma druhy pneumatik na stejně výkonném voze. Obě sady pneumatik pocházejí od společnosti Dunlop, přičemž typ Sport Maxx RT2 je pneumatika určená pro sportovní jízdu na silnici, zatímco Sport Maxx Race je pneumatika určená spíše k výletům na závodní okruh - obě pneumatiky si ale můžete na svůj vůz legálně obout a cestovat s nimi po silnici.

Tyto pneumatiky pak byly nazuty na Hondu Civic Type R minulé generace, za jejímž volantem usedl nejdříve trojnásobný vítěz vítěz závodů BTCC Gordon Shedden a následně moderátor tohoto YouTube pořadu Jonathan Benson. Zatímco Shedden je na tomto okruhu jako doma a projel ho už nesčetněkrát, Benson je zde poprvé a navíc pojede ve vypůjčeném voze.

Aby se však rozdíly vyrovnaly, dostal profesionální závodník průměrné pneumatiky s označením Sport Maxx RT2 a moderátor ty kvalitnější s označením Sport Maxx Race. Otázkou pak bylo, zda moderátor dokáže jen díky pneumatikám porazit čas profesionálního závodníka, který sebejistě tvrdil, že to nepůjde.

Shedden zajel první měřené kolo s obyčejnými pneumatikami v čase 1.00:820. Pak usedl za volant moderátor, který měl pouhých 30 minut na seznámení s tratí, ale na kolech měl pneumatiky Maxx Race. Jeho výsledek? Při prvním kole dosáhl času 1.00:901.

S přihlédnutím k okolnostem se jedná o skvělý čas, ovšem s tím se Benson nehodlal smířit a tak vyrazil na trať znovu. Po 45 vteřinách dochlazovacího kola se znovu opřel do plynu a zvládl zajet čas 1.00:601 - o dvě desetiny vteřiny lepší, než zajel profesionální závodník.

To se možná nezdá jako velký časový rozdíl, ale při velikosti okruhu a rychlosti průměrného kola okolo minuty se jedná o markantní rozdíl. Kdyby se podobné srovnání konalo například na Nürburgringu, pak by byl rozdíl markantně větší.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.