Můžete mít ve svém autě ohromující výkon, můžete mít namontované obrovské brzdy, ale pokud nebudete mít obuty kvalitní pneumatiky, pak nic z toho nevyužijete naplno. A zda se můžete podívat na jasný důkaz, že se správnými pneumatikami můžete na okruhu porážet i profíky-
Každý řidič by si měl uvědomit, že pneumatiky jsou jedinou součástí vozu, která je v přímém kontaktu s vozovkou. Nezáleží tedy na tom jak výkonné nebo schopné máte auto, pokud tomu neodpovídají i vaše pneumatiky. A tady toho máte jasný důkaz.
Na YouTube kanále Tyre Reviews se objevilo zajímavé video, které srovnává rozdíl mezi dvěma druhy pneumatik na stejně výkonném voze. Obě sady pneumatik pocházejí od společnosti Dunlop, přičemž typ Sport Maxx RT2 je pneumatika určená pro sportovní jízdu na silnici, zatímco Sport Maxx Race je pneumatika určená spíše k výletům na závodní okruh - obě pneumatiky si ale můžete na svůj vůz legálně obout a cestovat s nimi po silnici.
Tyto pneumatiky pak byly nazuty na Hondu Civic Type R minulé generace, za jejímž volantem usedl nejdříve trojnásobný vítěz vítěz závodů BTCC Gordon Shedden a následně moderátor tohoto YouTube pořadu Jonathan Benson. Zatímco Shedden je na tomto okruhu jako doma a projel ho už nesčetněkrát, Benson je zde poprvé a navíc pojede ve vypůjčeném voze.
Aby se však rozdíly vyrovnaly, dostal profesionální závodník průměrné pneumatiky s označením Sport Maxx RT2 a moderátor ty kvalitnější s označením Sport Maxx Race. Otázkou pak bylo, zda moderátor dokáže jen díky pneumatikám porazit čas profesionálního závodníka, který sebejistě tvrdil, že to nepůjde.
Shedden zajel první měřené kolo s obyčejnými pneumatikami v čase 1.00:820. Pak usedl za volant moderátor, který měl pouhých 30 minut na seznámení s tratí, ale na kolech měl pneumatiky Maxx Race. Jeho výsledek? Při prvním kole dosáhl času 1.00:901.
S přihlédnutím k okolnostem se jedná o skvělý čas, ovšem s tím se Benson nehodlal smířit a tak vyrazil na trať znovu. Po 45 vteřinách dochlazovacího kola se znovu opřel do plynu a zvládl zajet čas 1.00:601 - o dvě desetiny vteřiny lepší, než zajel profesionální závodník.
To se možná nezdá jako velký časový rozdíl, ale při velikosti okruhu a rychlosti průměrného kola okolo minuty se jedná o markantní rozdíl. Kdyby se podobné srovnání konalo například na Nürburgringu, pak by byl rozdíl markantně větší.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.