V červnu zaplavila internet zpráva o tom, že nová sportovní Toyota Supra bude zákazníkům nabízena výhradně s automatickou převodovkou. Podle nejnovějších zpráv to ale není tak docela pravda. A zajímavé informace padají i stran motorizace
Jeden z uživatelů diskuzního fóra iH8Mud se pochlubil společnou večeří s jedním z významných a respektovaných představitelů Toyoty, během které mělo padnout několik velice zajímavých detailů o chystané Supře. Takový zdroj se může zdát jako pochybný, ovšem zástupce Toyoty, jehož jméno by mělo být Dave, už se údajně v minulosti podílel na několika projektech automobilky po celém světě, včetně práce na modelu Land Cruiser 200.
Pravděpodobně nejzajímavější informací z celého rozhovoru by měla být skutečnost, že Toyota hodlá nabídnout svým zákazníkům Supru i s manuální převodovkou. Takové rozhodnutí dává smysl, zvlášť pokud se podíváme na první novodobý sportovní vůz z dílny Toyoty, model GT86. Pokud Toyota skutečně nechce vyrábět nudná auta, jak sama proklamuje, pak by jí manuální převodovka z nabídky rozhodně vypadnout neměla.
Další zajímavá informace se týká pohonné jednotky. Motor použitý v Supře sice měl být vyvíjen ve spolupráci s BMW, ovšem nepůjde o 3.0 litrový řadový přeplňovaný šestiválec, ale o 3.5 litrový přeplňovaný motor V6, jehož výkon by mohl přesahovat hranici 400 koní. Ve hře je navíc i hybridní pohonná soustava.
Poslední zajímavost se pak vztahuje k zahájení prodeje modelu Supra, které by mělo proběhnout začátkem roku 2019. Bližší informace však nejsou k dispozici.
Již dříve jsme si však mohli prohlédnout nové BMW Z4, které je evropským dvojčetem Toyoty Supra.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?