V červnu zaplavila internet zpráva o tom, že nová sportovní Toyota Supra bude zákazníkům nabízena výhradně s automatickou převodovkou. Podle nejnovějších zpráv to ale není tak docela pravda. A zajímavé informace padají i stran motorizace
Jeden z uživatelů diskuzního fóra iH8Mud se pochlubil společnou večeří s jedním z významných a respektovaných představitelů Toyoty, během které mělo padnout několik velice zajímavých detailů o chystané Supře. Takový zdroj se může zdát jako pochybný, ovšem zástupce Toyoty, jehož jméno by mělo být Dave, už se údajně v minulosti podílel na několika projektech automobilky po celém světě, včetně práce na modelu Land Cruiser 200.
Pravděpodobně nejzajímavější informací z celého rozhovoru by měla být skutečnost, že Toyota hodlá nabídnout svým zákazníkům Supru i s manuální převodovkou. Takové rozhodnutí dává smysl, zvlášť pokud se podíváme na první novodobý sportovní vůz z dílny Toyoty, model GT86. Pokud Toyota skutečně nechce vyrábět nudná auta, jak sama proklamuje, pak by jí manuální převodovka z nabídky rozhodně vypadnout neměla.
Další zajímavá informace se týká pohonné jednotky. Motor použitý v Supře sice měl být vyvíjen ve spolupráci s BMW, ovšem nepůjde o 3.0 litrový řadový přeplňovaný šestiválec, ale o 3.5 litrový přeplňovaný motor V6, jehož výkon by mohl přesahovat hranici 400 koní. Ve hře je navíc i hybridní pohonná soustava.
Poslední zajímavost se pak vztahuje k zahájení prodeje modelu Supra, které by mělo proběhnout začátkem roku 2019. Bližší informace však nejsou k dispozici.
Již dříve jsme si však mohli prohlédnout nové BMW Z4, které je evropským dvojčetem Toyoty Supra.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?