V červnu zaplavila internet zpráva o tom, že nová sportovní Toyota Supra bude zákazníkům nabízena výhradně s automatickou převodovkou. Podle nejnovějších zpráv to ale není tak docela pravda. A zajímavé informace padají i stran motorizace
Jeden z uživatelů diskuzního fóra iH8Mud se pochlubil společnou večeří s jedním z významných a respektovaných představitelů Toyoty, během které mělo padnout několik velice zajímavých detailů o chystané Supře. Takový zdroj se může zdát jako pochybný, ovšem zástupce Toyoty, jehož jméno by mělo být Dave, už se údajně v minulosti podílel na několika projektech automobilky po celém světě, včetně práce na modelu Land Cruiser 200.
Pravděpodobně nejzajímavější informací z celého rozhovoru by měla být skutečnost, že Toyota hodlá nabídnout svým zákazníkům Supru i s manuální převodovkou. Takové rozhodnutí dává smysl, zvlášť pokud se podíváme na první novodobý sportovní vůz z dílny Toyoty, model GT86. Pokud Toyota skutečně nechce vyrábět nudná auta, jak sama proklamuje, pak by jí manuální převodovka z nabídky rozhodně vypadnout neměla.
Další zajímavá informace se týká pohonné jednotky. Motor použitý v Supře sice měl být vyvíjen ve spolupráci s BMW, ovšem nepůjde o 3.0 litrový řadový přeplňovaný šestiválec, ale o 3.5 litrový přeplňovaný motor V6, jehož výkon by mohl přesahovat hranici 400 koní. Ve hře je navíc i hybridní pohonná soustava.
Poslední zajímavost se pak vztahuje k zahájení prodeje modelu Supra, které by mělo proběhnout začátkem roku 2019. Bližší informace však nejsou k dispozici.
Již dříve jsme si však mohli prohlédnout nové BMW Z4, které je evropským dvojčetem Toyoty Supra.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?