Více než výsledky v závodech Rally se Ken Block proslavil během natáčení svých bláznivých videích Gymkhana, během nichž předvádí se svým vozem neuvěřitelné kousky. A jinak tomu nebude ani v novém videu, tentokrát ale pojmenovaném Terrakhana
Nové video, ve kterém Ken Block opět vodí svůj Ford Fiesta ST RX43 až na hranu fyzikálních limitů, bylo pro změnu natáčeno v Utahu a jde o takovou off-roadovou verzi klasické Gymkhany. Abychom nezapomněli, celý název videa, které vzniklo ve spolupráci s Pennzoil, zní "Terrakhana: The Ultimate Dirt Playground."
Během videa Block doslova řádí v poušti a občas se zdá, že překonává zákony fyziky. Několikrát se rozjede do nesmyslného kopce, aby se na jeho vrcholu otočil a opět bezpečně sjel dolu, víří tuny prachu a evidentně se u toho dobře baví.
Vrcholem videa je pak výjezd na prudkou skálu, kde Block povolí své Fiestě uzdu a dostane se takřka na samý okraj této skály, pod kterou je několikametrová kolmá stěna.
Opomenout se nedá ani ta část, kde Block vesele skáče v dunách, díky kterým si užívá několik vteřin poklidného letu, po kterých přichází tvrdé přistání a s ním zatěžkávací zkouška tlumičů. Speciálně upravená Fiesta se ale zdá být k nezastavení i navzdory tunám jemného pouštního písku, který je všudypřítomný a s mechanikou ani elektronikou se nemá příliš rád.
Když už jsme u techniky, jistě se sluší připomenout, že Fiesta ST RX43 je vybavena speciálně vyvinutým 2.0 litrovým čtyřválcem EcoBoost generujícím výkon 447 kW (608 k) a točivý moment 650 Nm. Na motor navazuje šestistupňová sekvenční převodovka, která posílá výkon na všechna čtyři kola, díky čemuž vůz zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h okolo pouhých 2 vteřin.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?