Více než výsledky v závodech Rally se Ken Block proslavil během natáčení svých bláznivých videích Gymkhana, během nichž předvádí se svým vozem neuvěřitelné kousky. A jinak tomu nebude ani v novém videu, tentokrát ale pojmenovaném Terrakhana
Nové video, ve kterém Ken Block opět vodí svůj Ford Fiesta ST RX43 až na hranu fyzikálních limitů, bylo pro změnu natáčeno v Utahu a jde o takovou off-roadovou verzi klasické Gymkhany. Abychom nezapomněli, celý název videa, které vzniklo ve spolupráci s Pennzoil, zní "Terrakhana: The Ultimate Dirt Playground."
Během videa Block doslova řádí v poušti a občas se zdá, že překonává zákony fyziky. Několikrát se rozjede do nesmyslného kopce, aby se na jeho vrcholu otočil a opět bezpečně sjel dolu, víří tuny prachu a evidentně se u toho dobře baví.
Vrcholem videa je pak výjezd na prudkou skálu, kde Block povolí své Fiestě uzdu a dostane se takřka na samý okraj této skály, pod kterou je několikametrová kolmá stěna.
Opomenout se nedá ani ta část, kde Block vesele skáče v dunách, díky kterým si užívá několik vteřin poklidného letu, po kterých přichází tvrdé přistání a s ním zatěžkávací zkouška tlumičů. Speciálně upravená Fiesta se ale zdá být k nezastavení i navzdory tunám jemného pouštního písku, který je všudypřítomný a s mechanikou ani elektronikou se nemá příliš rád.
Když už jsme u techniky, jistě se sluší připomenout, že Fiesta ST RX43 je vybavena speciálně vyvinutým 2.0 litrovým čtyřválcem EcoBoost generujícím výkon 447 kW (608 k) a točivý moment 650 Nm. Na motor navazuje šestistupňová sekvenční převodovka, která posílá výkon na všechna čtyři kola, díky čemuž vůz zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h okolo pouhých 2 vteřin.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?