Více než výsledky v závodech Rally se Ken Block proslavil během natáčení svých bláznivých videích Gymkhana, během nichž předvádí se svým vozem neuvěřitelné kousky. A jinak tomu nebude ani v novém videu, tentokrát ale pojmenovaném Terrakhana
Nové video, ve kterém Ken Block opět vodí svůj Ford Fiesta ST RX43 až na hranu fyzikálních limitů, bylo pro změnu natáčeno v Utahu a jde o takovou off-roadovou verzi klasické Gymkhany. Abychom nezapomněli, celý název videa, které vzniklo ve spolupráci s Pennzoil, zní "Terrakhana: The Ultimate Dirt Playground."
Během videa Block doslova řádí v poušti a občas se zdá, že překonává zákony fyziky. Několikrát se rozjede do nesmyslného kopce, aby se na jeho vrcholu otočil a opět bezpečně sjel dolu, víří tuny prachu a evidentně se u toho dobře baví.
Vrcholem videa je pak výjezd na prudkou skálu, kde Block povolí své Fiestě uzdu a dostane se takřka na samý okraj této skály, pod kterou je několikametrová kolmá stěna.
Opomenout se nedá ani ta část, kde Block vesele skáče v dunách, díky kterým si užívá několik vteřin poklidného letu, po kterých přichází tvrdé přistání a s ním zatěžkávací zkouška tlumičů. Speciálně upravená Fiesta se ale zdá být k nezastavení i navzdory tunám jemného pouštního písku, který je všudypřítomný a s mechanikou ani elektronikou se nemá příliš rád.
Když už jsme u techniky, jistě se sluší připomenout, že Fiesta ST RX43 je vybavena speciálně vyvinutým 2.0 litrovým čtyřválcem EcoBoost generujícím výkon 447 kW (608 k) a točivý moment 650 Nm. Na motor navazuje šestistupňová sekvenční převodovka, která posílá výkon na všechna čtyři kola, díky čemuž vůz zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h okolo pouhých 2 vteřin.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?