Více než výsledky v závodech Rally se Ken Block proslavil během natáčení svých bláznivých videích Gymkhana, během nichž předvádí se svým vozem neuvěřitelné kousky. A jinak tomu nebude ani v novém videu, tentokrát ale pojmenovaném Terrakhana
Nové video, ve kterém Ken Block opět vodí svůj Ford Fiesta ST RX43 až na hranu fyzikálních limitů, bylo pro změnu natáčeno v Utahu a jde o takovou off-roadovou verzi klasické Gymkhany. Abychom nezapomněli, celý název videa, které vzniklo ve spolupráci s Pennzoil, zní "Terrakhana: The Ultimate Dirt Playground."
Během videa Block doslova řádí v poušti a občas se zdá, že překonává zákony fyziky. Několikrát se rozjede do nesmyslného kopce, aby se na jeho vrcholu otočil a opět bezpečně sjel dolu, víří tuny prachu a evidentně se u toho dobře baví.
Vrcholem videa je pak výjezd na prudkou skálu, kde Block povolí své Fiestě uzdu a dostane se takřka na samý okraj této skály, pod kterou je několikametrová kolmá stěna.
Opomenout se nedá ani ta část, kde Block vesele skáče v dunách, díky kterým si užívá několik vteřin poklidného letu, po kterých přichází tvrdé přistání a s ním zatěžkávací zkouška tlumičů. Speciálně upravená Fiesta se ale zdá být k nezastavení i navzdory tunám jemného pouštního písku, který je všudypřítomný a s mechanikou ani elektronikou se nemá příliš rád.
Když už jsme u techniky, jistě se sluší připomenout, že Fiesta ST RX43 je vybavena speciálně vyvinutým 2.0 litrovým čtyřválcem EcoBoost generujícím výkon 447 kW (608 k) a točivý moment 650 Nm. Na motor navazuje šestistupňová sekvenční převodovka, která posílá výkon na všechna čtyři kola, díky čemuž vůz zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h okolo pouhých 2 vteřin.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.