Nový Opel Zafira získal v zatím posledním kole nezávislých bariérových testů Euro NCAP maximální ocenění - pět hvězdiček!
Systém SAFETEC zahrnuje všechny důležité prvky aktivní i pasivní bezpečnosti Perfektní ochranné vlastnosti Zafiry jsou do značné míry zásluhou její pevnostně optimalizované karoserie. Při čelním nárazu se deformační energie maří ve speciálně vytvořených deformačních zónách, které leží před vlastním prostorem pro cestující, jež je definován velni pevným skeletem. Při nárazu do boku vozu se deformační síly rozvádějí předem vytvořenými silovými cestami do celé struktury karoserie.¨ Promyšlená karoserie je stěžejním prvkem komplexního ochranného systému SAFETEC, který zahrnuje všechny důležité prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Celá řada sofistikovaných technologií pomáhá řidiči předejít nehodě - k nejdůležitějším prvkům aktivní bezpečnosti patří např. interaktivní podvozek IDS, stabilizační systém ESPPlus, protiprokluzové zařízení TCPlus, protiblokovací systém brzd ABS se systémem modulovaného brždění v zatáčkách CBC, brzdový asistent a čtveřice kotoučových brzd. Pokud už dojde k nehodě, aktivuje se systém vzájemně propojených prvků pasivní bezpečnosti, které minimalizují riziko poranění pasažérů. Mezi nejdůležitější prvky pasivní bezpečnosti patří čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, které chrání oblast hrudníku a pánve při nárazech do boků vozu, průběžné hlavové airbagy, jež výrazně snižují riziko poranění hlav vpředu sedících osob i pasažérů na zadních krajních sedadlech. Text a foto: Opel
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.