Pět hvězdiček pro novou Zafiru!

ar1, 24. května 2005, 01:31 Google+

Nový Opel Zafira získal v zatím posledním kole nezávislých bariérových testů Euro NCAP maximální ocenění - pět hvězdiček!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zafira

Zafira | foto: General Motors

Sdílejte článek

Konstrukce skeletu a karoserie nové Zafiry vychází z Opelu Astra nové generace, který v testech Euro NCAP získal rovněž plný počet pěti hvězdiček.

Také za bezpečnost převážených dětí získala Zafira skvělé čtyřhvězdičkové hodnocení. A Zafira je velmi ohleduplná i vůči chodcům - již nyní plní přísné bezpečnostní normy týkající se minimalizace rizika poranění chodce při případném střetu, které v Evropské unii vstoupí v platnost až v říjnu 2005.

"Bariérové testy Euro NCAP jenom znovu potvrdily, že nová Zafira poskytuje všem svým pasažérům skutečně špičkovou ochranu," komentuje výsledky uznávaných bezpečnostních zkoušek Hans H. Demant, generální ředitel společnosti Adam Opel AG. "Ovšem stejně důležitá jako pasivní bezpečnost je pro nás i bezpečnost aktivní, což v praxi znamená, že všechny naše modely mají špičkové jízdní vlastnosti a jsou skvěle ovladatelné, takže i v kritických situacích je má řidič spolehlivě pod kontrolou. Vždy je totiž samozřejmě lepší se nehodě vyhnout, než řešit její následky! A přesně v duchu této filozofie jsme uvedli například sofistikované interaktivní podvozky IDSPlus nebo adaptivní světlomety AFL."

Systém SAFETEC zahrnuje všechny důležité prvky aktivní i pasivní bezpečnosti

Perfektní ochranné vlastnosti Zafiry jsou do značné míry zásluhou její pevnostně optimalizované karoserie. Při čelním nárazu se deformační energie maří ve speciálně vytvořených deformačních zónách, které leží před vlastním prostorem pro cestující, jež je definován velni pevným skeletem. Při nárazu do boku vozu se deformační síly rozvádějí předem vytvořenými silovými cestami do celé struktury karoserie.¨

Promyšlená karoserie je stěžejním prvkem komplexního ochranného systému SAFETEC, který zahrnuje všechny důležité prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Celá řada sofistikovaných technologií pomáhá řidiči předejít nehodě - k nejdůležitějším prvkům aktivní bezpečnosti patří např. interaktivní podvozek IDS, stabilizační systém ESPPlus, protiprokluzové zařízení TCPlus, protiblokovací systém brzd ABS se systémem modulovaného brždění v zatáčkách CBC, brzdový asistent a čtveřice kotoučových brzd.

Pokud už dojde k nehodě, aktivuje se systém vzájemně propojených prvků pasivní bezpečnosti, které minimalizují riziko poranění pasažérů. Mezi nejdůležitější prvky pasivní bezpečnosti patří čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, které chrání oblast hrudníku a pánve při nárazech do boků vozu, průběžné hlavové airbagy, jež výrazně snižují riziko poranění hlav vpředu sedících osob i pasažérů na zadních krajních sedadlech.

Text a foto: Opel

Vytisknout

Diskuze: Pět hvězdiček pro novou Zafiru!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

A2

Audi A2 od hliníku k oceli

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud