Pontiac Aztek je dlouhodobě označován za nejhorší automobil, jaký byl kdy vyroben. Pokud ale mávneme rukou nad nepovedeným designem, po bližším ohledání můžete zjistit, že se jedná o překvapivě praktický a zajímavý vůz. Dokonce tak praktický, že svojí výbavou hravě překoná nabídku moderních aut.
Pontiac Aztek, vyráběný v letech 2000 až 2005, měl být jedním z prvních crossoverů. Zákazníkům se ale nelíbil, a jeho hodnocení zahrnovali spíše věty tipu: „To myslíte vážně?“, „Něco takového bych nechtěl ani zadarmo“. O tom, jak mohlo tak neúspěšné auto vzniknout, se před pár lety rozpovídal Bob Lutz, který několik let působil ve vedení General Motors.
Podle jeho slov byl největším problémem příliš autoritativní vedení, které nastolilo totalitní režim. Vedoucí vývoje tedy svým podřízeným oznámil, že „Aztek bude skvělé auto, které ohromí celý svět. Kdokoliv na to má negativní názor, nemá ve firmě co dělat.“
Přitom byl Aztek plný praktických „vychytávek“. Například jako loketní opěrka mezi předními sedadly funguje chladicí box, který je vyjímatelný a lze si ho odnést s sebou. Místo zadních sedadel lze do Azteku namontovat držák na kola. Zadní sklápěcí čelo kufru je dvoudílné a lze na něm sedět, navíc je vybaveno i držáky nápojů. V nabídce je také nafukovací matrace do auta přesných rozměrů a stan, který se dá připevnit k zádi vozu. Dno kufru je pak plné praktických přihrádek a pro lepší přístup jde nejen vysouvat, ale i celé vyjmout.
Aztek nicméně úspěšný nebyl. V jeho neprospěch hráli převažující slabé stránky vozu, vysoká pořizovací cena (v přepočtu téměř 800 000 korun) , a příliš ošklivý design. General Motors se tehdy mohlo stát průkopníkem v kategorii crossoverů, s tímto autem se jim to ale příliš nepovedlo. Zájem byl po celých osm let americké produkce mizivý a zvedl se pouze krátkodobě ve chvíli, kdy se vůz objevil v seriálu Breaking Bad (Perníkový táta).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.