Pontiac Aztek je dlouhodobě označován za nejhorší automobil, jaký byl kdy vyroben. Pokud ale mávneme rukou nad nepovedeným designem, po bližším ohledání můžete zjistit, že se jedná o překvapivě praktický a zajímavý vůz. Dokonce tak praktický, že svojí výbavou hravě překoná nabídku moderních aut.
Pontiac Aztek, vyráběný v letech 2000 až 2005, měl být jedním z prvních crossoverů. Zákazníkům se ale nelíbil, a jeho hodnocení zahrnovali spíše věty tipu: „To myslíte vážně?“, „Něco takového bych nechtěl ani zadarmo“. O tom, jak mohlo tak neúspěšné auto vzniknout, se před pár lety rozpovídal Bob Lutz, který několik let působil ve vedení General Motors.
Podle jeho slov byl největším problémem příliš autoritativní vedení, které nastolilo totalitní režim. Vedoucí vývoje tedy svým podřízeným oznámil, že „Aztek bude skvělé auto, které ohromí celý svět. Kdokoliv na to má negativní názor, nemá ve firmě co dělat.“
Přitom byl Aztek plný praktických „vychytávek“. Například jako loketní opěrka mezi předními sedadly funguje chladicí box, který je vyjímatelný a lze si ho odnést s sebou. Místo zadních sedadel lze do Azteku namontovat držák na kola. Zadní sklápěcí čelo kufru je dvoudílné a lze na něm sedět, navíc je vybaveno i držáky nápojů. V nabídce je také nafukovací matrace do auta přesných rozměrů a stan, který se dá připevnit k zádi vozu. Dno kufru je pak plné praktických přihrádek a pro lepší přístup jde nejen vysouvat, ale i celé vyjmout.
Aztek nicméně úspěšný nebyl. V jeho neprospěch hráli převažující slabé stránky vozu, vysoká pořizovací cena (v přepočtu téměř 800 000 korun) , a příliš ošklivý design. General Motors se tehdy mohlo stát průkopníkem v kategorii crossoverů, s tímto autem se jim to ale příliš nepovedlo. Zájem byl po celých osm let americké produkce mizivý a zvedl se pouze krátkodobě ve chvíli, kdy se vůz objevil v seriálu Breaking Bad (Perníkový táta).
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.