Pontiac Aztek je dlouhodobě označován za nejhorší automobil, jaký byl kdy vyroben. Pokud ale mávneme rukou nad nepovedeným designem, po bližším ohledání můžete zjistit, že se jedná o překvapivě praktický a zajímavý vůz. Dokonce tak praktický, že svojí výbavou hravě překoná nabídku moderních aut.
Pontiac Aztek, vyráběný v letech 2000 až 2005, měl být jedním z prvních crossoverů. Zákazníkům se ale nelíbil, a jeho hodnocení zahrnovali spíše věty tipu: „To myslíte vážně?“, „Něco takového bych nechtěl ani zadarmo“. O tom, jak mohlo tak neúspěšné auto vzniknout, se před pár lety rozpovídal Bob Lutz, který několik let působil ve vedení General Motors.
Podle jeho slov byl největším problémem příliš autoritativní vedení, které nastolilo totalitní režim. Vedoucí vývoje tedy svým podřízeným oznámil, že „Aztek bude skvělé auto, které ohromí celý svět. Kdokoliv na to má negativní názor, nemá ve firmě co dělat.“
Přitom byl Aztek plný praktických „vychytávek“. Například jako loketní opěrka mezi předními sedadly funguje chladicí box, který je vyjímatelný a lze si ho odnést s sebou. Místo zadních sedadel lze do Azteku namontovat držák na kola. Zadní sklápěcí čelo kufru je dvoudílné a lze na něm sedět, navíc je vybaveno i držáky nápojů. V nabídce je také nafukovací matrace do auta přesných rozměrů a stan, který se dá připevnit k zádi vozu. Dno kufru je pak plné praktických přihrádek a pro lepší přístup jde nejen vysouvat, ale i celé vyjmout.
Aztek nicméně úspěšný nebyl. V jeho neprospěch hráli převažující slabé stránky vozu, vysoká pořizovací cena (v přepočtu téměř 800 000 korun) , a příliš ošklivý design. General Motors se tehdy mohlo stát průkopníkem v kategorii crossoverů, s tímto autem se jim to ale příliš nepovedlo. Zájem byl po celých osm let americké produkce mizivý a zvedl se pouze krátkodobě ve chvíli, kdy se vůz objevil v seriálu Breaking Bad (Perníkový táta).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.