Nedělní měřený trénink nevyšel našim týmům podle představ. Nejlépe zajel jeden okruh „Frankie“ Vojtíšek, který si pátým časem zajistil místo ve třetí řadě startovního roštu kvalifikačního závodu.
Buggyry Lacka, Körbera a Vršeckého se seřadily na sedmé až deváté pozici. „Asi jsme měli smůlu při volbě sady pneumatik. Koukal jsem na telemetrii a vážnější chybu jsem na trati neudělal, mohl jsem se zlepšit tak o desetinu vteřiny, což by stejně na nejlepší časy nestačilo,“ komentoval po souboji s časomírou svůj výkon Vršecký, „pokusíme se to napravit v závodě, navíc v přímém kontaktu s ostatními se lépe jede!“
Start kvalifikační jízdy se tradičně neobešel bez několika kolizí v prvních zatáčkách. Nejhůře dopadl Němec Hahn, který se pokusil kroužit bez jednoho z kol na pravé zadní dvoumontáži, ale raději zajel do boxů. Tam skončil už ve druhém kole překvapivě i Vojtíšek, kterého vyřadila závada vstřikování paliva. „Je to škoda, závod jsem měl dobře rozjetý, ale únavu materiálu člověk dopředu nikdy odhadnout nemůže. Mohl jsem si teď zkusit, jak se startuje z poslední řady, ale nestihneme to opravit,“ dodal s úsměvem sobě vlastním za pár dní čtyřiačtyřicetiletý jezdec Renaultu. Během poloviny závodu se vpředu usadila dvojice Albacete – Allgäuer a vytvořila si menší náskok před Bösigerem a Östreichem. Hned za nimi se už hnaly všechny tři Buggyry, které úvodní pětisekundovou ztrátu stáhly na pouhé dvě. Další pole s přibývajícím časem silně zaostávalo. Čtyři kola před cílem zaútočil Allgäuer a dostal se do vedení, které i uhájil. Další pořadí se měnilo těsně před cílovou čarou, kdy Lackův vůz začal ztrácet výkon a na páté a šesté místo se protáhl Vršecký s Körberem.
Pohárový závod vyhrál způsobem start-cíl Allgäuer před Abacetem a Bösigerem, ale odstupy mezi jezdci byly minimální. Stejně tak čtvrtý Körber dojel po vynikající stíhací jízdě v těsném závěsu, když v polovině závodu dokonce útočil na stupně vítězů. Body za páté místo si připsal Lacko. Vršecký viděl šachovnicový prapor o necelé dvě desetiny sekundy později než šestý Östreich…
Čtvrtý podnik letošního seriálu se jede za dva týdny na okruhu ve španělském Albacete.
Výsledky:
Kvalifikační jízda (9 kol): 1. Allgäuer (Rak./MAN) 15:19,778, 2. Albacete (Šp./MAN) -1,626, 3. Bösiger (Švýc./MAN) -7,571, 4. Östreich (Něm./MAN) -14,227, 5. Vršecký (ČR/Buggyra) -17,598, 6. Körber (Něm./Buggyra) -18,281, 7. Lacko (ČR/Buggyra) -19,133, …, Vojtíšek (ČR/Renault) odstoupil pro poruchu ve 2. kole.
Pohárový závod (13 kol): Allgäuer 22:15,244, 2. Albacete -0,449, 3. Bösiger -2,541, 4. Körber -4,299, 5. Lacko -13,139, 6. Östreich -16,718, 7. Vršecký -16,881. Vojtíšek nenastoupil.
Celkově: 1. Allgäuer 148, 2. Albacete 119, 3. Bösiger 101, 4. Vojtíšek 95, 5. Vršecký 93, 6. Hahn (Něm./MB) 66, 7. Körber 52, …, 15. Lacko 12 b.
Buggyra IRS - Holomčík (Český rozhlas)
Stalo se
Škoda Epiq přichází. Nejnovější crossover zaujme příjemnou cenovkou
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Test ojetiny BMW X3 xDrive20d – prémiové SUV, které si zamilujete
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?