Závodní zbarvení není na automobilech značky Porsche ničím zvláštním, většinou se však objevuje pouze na dvoudveřových modelech jako je 911, Boxster, Cayman nebo 918 Spyder.. Proč by si ho ale měl zasloužit právě Macan?
Za vznikem tohoto unikátně zbarveného Porsche Macan stojí Asijsko Pacifická divize německé automobilky, která se tímto počinem snaží zdůraznit výkon všech modelů, značky, pro kterou je rychlá jízdy synonymem - crossovery a SUV nevyjímaje.
Celý projekt je postaven na voze Porsche Macan Turbo, který je doplněn o příplatkový Performance Package. Díky tomu vzrostl výkon jeho 3.6 litrového dvakrát přeplňovaného šestiválce z 400 koní na 440 koní a čas akcelerace z 0 na 100 km/h se podařilo srazit o 0,4 sekundy na rovné 4 sekundy.
Na voze je však nejvýraznějším právě zbarvení složené ze čtveřice pruhů, čímž se vůz snaží přiblížit speciálním vozům Porsche prohánějících se po závodních tratích.. Barevná kombinace je to sice hezká a nápad zajímavý, ovšem člověku se stále dere na mysl otázka, zda něco takového na SUV vůbec patří - bez ohledu na jeho rychlost či výkon.
Ať už si na tuto otázku odpovíte jakkoliv, je potřeba ještě zmínit, že tento vůz je jediným svého druhu a má sloužit k reprezentaci Porsche na území Dálného východu. Je tedy velmi nepravděpodobné, že by na světě vznikl ještě nějaký podobný - produkční - exemplář.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.