Závodní zbarvení není na automobilech značky Porsche ničím zvláštním, většinou se však objevuje pouze na dvoudveřových modelech jako je 911, Boxster, Cayman nebo 918 Spyder.. Proč by si ho ale měl zasloužit právě Macan?
Za vznikem tohoto unikátně zbarveného Porsche Macan stojí Asijsko Pacifická divize německé automobilky, která se tímto počinem snaží zdůraznit výkon všech modelů, značky, pro kterou je rychlá jízdy synonymem - crossovery a SUV nevyjímaje.
Celý projekt je postaven na voze Porsche Macan Turbo, který je doplněn o příplatkový Performance Package. Díky tomu vzrostl výkon jeho 3.6 litrového dvakrát přeplňovaného šestiválce z 400 koní na 440 koní a čas akcelerace z 0 na 100 km/h se podařilo srazit o 0,4 sekundy na rovné 4 sekundy.
Na voze je však nejvýraznějším právě zbarvení složené ze čtveřice pruhů, čímž se vůz snaží přiblížit speciálním vozům Porsche prohánějících se po závodních tratích.. Barevná kombinace je to sice hezká a nápad zajímavý, ovšem člověku se stále dere na mysl otázka, zda něco takového na SUV vůbec patří - bez ohledu na jeho rychlost či výkon.
Ať už si na tuto otázku odpovíte jakkoliv, je potřeba ještě zmínit, že tento vůz je jediným svého druhu a má sloužit k reprezentaci Porsche na území Dálného východu. Je tedy velmi nepravděpodobné, že by na světě vznikl ještě nějaký podobný - produkční - exemplář.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.