Závodní zbarvení není na automobilech značky Porsche ničím zvláštním, většinou se však objevuje pouze na dvoudveřových modelech jako je 911, Boxster, Cayman nebo 918 Spyder.. Proč by si ho ale měl zasloužit právě Macan?
Za vznikem tohoto unikátně zbarveného Porsche Macan stojí Asijsko Pacifická divize německé automobilky, která se tímto počinem snaží zdůraznit výkon všech modelů, značky, pro kterou je rychlá jízdy synonymem - crossovery a SUV nevyjímaje.
Celý projekt je postaven na voze Porsche Macan Turbo, který je doplněn o příplatkový Performance Package. Díky tomu vzrostl výkon jeho 3.6 litrového dvakrát přeplňovaného šestiválce z 400 koní na 440 koní a čas akcelerace z 0 na 100 km/h se podařilo srazit o 0,4 sekundy na rovné 4 sekundy.
Na voze je však nejvýraznějším právě zbarvení složené ze čtveřice pruhů, čímž se vůz snaží přiblížit speciálním vozům Porsche prohánějících se po závodních tratích.. Barevná kombinace je to sice hezká a nápad zajímavý, ovšem člověku se stále dere na mysl otázka, zda něco takového na SUV vůbec patří - bez ohledu na jeho rychlost či výkon.
Ať už si na tuto otázku odpovíte jakkoliv, je potřeba ještě zmínit, že tento vůz je jediným svého druhu a má sloužit k reprezentaci Porsche na území Dálného východu. Je tedy velmi nepravděpodobné, že by na světě vznikl ještě nějaký podobný - produkční - exemplář.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.