Podle vyjádření Angely Merkel už německá vláda pracuje na vypracování plánu ohledně zákazu prodeje nových vozidel s naftovými motory. Na rozdíl od Francie či Velké Británie však nebyl zmíněn žádný časový horizont.
O plánech na zákaz prodeje nových automobilů se vznětovými motory se rozpovídala Angela Merkel v Interview pro německý magazín Superille. Kromě jiného také zmínila, že britské plány ohledně zákazu prodeje vozidel se spalovacími motory od roku 2040 je "správný přístup". Několik týdnů před Británií však stejný plán ohlásila i Francie.
Na rozdíl od Británie či Francie však Německo se svými plány nijak nespěchá, neboť podle Merkelové jsou nyní vozy s naftovými motory nezbytně nutné pro udržení znečištění ovzduší "pod kontrolou". I kvůli tomu tak bude Německo stále pokračovat v úlevách na daních při prodeji nových dieselů, neboť jejich emise CO2 jsou nižší než v případě benzínových motorů.
Merkelová také neopomněla zmínit, jak je pro ni důležité ochránit automobilový sektor německé ekonomiky, který se dostal pod velkou zátěž již v roce 2015, kdy se provalil skandál Dieselgate. Tento sektor však patří k největším exportérům a navíc zaměstnává přes 800,000 lidí. Merkelová však dodala, že pro německou vládu je nezbytné pomoci propagovat nové technologie a vybudovat infrastrukturu, která pomůže průmyslu při přechodu na elektrické a alternativní zdroje.
Minulý měsíc také došlo k dohodě mezi německými výrobci automobilů, na základě které bude u 5.3 milionu vozů přehrán podvodný systém zajišťující nižší emise během měření. Kromě toho byly přijaty i plány na zvýhodněné "trade-in" programy, během kterých si budou moci majitelé naftových vozů starších 10 let pořídit nový ekologičtější vůz za zvýhodněnou cenu, jak informoval web AutoCar.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?