Podle vyjádření Angely Merkel už německá vláda pracuje na vypracování plánu ohledně zákazu prodeje nových vozidel s naftovými motory. Na rozdíl od Francie či Velké Británie však nebyl zmíněn žádný časový horizont.
O plánech na zákaz prodeje nových automobilů se vznětovými motory se rozpovídala Angela Merkel v Interview pro německý magazín Superille. Kromě jiného také zmínila, že britské plány ohledně zákazu prodeje vozidel se spalovacími motory od roku 2040 je "správný přístup". Několik týdnů před Británií však stejný plán ohlásila i Francie.
Na rozdíl od Británie či Francie však Německo se svými plány nijak nespěchá, neboť podle Merkelové jsou nyní vozy s naftovými motory nezbytně nutné pro udržení znečištění ovzduší "pod kontrolou". I kvůli tomu tak bude Německo stále pokračovat v úlevách na daních při prodeji nových dieselů, neboť jejich emise CO2 jsou nižší než v případě benzínových motorů.
Merkelová také neopomněla zmínit, jak je pro ni důležité ochránit automobilový sektor německé ekonomiky, který se dostal pod velkou zátěž již v roce 2015, kdy se provalil skandál Dieselgate. Tento sektor však patří k největším exportérům a navíc zaměstnává přes 800,000 lidí. Merkelová však dodala, že pro německou vládu je nezbytné pomoci propagovat nové technologie a vybudovat infrastrukturu, která pomůže průmyslu při přechodu na elektrické a alternativní zdroje.
Minulý měsíc také došlo k dohodě mezi německými výrobci automobilů, na základě které bude u 5.3 milionu vozů přehrán podvodný systém zajišťující nižší emise během měření. Kromě toho byly přijaty i plány na zvýhodněné "trade-in" programy, během kterých si budou moci majitelé naftových vozů starších 10 let pořídit nový ekologičtější vůz za zvýhodněnou cenu, jak informoval web AutoCar.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?