Pokud se chcete se svým vozem Porsche ještě víc odlišit a vystoupit z davu, pak není nic snazšího, než si objednat zakázkový lak. Taková sranda samozřejmě něco stojí, ovšem tahle konkrétní barva Phyton Green vyšla majitele na těžko uvěřitelných 2,1 milionu korun.
Jak už vám zřejmě došlo, nejedná se o žádnou obyčejnou barvu. Tahle barva totiž patří do sekce "Chromaflair" a z továrny Porsche vyjede ročně pouhých pět vozů s tímto speciálním lakem. Kromě Phyton Green si ještě zákazníci mohou objednat "Chromaflair" modrou, zlatou nebo fialovou.
Odstín této barvy může připomínat barvu používanou na vozech Lamborghini, ovšem oproti italskému výrobci si u Porsche pořádně připlatíte. Na instagramovém profilu PTSRS se totiž objevila informace, podle které vyjde takový lak na 82,645 euro, což je v přepočtu cca 2,1 milionu korun. Jen pro představu, za takovou cenu byste si mohli pořídit třeba prémiové SUV Porsche Cayenne Diesel Platinum Edition.
A PTSRS Exclusive: This paint to sample Phyton Green "Chromaflair" 991.2 Turbo S will be the show car for Porsche Exclusive Manufaktur at the upcoming AvD Oldtimer Grand Prix this weekend at the Nürburgring. According to @killsbugsfast who saw this car in person, this is one of several "Chromaflair" paints for which only five examples are produced per year, and is priced close to six figures. There are also blue, gold, and violet versions of "Chromaflair", with the violet example having been displayed before in Zuffenhausen. Much thanks to @minimaldigital for the shot. What are your thoughts on this color? #PTSRS
Díky této unikátní barvě se tak dá tohle Porsche 911 Turbo S považovvat za cennější kousek, než vozy z "Exclusive Series". A to ani nezmiňujeme jeho 3.8 litrový plochý šestiválec o výkonu 580 koní, díky kterému je Turbo S jedním z nejlépe akcelerujících vozů na světě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?