Za peníze si možná štěstí nekoupíte, ovšem pokud byste toužili po replice Shelby Mustang GT500CR z roku 1967 v nezvyklé fialové barvě, pak se vám nějaký ten dolar z ropných vrtů může hodit. Stejně jako šejkovi ze středního východu, který si tento vůz nechal na zakázku postavit.
Sehnat v dnešní ekologií posedlé době nový automobil s klasickou V8 už je docela problém. Pokud jste však šejk ze středního východu, můžete takový problém vyřešit například pořízením repliky Shelby Mustang GT500CR 900S.
Společnost Classic Recreations z Oklahomy, která má stavbu této repliky na svědomí, použila jako základ Ford Mustang z roku 1967, který si vybal sám zákazník ze Saudské Arábie. Ten si také objednal kompletní výbavu ve stylu Shelby a také vcelku unikátní fialovou barvu, kterou výrobce označil "burple".
Pod kapotou se ukrývá 7.0 litrový, kompresorem přeplňovaný motor V8 z dílny Ford Performance, který byl naladěn na 770 koňských sil. Ty přenáší na asfalt 18 palcová kola v pořádně lepivých pneumatikách, za kterými se ukrývají i dostatečně velké brzdy. A protože takto výkonný stroj musí mít i adekvátní zvuk, došlo i na zakázkové výfuky vyvedené před zadní kola.
Pokud by se vám ale takový vůz také líbil a také jste po něm toužili, není problém si ho objednat. Varianta 900S sice začíná na nemalých 249.000 dolarů (5,5 milionu korun), ovšem ceny za repliku klasického GT350CR vyjdou "jen" na 149,000 dolarů (3,3 milionu korun)
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?