Za peníze si možná štěstí nekoupíte, ovšem pokud byste toužili po replice Shelby Mustang GT500CR z roku 1967 v nezvyklé fialové barvě, pak se vám nějaký ten dolar z ropných vrtů může hodit. Stejně jako šejkovi ze středního východu, který si tento vůz nechal na zakázku postavit.
Sehnat v dnešní ekologií posedlé době nový automobil s klasickou V8 už je docela problém. Pokud jste však šejk ze středního východu, můžete takový problém vyřešit například pořízením repliky Shelby Mustang GT500CR 900S.
Společnost Classic Recreations z Oklahomy, která má stavbu této repliky na svědomí, použila jako základ Ford Mustang z roku 1967, který si vybal sám zákazník ze Saudské Arábie. Ten si také objednal kompletní výbavu ve stylu Shelby a také vcelku unikátní fialovou barvu, kterou výrobce označil "burple".
Pod kapotou se ukrývá 7.0 litrový, kompresorem přeplňovaný motor V8 z dílny Ford Performance, který byl naladěn na 770 koňských sil. Ty přenáší na asfalt 18 palcová kola v pořádně lepivých pneumatikách, za kterými se ukrývají i dostatečně velké brzdy. A protože takto výkonný stroj musí mít i adekvátní zvuk, došlo i na zakázkové výfuky vyvedené před zadní kola.
Pokud by se vám ale takový vůz také líbil a také jste po něm toužili, není problém si ho objednat. Varianta 900S sice začíná na nemalých 249.000 dolarů (5,5 milionu korun), ovšem ceny za repliku klasického GT350CR vyjdou "jen" na 149,000 dolarů (3,3 milionu korun)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.