Za peníze si možná štěstí nekoupíte, ovšem pokud byste toužili po replice Shelby Mustang GT500CR z roku 1967 v nezvyklé fialové barvě, pak se vám nějaký ten dolar z ropných vrtů může hodit. Stejně jako šejkovi ze středního východu, který si tento vůz nechal na zakázku postavit.
Sehnat v dnešní ekologií posedlé době nový automobil s klasickou V8 už je docela problém. Pokud jste však šejk ze středního východu, můžete takový problém vyřešit například pořízením repliky Shelby Mustang GT500CR 900S.
Společnost Classic Recreations z Oklahomy, která má stavbu této repliky na svědomí, použila jako základ Ford Mustang z roku 1967, který si vybal sám zákazník ze Saudské Arábie. Ten si také objednal kompletní výbavu ve stylu Shelby a také vcelku unikátní fialovou barvu, kterou výrobce označil "burple".
Pod kapotou se ukrývá 7.0 litrový, kompresorem přeplňovaný motor V8 z dílny Ford Performance, který byl naladěn na 770 koňských sil. Ty přenáší na asfalt 18 palcová kola v pořádně lepivých pneumatikách, za kterými se ukrývají i dostatečně velké brzdy. A protože takto výkonný stroj musí mít i adekvátní zvuk, došlo i na zakázkové výfuky vyvedené před zadní kola.
Pokud by se vám ale takový vůz také líbil a také jste po něm toužili, není problém si ho objednat. Varianta 900S sice začíná na nemalých 249.000 dolarů (5,5 milionu korun), ovšem ceny za repliku klasického GT350CR vyjdou "jen" na 149,000 dolarů (3,3 milionu korun)
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?