Několik let hledal Henry Ford II odpověď na úspěchy vozů Ferrari na prestižních závodech 24 hodin Le Man. Když však přišli technici s Fordem GT40, byla to trefa do černého, což potvrzuje i série vítězství mezi lety 1966 až 1969.
Během vývoje tohoto geniálního okruhového nástroje vzniklo celkem 12 prototypů, na kterých měl být vyladěn vůz. Z těchto dvanácti jich pak rovná polovina byla ve verzi Roadster, přičemž tento jediný se dochoval až do dnešních dnů v původním stavu i podobě.
Navíc za volantem tohoto vozu, který je vystaven na webu Classic Driver, usedaly legendy jako Ken Miles, Carrol Shelby nebo Jim Clark. Tyto legendy se pak s vozem proháněli po nejslavnějších okruzích jako Laguna Seca, Sebring nebo Daytona, kde vůz fungoval jako testovací a vývojové vozidlo.
Na rozdíl od zbývajících 11 prototypů nebyl tento vůz nijak modifikován a dochoval se v naprosto původním stavu i podobě, přičemž ostatních pět roadsterů bylo doplněno například o střešní panely. Tento je tak naprostým unikátem.
Tomu bude odpovídat i jeho cena, kterou prozatím nikdo nezveřejnil. Odhaduje se však, že půjde o sedmimístnou cifru. Samozřejmě v dolarech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.