Několik let hledal Henry Ford II odpověď na úspěchy vozů Ferrari na prestižních závodech 24 hodin Le Man. Když však přišli technici s Fordem GT40, byla to trefa do černého, což potvrzuje i série vítězství mezi lety 1966 až 1969.
Během vývoje tohoto geniálního okruhového nástroje vzniklo celkem 12 prototypů, na kterých měl být vyladěn vůz. Z těchto dvanácti jich pak rovná polovina byla ve verzi Roadster, přičemž tento jediný se dochoval až do dnešních dnů v původním stavu i podobě.
Navíc za volantem tohoto vozu, který je vystaven na webu Classic Driver, usedaly legendy jako Ken Miles, Carrol Shelby nebo Jim Clark. Tyto legendy se pak s vozem proháněli po nejslavnějších okruzích jako Laguna Seca, Sebring nebo Daytona, kde vůz fungoval jako testovací a vývojové vozidlo.
Na rozdíl od zbývajících 11 prototypů nebyl tento vůz nijak modifikován a dochoval se v naprosto původním stavu i podobě, přičemž ostatních pět roadsterů bylo doplněno například o střešní panely. Tento je tak naprostým unikátem.
Tomu bude odpovídat i jeho cena, kterou prozatím nikdo nezveřejnil. Odhaduje se však, že půjde o sedmimístnou cifru. Samozřejmě v dolarech.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?