Několik let hledal Henry Ford II odpověď na úspěchy vozů Ferrari na prestižních závodech 24 hodin Le Man. Když však přišli technici s Fordem GT40, byla to trefa do černého, což potvrzuje i série vítězství mezi lety 1966 až 1969.
Během vývoje tohoto geniálního okruhového nástroje vzniklo celkem 12 prototypů, na kterých měl být vyladěn vůz. Z těchto dvanácti jich pak rovná polovina byla ve verzi Roadster, přičemž tento jediný se dochoval až do dnešních dnů v původním stavu i podobě.
Navíc za volantem tohoto vozu, který je vystaven na webu Classic Driver, usedaly legendy jako Ken Miles, Carrol Shelby nebo Jim Clark. Tyto legendy se pak s vozem proháněli po nejslavnějších okruzích jako Laguna Seca, Sebring nebo Daytona, kde vůz fungoval jako testovací a vývojové vozidlo.
Na rozdíl od zbývajících 11 prototypů nebyl tento vůz nijak modifikován a dochoval se v naprosto původním stavu i podobě, přičemž ostatních pět roadsterů bylo doplněno například o střešní panely. Tento je tak naprostým unikátem.
Tomu bude odpovídat i jeho cena, kterou prozatím nikdo nezveřejnil. Odhaduje se však, že půjde o sedmimístnou cifru. Samozřejmě v dolarech.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?