Několik let hledal Henry Ford II odpověď na úspěchy vozů Ferrari na prestižních závodech 24 hodin Le Man. Když však přišli technici s Fordem GT40, byla to trefa do černého, což potvrzuje i série vítězství mezi lety 1966 až 1969.
Během vývoje tohoto geniálního okruhového nástroje vzniklo celkem 12 prototypů, na kterých měl být vyladěn vůz. Z těchto dvanácti jich pak rovná polovina byla ve verzi Roadster, přičemž tento jediný se dochoval až do dnešních dnů v původním stavu i podobě.
Navíc za volantem tohoto vozu, který je vystaven na webu Classic Driver, usedaly legendy jako Ken Miles, Carrol Shelby nebo Jim Clark. Tyto legendy se pak s vozem proháněli po nejslavnějších okruzích jako Laguna Seca, Sebring nebo Daytona, kde vůz fungoval jako testovací a vývojové vozidlo.
Na rozdíl od zbývajících 11 prototypů nebyl tento vůz nijak modifikován a dochoval se v naprosto původním stavu i podobě, přičemž ostatních pět roadsterů bylo doplněno například o střešní panely. Tento je tak naprostým unikátem.
Tomu bude odpovídat i jeho cena, kterou prozatím nikdo nezveřejnil. Odhaduje se však, že půjde o sedmimístnou cifru. Samozřejmě v dolarech.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?