Tabulky nejvíce oblíbených automobilů nejsou nijak zvláště výjimečné. Posuzovat lze podle toho, kolik nových se prodalo, kolik je registrováno dané značky a modelu celkem, ale i podle názorů motoristů, kterých se platí – jaké auto byste si rádi koupili, či chystáte koupit. Jak vidíte, kritérií pro vítěze je dlouhá řada, a tudíž i vítězů.
Následující tabulku sestavil analytik trhu, firma Jato Dynamics. Ten vychází z prodejů nových vozů za první pololetí letošního roku.
Belgie: Volkswagen GolfTotéž lze říci i o Belgii, blízkost Německa je zkrátka znát. Po tomto modelu následují: Renault Clio a Opel Corsa.
Česká republika: Škoda OctaviaŽádné hádky, kdo povede tabulku, v Čechách ani nejsou možné. Je to jednoznačné - Škoda Octavia. Druhým nejprodávanějším modelem je Fabia a Rapidu patří třetí příčka.
Dánsko: Peugeot 208Jediným nejlepším místem pro značku Peugeot v Evropě je Dánsko. Dalším bestsellerem je Nissan Qashqai a na třetím místě Volkswagen Polo.
Estonsko: Škoda OctaviaV této zemi se projevuje vyšší zájem o větší vozy, jako Octavia, zatímco Toyota Avensis má druhé a Renault Clio třetí místo.
Finsko: Škoda OctaviaŠkoda tvrdí další vítězství i ve Finsku. Druhé místo získal Nissan Qashqai a na třetím místě je znát skok vzhůru - Volvo S90 a V90.
Francie: Renault ClioTady nás čeká malé překvapení. Francouzskou špičkou je Renault Clio, následován Peugeotem 208 a Citroënem C3. Asi bychom čekali větší auta.
Chorvatsko: Renault ClioV této zemi se letos vše změnilo. V loňském roce byly nejprodávanějšími modely: Nissan Qashqai a Toyota Yaris , zatímco v letošním roce Renault Clio, Škoda Octavia a Opel Astra.
Irsko: Hyundai TucsonHyundai se v Irsku dobře ujal. Následuje ho Nissan Qashqai a Volkswagen Golf.
Itálie: Fiat PandaNárodní cítění vyhrává? Tak trochu, spíše je to o ceně atd. Víc překvapí druhá příčka pro Lancii Ypsilon, která z řady trhů zcela zmizela. Fiat Tipo se letos posunul na třetí místo. V první desítce jsou také: Renault Clio, Ford Fiesta a Volkswagens Polo a Golf.
Lotyšsko: Nissan QashqaiDalší vítězství pro Nissan. Volkswagen Golf přišel na druhé místo, zatímco třetí má Škoda Octavia.
Litva: Fiat 500Jistě překvapivý druhý a poslední vavřín pro Fiat. Škoda Octavia je druhým bestsellerem a Volkswagen Passat je trojkou.
Německo: Volkswagen GolfV této zemi to snad ani nemůže být jinak: Volkswagen Golf, následován Polem a Passatem. Až za nimi je Opel Astra a Corsa - pátý a desátý vůz.
Maďarsko: Suzuki VitaraMaďarští kupci jsou po modelu Suzuki Vitaru hladoví, jistě i proto, že se tam vyrábějí. Následuje Škoda Octavia a Opel Astra
Nizozemsko: Renault ClioZměna je život i u Nizozemců. Volkswagen Golf opustil své první místo a přenechal ho Renaultu Clio. Dále je zájem o: Volkswagen Up a Opel Astra.
Norsko: Volkswagen GolfPřekvapení! Volkswagen Golf je nejprodávanější vůz na severu Evropy. Bavorský soused BMW i3 je druhý (tak se neumístil žádný jiný elektromobil v jiné zemi). VW Passat zůstává na třetím místě i v roce 2017.
Polsko: Škoda OctaviaŠkoda získala další dva nejlepší posty v Polsku, přičemž Octavia a Fabia nezískaly první a druhé místo poprvé. Opel Astra je třetí.
Portugalsko: Renault ClioFrancouzský malý vůz nalezl svůj domov také v Portugalsku. Následují Peugeot 208 a Renault Mégane.
Rakousko: Volkswagen GolfV roce 2017 zatím po něm sáhlo nejvíce kupujících, zatímco na dalších místech jsou: Polo a Tiguan.
Rumunsko: Dacia LoganDoma je doma. Dacia zaujala vloni i letos domácí trh nejvíce. Logan a Duster obsadily první dvě pozice. Na třetím je Škoda Octavia a na čtvrtém Sandero.
Řecko: Toyota YarisToyota Yaris si drží první místo před Nissanem Microu a Fiatem Pandou. „Škvrňata“ vyhrávají.
Slovensko: Škoda FabiaŠkoda Fabia má pole position u východního souseda a Octavia není daleko za ní. Rapid je na třetím místě.
Slovinsko: Renault ClioRenault Clio tvrdí své prvenství na tomto jižním trhu, před VW Golf a Škodou Octavia. Důvod? Clio se tam vyrábí a faceliftovaná podoba mu má zajistit první příčku i nadále.
Španělsko: Seat IbizaŽádné překvapení. Seat Ibiza a Leon mají zlato a stříbro. Bronz si ve Španělsku vybojoval Opel Corsa. Po představení vozů SUV Ateca a Arona by novinky mohly zamíchat kartami.
Švédsko: Volvo S90 / V90Chtělo by se říct – jak jinak. Jenže v loňském roce Volkswagen Golf převzal vedení na švédském automobilovém trhu. Letos už zase doma vládnou domácí. Navíc druhé skončilo další Volvo XC60, které tím pádem odstrčilo Golf až na třetí pozici.
Švýcarsko: Škoda OctaviaSvěte div se… I když proč ne, šetrní Švýcaři chtějí maximum za své peníze. Za Škodou Octavia následuje Volkswagen Golf a Tiguan.
Velká Británie: Ford FiestaPokud jste to ještě neslyšeli, pak to říkáme nyní - Ford Fiesta je ve spojeném království nejprodávanější auto už řadu let. Do první trojky ještě patří: Focus a Golf.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.