Tabulky nejvíce oblíbených automobilů nejsou nijak zvláště výjimečné. Posuzovat lze podle toho, kolik nových se prodalo, kolik je registrováno dané značky a modelu celkem, ale i podle názorů motoristů, kterých se platí – jaké auto byste si rádi koupili, či chystáte koupit. Jak vidíte, kritérií pro vítěze je dlouhá řada, a tudíž i vítězů.
Následující tabulku sestavil analytik trhu, firma Jato Dynamics. Ten vychází z prodejů nových vozů za první pololetí letošního roku.
Belgie: Volkswagen GolfTotéž lze říci i o Belgii, blízkost Německa je zkrátka znát. Po tomto modelu následují: Renault Clio a Opel Corsa.
Česká republika: Škoda OctaviaŽádné hádky, kdo povede tabulku, v Čechách ani nejsou možné. Je to jednoznačné - Škoda Octavia. Druhým nejprodávanějším modelem je Fabia a Rapidu patří třetí příčka.
Dánsko: Peugeot 208Jediným nejlepším místem pro značku Peugeot v Evropě je Dánsko. Dalším bestsellerem je Nissan Qashqai a na třetím místě Volkswagen Polo.
Estonsko: Škoda OctaviaV této zemi se projevuje vyšší zájem o větší vozy, jako Octavia, zatímco Toyota Avensis má druhé a Renault Clio třetí místo.
Finsko: Škoda OctaviaŠkoda tvrdí další vítězství i ve Finsku. Druhé místo získal Nissan Qashqai a na třetím místě je znát skok vzhůru - Volvo S90 a V90.
Francie: Renault ClioTady nás čeká malé překvapení. Francouzskou špičkou je Renault Clio, následován Peugeotem 208 a Citroënem C3. Asi bychom čekali větší auta.
Chorvatsko: Renault ClioV této zemi se letos vše změnilo. V loňském roce byly nejprodávanějšími modely: Nissan Qashqai a Toyota Yaris , zatímco v letošním roce Renault Clio, Škoda Octavia a Opel Astra.
Irsko: Hyundai TucsonHyundai se v Irsku dobře ujal. Následuje ho Nissan Qashqai a Volkswagen Golf.
Itálie: Fiat PandaNárodní cítění vyhrává? Tak trochu, spíše je to o ceně atd. Víc překvapí druhá příčka pro Lancii Ypsilon, která z řady trhů zcela zmizela. Fiat Tipo se letos posunul na třetí místo. V první desítce jsou také: Renault Clio, Ford Fiesta a Volkswagens Polo a Golf.
Lotyšsko: Nissan QashqaiDalší vítězství pro Nissan. Volkswagen Golf přišel na druhé místo, zatímco třetí má Škoda Octavia.
Litva: Fiat 500Jistě překvapivý druhý a poslední vavřín pro Fiat. Škoda Octavia je druhým bestsellerem a Volkswagen Passat je trojkou.
Německo: Volkswagen GolfV této zemi to snad ani nemůže být jinak: Volkswagen Golf, následován Polem a Passatem. Až za nimi je Opel Astra a Corsa - pátý a desátý vůz.
Maďarsko: Suzuki VitaraMaďarští kupci jsou po modelu Suzuki Vitaru hladoví, jistě i proto, že se tam vyrábějí. Následuje Škoda Octavia a Opel Astra
Nizozemsko: Renault ClioZměna je život i u Nizozemců. Volkswagen Golf opustil své první místo a přenechal ho Renaultu Clio. Dále je zájem o: Volkswagen Up a Opel Astra.
Norsko: Volkswagen GolfPřekvapení! Volkswagen Golf je nejprodávanější vůz na severu Evropy. Bavorský soused BMW i3 je druhý (tak se neumístil žádný jiný elektromobil v jiné zemi). VW Passat zůstává na třetím místě i v roce 2017.
Polsko: Škoda OctaviaŠkoda získala další dva nejlepší posty v Polsku, přičemž Octavia a Fabia nezískaly první a druhé místo poprvé. Opel Astra je třetí.
Portugalsko: Renault ClioFrancouzský malý vůz nalezl svůj domov také v Portugalsku. Následují Peugeot 208 a Renault Mégane.
Rakousko: Volkswagen GolfV roce 2017 zatím po něm sáhlo nejvíce kupujících, zatímco na dalších místech jsou: Polo a Tiguan.
Rumunsko: Dacia LoganDoma je doma. Dacia zaujala vloni i letos domácí trh nejvíce. Logan a Duster obsadily první dvě pozice. Na třetím je Škoda Octavia a na čtvrtém Sandero.
Řecko: Toyota YarisToyota Yaris si drží první místo před Nissanem Microu a Fiatem Pandou. „Škvrňata“ vyhrávají.
Slovensko: Škoda FabiaŠkoda Fabia má pole position u východního souseda a Octavia není daleko za ní. Rapid je na třetím místě.
Slovinsko: Renault ClioRenault Clio tvrdí své prvenství na tomto jižním trhu, před VW Golf a Škodou Octavia. Důvod? Clio se tam vyrábí a faceliftovaná podoba mu má zajistit první příčku i nadále.
Španělsko: Seat IbizaŽádné překvapení. Seat Ibiza a Leon mají zlato a stříbro. Bronz si ve Španělsku vybojoval Opel Corsa. Po představení vozů SUV Ateca a Arona by novinky mohly zamíchat kartami.
Švédsko: Volvo S90 / V90Chtělo by se říct – jak jinak. Jenže v loňském roce Volkswagen Golf převzal vedení na švédském automobilovém trhu. Letos už zase doma vládnou domácí. Navíc druhé skončilo další Volvo XC60, které tím pádem odstrčilo Golf až na třetí pozici.
Švýcarsko: Škoda OctaviaSvěte div se… I když proč ne, šetrní Švýcaři chtějí maximum za své peníze. Za Škodou Octavia následuje Volkswagen Golf a Tiguan.
Velká Británie: Ford FiestaPokud jste to ještě neslyšeli, pak to říkáme nyní - Ford Fiesta je ve spojeném království nejprodávanější auto už řadu let. Do první trojky ještě patří: Focus a Golf.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.