Tabulky nejvíce oblíbených automobilů nejsou nijak zvláště výjimečné. Posuzovat lze podle toho, kolik nových se prodalo, kolik je registrováno dané značky a modelu celkem, ale i podle názorů motoristů, kterých se platí – jaké auto byste si rádi koupili, či chystáte koupit. Jak vidíte, kritérií pro vítěze je dlouhá řada, a tudíž i vítězů.
Následující tabulku sestavil analytik trhu, firma Jato Dynamics. Ten vychází z prodejů nových vozů za první pololetí letošního roku.
Belgie: Volkswagen GolfTotéž lze říci i o Belgii, blízkost Německa je zkrátka znát. Po tomto modelu následují: Renault Clio a Opel Corsa.
Česká republika: Škoda OctaviaŽádné hádky, kdo povede tabulku, v Čechách ani nejsou možné. Je to jednoznačné - Škoda Octavia. Druhým nejprodávanějším modelem je Fabia a Rapidu patří třetí příčka.
Dánsko: Peugeot 208Jediným nejlepším místem pro značku Peugeot v Evropě je Dánsko. Dalším bestsellerem je Nissan Qashqai a na třetím místě Volkswagen Polo.
Estonsko: Škoda OctaviaV této zemi se projevuje vyšší zájem o větší vozy, jako Octavia, zatímco Toyota Avensis má druhé a Renault Clio třetí místo.
Finsko: Škoda OctaviaŠkoda tvrdí další vítězství i ve Finsku. Druhé místo získal Nissan Qashqai a na třetím místě je znát skok vzhůru - Volvo S90 a V90.
Francie: Renault ClioTady nás čeká malé překvapení. Francouzskou špičkou je Renault Clio, následován Peugeotem 208 a Citroënem C3. Asi bychom čekali větší auta.
Chorvatsko: Renault ClioV této zemi se letos vše změnilo. V loňském roce byly nejprodávanějšími modely: Nissan Qashqai a Toyota Yaris , zatímco v letošním roce Renault Clio, Škoda Octavia a Opel Astra.
Irsko: Hyundai TucsonHyundai se v Irsku dobře ujal. Následuje ho Nissan Qashqai a Volkswagen Golf.
Itálie: Fiat PandaNárodní cítění vyhrává? Tak trochu, spíše je to o ceně atd. Víc překvapí druhá příčka pro Lancii Ypsilon, která z řady trhů zcela zmizela. Fiat Tipo se letos posunul na třetí místo. V první desítce jsou také: Renault Clio, Ford Fiesta a Volkswagens Polo a Golf.
Lotyšsko: Nissan QashqaiDalší vítězství pro Nissan. Volkswagen Golf přišel na druhé místo, zatímco třetí má Škoda Octavia.
Litva: Fiat 500Jistě překvapivý druhý a poslední vavřín pro Fiat. Škoda Octavia je druhým bestsellerem a Volkswagen Passat je trojkou.
Německo: Volkswagen GolfV této zemi to snad ani nemůže být jinak: Volkswagen Golf, následován Polem a Passatem. Až za nimi je Opel Astra a Corsa - pátý a desátý vůz.
Maďarsko: Suzuki VitaraMaďarští kupci jsou po modelu Suzuki Vitaru hladoví, jistě i proto, že se tam vyrábějí. Následuje Škoda Octavia a Opel Astra
Nizozemsko: Renault ClioZměna je život i u Nizozemců. Volkswagen Golf opustil své první místo a přenechal ho Renaultu Clio. Dále je zájem o: Volkswagen Up a Opel Astra.
Norsko: Volkswagen GolfPřekvapení! Volkswagen Golf je nejprodávanější vůz na severu Evropy. Bavorský soused BMW i3 je druhý (tak se neumístil žádný jiný elektromobil v jiné zemi). VW Passat zůstává na třetím místě i v roce 2017.
Polsko: Škoda OctaviaŠkoda získala další dva nejlepší posty v Polsku, přičemž Octavia a Fabia nezískaly první a druhé místo poprvé. Opel Astra je třetí.
Portugalsko: Renault ClioFrancouzský malý vůz nalezl svůj domov také v Portugalsku. Následují Peugeot 208 a Renault Mégane.
Rakousko: Volkswagen GolfV roce 2017 zatím po něm sáhlo nejvíce kupujících, zatímco na dalších místech jsou: Polo a Tiguan.
Rumunsko: Dacia LoganDoma je doma. Dacia zaujala vloni i letos domácí trh nejvíce. Logan a Duster obsadily první dvě pozice. Na třetím je Škoda Octavia a na čtvrtém Sandero.
Řecko: Toyota YarisToyota Yaris si drží první místo před Nissanem Microu a Fiatem Pandou. „Škvrňata“ vyhrávají.
Slovensko: Škoda FabiaŠkoda Fabia má pole position u východního souseda a Octavia není daleko za ní. Rapid je na třetím místě.
Slovinsko: Renault ClioRenault Clio tvrdí své prvenství na tomto jižním trhu, před VW Golf a Škodou Octavia. Důvod? Clio se tam vyrábí a faceliftovaná podoba mu má zajistit první příčku i nadále.
Španělsko: Seat IbizaŽádné překvapení. Seat Ibiza a Leon mají zlato a stříbro. Bronz si ve Španělsku vybojoval Opel Corsa. Po představení vozů SUV Ateca a Arona by novinky mohly zamíchat kartami.
Švédsko: Volvo S90 / V90Chtělo by se říct – jak jinak. Jenže v loňském roce Volkswagen Golf převzal vedení na švédském automobilovém trhu. Letos už zase doma vládnou domácí. Navíc druhé skončilo další Volvo XC60, které tím pádem odstrčilo Golf až na třetí pozici.
Švýcarsko: Škoda OctaviaSvěte div se… I když proč ne, šetrní Švýcaři chtějí maximum za své peníze. Za Škodou Octavia následuje Volkswagen Golf a Tiguan.
Velká Británie: Ford FiestaPokud jste to ještě neslyšeli, pak to říkáme nyní - Ford Fiesta je ve spojeném království nejprodávanější auto už řadu let. Do první trojky ještě patří: Focus a Golf.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.