Snad všichni známe ten moment, kdy se v rychlém pruhu objeví pomalu jedoucí řidič, který se odmítá zařadit mezi ostatní pomalu jedoucí vozidla. Zatímco v Evropě policisté tento nešvar spíše ignorují a zaměřují se převážně na rychle jedoucí vozidla, v USA se rozhodli pokutovat i tyto brzdy plynulého provozu.
Táhnout se kilometry za pomalu jedoucím řidičem blokujícím rychlý pruh silnice či dálnice je bezpochyby jedna z těch nejotravnějších situací, která může za volantem nastat. Některým zákonodárcům v USA, konkrétně ve státě Nevada, už s těmito řidiči však došla trpělivost a dali policistům právo pokutovat pomalu jedoucí řidiče v rychlém pruhu.
Jak upozornila televizní stanice KTNV, za první spáchání tohoto přestupku hrozí pokuta 50 dolarů, za druhé 100 dolarů a za třetí až 250 dolarů (1100, 2200 až 5500 korun). Exsituje samozřejmě i několik výjimek, ty se však vztahují zejména na vozidla údržby či vozidla záchranného sboru.
Ačkoliv na amerických silnicích převládají spíše rychle jedoucí řidiči, dálniční policista Dan Gordon možnost pokutovat i ty pomalu jedoucí uvítal. Podle něj jsou totiž hlavní příčinou agresivity za volantem a často nutí lidi k riskantnímu předjíždění či podjíždění.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?