Snad všichni známe ten moment, kdy se v rychlém pruhu objeví pomalu jedoucí řidič, který se odmítá zařadit mezi ostatní pomalu jedoucí vozidla. Zatímco v Evropě policisté tento nešvar spíše ignorují a zaměřují se převážně na rychle jedoucí vozidla, v USA se rozhodli pokutovat i tyto brzdy plynulého provozu.
Táhnout se kilometry za pomalu jedoucím řidičem blokujícím rychlý pruh silnice či dálnice je bezpochyby jedna z těch nejotravnějších situací, která může za volantem nastat. Některým zákonodárcům v USA, konkrétně ve státě Nevada, už s těmito řidiči však došla trpělivost a dali policistům právo pokutovat pomalu jedoucí řidiče v rychlém pruhu.
Jak upozornila televizní stanice KTNV, za první spáchání tohoto přestupku hrozí pokuta 50 dolarů, za druhé 100 dolarů a za třetí až 250 dolarů (1100, 2200 až 5500 korun). Exsituje samozřejmě i několik výjimek, ty se však vztahují zejména na vozidla údržby či vozidla záchranného sboru.
Ačkoliv na amerických silnicích převládají spíše rychle jedoucí řidiči, dálniční policista Dan Gordon možnost pokutovat i ty pomalu jedoucí uvítal. Podle něj jsou totiž hlavní příčinou agresivity za volantem a často nutí lidi k riskantnímu předjíždění či podjíždění.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.