Snad všichni známe ten moment, kdy se v rychlém pruhu objeví pomalu jedoucí řidič, který se odmítá zařadit mezi ostatní pomalu jedoucí vozidla. Zatímco v Evropě policisté tento nešvar spíše ignorují a zaměřují se převážně na rychle jedoucí vozidla, v USA se rozhodli pokutovat i tyto brzdy plynulého provozu.
Táhnout se kilometry za pomalu jedoucím řidičem blokujícím rychlý pruh silnice či dálnice je bezpochyby jedna z těch nejotravnějších situací, která může za volantem nastat. Některým zákonodárcům v USA, konkrétně ve státě Nevada, už s těmito řidiči však došla trpělivost a dali policistům právo pokutovat pomalu jedoucí řidiče v rychlém pruhu.
Jak upozornila televizní stanice KTNV, za první spáchání tohoto přestupku hrozí pokuta 50 dolarů, za druhé 100 dolarů a za třetí až 250 dolarů (1100, 2200 až 5500 korun). Exsituje samozřejmě i několik výjimek, ty se však vztahují zejména na vozidla údržby či vozidla záchranného sboru.
Ačkoliv na amerických silnicích převládají spíše rychle jedoucí řidiči, dálniční policista Dan Gordon možnost pokutovat i ty pomalu jedoucí uvítal. Podle něj jsou totiž hlavní příčinou agresivity za volantem a často nutí lidi k riskantnímu předjíždění či podjíždění.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?