Zájem o nejdostupnější Teslu Model 3 zřejmě překonal i ty nejdivočejší představy Elona Muska. Tesla totiž přijímá v průměru 1,800 objednávek na nový automobil denně, přičemž ještě před zahájením produkce už měla Tesal těchto objednávek přes 450,000
Co se dodržování termínů produkce týče, není automobilka Tesla Motors zrovna tím nejlepším příkladem. S modelem 3 se však termíny dodržet víceméně povedlo a vůz začal sjíždět z výrobních pásů bez většího zpoždění. Díky tomu tak některé americké motoristické redakce již dostaly příležitost si novou Teslu vyzkoušet.
Pro Teslu je však hlavní, že hladký start produkce odstartoval vcelku masivní příval objednávek na nové vozy. Podle informací, které zveřejnil web MotorTrend, přijímá Tesla v průměru 1,800 objednávek každý den. Tito zájemci si ovšem nějakou chvíli počkají, neboť ještě před zahájením produkce si novou Teslu zarezervovalo přes 450,000 zákazníků.
Automobilka se tedy nezájmu bát nemusí, ovšem nyní jí čeká několik krušných měsíců, během kterých hodlá zvýšit měsíční produkci vozů z 1,500 kusů za měsíc září na 20,000 kusů měsíčně během prosince.
Kromě ohromného zájmu o Model 3 se však zvýšil i počet objednávek o modely S a X. V porovnáním se stejným obdobím minulého roku je nárůst vyšší asi o 15 %. Aby Tesla dokázala tuto poptávku uspokojit, plánuje se navýšení produkce i těchto modelů, což ovšem přinese vysoké nároky na udržení kvality produkce, se kterou již Tesla dříve měla nemalé potíže.
I přes příval pozitivních zpráv a nových objednávek je však Tesla stále ztrátová. Úspěšné zahájení produkce Modelu 3 by to konečně mohlo změnit, ovšem to se ukáže až za několik měsíců.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?