Zájem o nejdostupnější Teslu Model 3 zřejmě překonal i ty nejdivočejší představy Elona Muska. Tesla totiž přijímá v průměru 1,800 objednávek na nový automobil denně, přičemž ještě před zahájením produkce už měla Tesal těchto objednávek přes 450,000
Co se dodržování termínů produkce týče, není automobilka Tesla Motors zrovna tím nejlepším příkladem. S modelem 3 se však termíny dodržet víceméně povedlo a vůz začal sjíždět z výrobních pásů bez většího zpoždění. Díky tomu tak některé americké motoristické redakce již dostaly příležitost si novou Teslu vyzkoušet.
Pro Teslu je však hlavní, že hladký start produkce odstartoval vcelku masivní příval objednávek na nové vozy. Podle informací, které zveřejnil web MotorTrend, přijímá Tesla v průměru 1,800 objednávek každý den. Tito zájemci si ovšem nějakou chvíli počkají, neboť ještě před zahájením produkce si novou Teslu zarezervovalo přes 450,000 zákazníků.
Automobilka se tedy nezájmu bát nemusí, ovšem nyní jí čeká několik krušných měsíců, během kterých hodlá zvýšit měsíční produkci vozů z 1,500 kusů za měsíc září na 20,000 kusů měsíčně během prosince.
Kromě ohromného zájmu o Model 3 se však zvýšil i počet objednávek o modely S a X. V porovnáním se stejným obdobím minulého roku je nárůst vyšší asi o 15 %. Aby Tesla dokázala tuto poptávku uspokojit, plánuje se navýšení produkce i těchto modelů, což ovšem přinese vysoké nároky na udržení kvality produkce, se kterou již Tesla dříve měla nemalé potíže.
I přes příval pozitivních zpráv a nových objednávek je však Tesla stále ztrátová. Úspěšné zahájení produkce Modelu 3 by to konečně mohlo změnit, ovšem to se ukáže až za několik měsíců.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.