Snad každému musí dojít, že krást jedinečné vozy a pak se s nimi projíždět po ulici je asi ta nejhloupější věc, co můžete udělat. Jeden nepříliš inteligentní zloděj z USA to přesto zkusil, neboť si myslel, že jedinečnou repliku Fordu GT40 z roku 1966 nikdo nepozná, pokud jí přebarví na černo.
Případ, o kterém informovala americká televize KCCI 8 News, začal minulé úterý, kdy Steve Salasek z Marshall County (stát Iowa) ohlásil policii, že mu z jeho garáže zmizela jedinečná žlutá replika vozu Ford GT40 z roku 1966. Policie teda po voze vyhlásila pátrání a informaci o zmizelém voze za pár dnů vyvěsila dokonce i na svůj Facebook.
Steve Salasek už byl ale přesvědčen, že svůj vůz nikdy neuvidí. Pokud totiž zmizí podobně jedinečný automobil, většinou se jedná o krádež na objednávku pro někoho ze zahraničí, nebo pro někoho, kdo si podobný klenot ukryje ve své garáži a příliš se s ním neukazuje.
Netrvalo to však ani hodinu a pod příspěvkem se objevil komentář člověka, který vůz viděl na silnici vedoucí západně z Marshalltown. Autor příspěvku navíc znal majitele automobilu, ovšem nebyl si jistý, kdo za jeho volantem seděl.
Za dalších pár dnů pak policie zadržela automobil i s jeho řidičem - tou dobou už byl však vůz velmi nekvalitně přestříkán ze žluté na černou barvu. Snaha přebarvit automobil na černo však podle policistů přitahovala ještě víc pozornosti, než ve žlutém provedení - vůz totiž vypadal spíše jako Batmobil, takže se za ním každý otáčel.
Policisté tedy může zatkli a kromě obvinění z krádeže automobilu si vyslechl i obvinění z držení a užívání drog a několika dopravních předpisů. S největší pravděpodobností ho tak bude čekat pár let, během kterých snad pochopí, proč se jedinečné automobily nekradou a nejezdí se s nimi po silnicích.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?