Snad každému musí dojít, že krást jedinečné vozy a pak se s nimi projíždět po ulici je asi ta nejhloupější věc, co můžete udělat. Jeden nepříliš inteligentní zloděj z USA to přesto zkusil, neboť si myslel, že jedinečnou repliku Fordu GT40 z roku 1966 nikdo nepozná, pokud jí přebarví na černo.
Případ, o kterém informovala americká televize KCCI 8 News, začal minulé úterý, kdy Steve Salasek z Marshall County (stát Iowa) ohlásil policii, že mu z jeho garáže zmizela jedinečná žlutá replika vozu Ford GT40 z roku 1966. Policie teda po voze vyhlásila pátrání a informaci o zmizelém voze za pár dnů vyvěsila dokonce i na svůj Facebook.
Steve Salasek už byl ale přesvědčen, že svůj vůz nikdy neuvidí. Pokud totiž zmizí podobně jedinečný automobil, většinou se jedná o krádež na objednávku pro někoho ze zahraničí, nebo pro někoho, kdo si podobný klenot ukryje ve své garáži a příliš se s ním neukazuje.
Netrvalo to však ani hodinu a pod příspěvkem se objevil komentář člověka, který vůz viděl na silnici vedoucí západně z Marshalltown. Autor příspěvku navíc znal majitele automobilu, ovšem nebyl si jistý, kdo za jeho volantem seděl.
Za dalších pár dnů pak policie zadržela automobil i s jeho řidičem - tou dobou už byl však vůz velmi nekvalitně přestříkán ze žluté na černou barvu. Snaha přebarvit automobil na černo však podle policistů přitahovala ještě víc pozornosti, než ve žlutém provedení - vůz totiž vypadal spíše jako Batmobil, takže se za ním každý otáčel.
Policisté tedy může zatkli a kromě obvinění z krádeže automobilu si vyslechl i obvinění z držení a užívání drog a několika dopravních předpisů. S největší pravděpodobností ho tak bude čekat pár let, během kterých snad pochopí, proč se jedinečné automobily nekradou a nejezdí se s nimi po silnicích.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.