Snad každému musí dojít, že krást jedinečné vozy a pak se s nimi projíždět po ulici je asi ta nejhloupější věc, co můžete udělat. Jeden nepříliš inteligentní zloděj z USA to přesto zkusil, neboť si myslel, že jedinečnou repliku Fordu GT40 z roku 1966 nikdo nepozná, pokud jí přebarví na černo.
Případ, o kterém informovala americká televize KCCI 8 News, začal minulé úterý, kdy Steve Salasek z Marshall County (stát Iowa) ohlásil policii, že mu z jeho garáže zmizela jedinečná žlutá replika vozu Ford GT40 z roku 1966. Policie teda po voze vyhlásila pátrání a informaci o zmizelém voze za pár dnů vyvěsila dokonce i na svůj Facebook.
Steve Salasek už byl ale přesvědčen, že svůj vůz nikdy neuvidí. Pokud totiž zmizí podobně jedinečný automobil, většinou se jedná o krádež na objednávku pro někoho ze zahraničí, nebo pro někoho, kdo si podobný klenot ukryje ve své garáži a příliš se s ním neukazuje.
Netrvalo to však ani hodinu a pod příspěvkem se objevil komentář člověka, který vůz viděl na silnici vedoucí západně z Marshalltown. Autor příspěvku navíc znal majitele automobilu, ovšem nebyl si jistý, kdo za jeho volantem seděl.
Za dalších pár dnů pak policie zadržela automobil i s jeho řidičem - tou dobou už byl však vůz velmi nekvalitně přestříkán ze žluté na černou barvu. Snaha přebarvit automobil na černo však podle policistů přitahovala ještě víc pozornosti, než ve žlutém provedení - vůz totiž vypadal spíše jako Batmobil, takže se za ním každý otáčel.
Policisté tedy může zatkli a kromě obvinění z krádeže automobilu si vyslechl i obvinění z držení a užívání drog a několika dopravních předpisů. S největší pravděpodobností ho tak bude čekat pár let, během kterých snad pochopí, proč se jedinečné automobily nekradou a nejezdí se s nimi po silnicích.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?