Pokud hledáte klasický stylový automobil, ale nelákají vás sporťáky, pak by vás mohl zaujmout tento nádherný Range Rover z roku 1972, který se může pochlubit raritní třídveřovou karoserií a perfektním stavem. Má to však jeden malý háček
Tím háčkem je samozřejmě cena. Tento nádherný a zachovalý Range Rover Suffix 'A' se totiž bude dražit na aukčním portálu "Silverstone Auctions", který jeho cenu odhaduje v rozmezí 40 až 46,000 liber, což je v přepočtu cca 1,1 až 1,3 milionu korun. Za tuto částku už si však budete moci pořídit zcela nový Range Rover Velar.
Nutno ale dodat, že cena tohoto nádherně zachovalého kusu se dá sopravedlnit rozsáhlou renovací, kterou prošel v roce 2014. V té době prošel renovací jeho 3.5 litrový motor V8, podvozek, brzdy, všechna gumová těsnění a celá řada dalších věcí. Výsledný účet za opravu nakonec činil 20,000 liber (582 tis. korun).
Pokud by vás zajímala historie vozu, krátce po výrobě v roce 1972 zamířil do rukou majitele v Dorseru, který si ho však ponechal jen po tři roky. Následně zamířil do Severního Walesu, kde vydržel až do roku 1994. Jeho třetí majitel si vůz ponechal od té doby až do roku 2013, kdy ho koupil současný majitel, který nechal provést i nákladnou rekonstrukci.
Nutno však dodat, že díky ní vůz vypadá neuvěřitelně svěže a zachovale, a to zvenčí i uvnitř.
Pokud by vás tedy zachvátil neutuchající pocit, že tohle auto zkrátka musíte mít, pak rozbijte prasátko a vydejte se na okruh v Silverstone, kde se akce bude konat již tento víkend.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?