Nový vůz Škoda Karoq sjel dnes poprvé z výrobní linky v českém závodě v Kvasinách. Nové kompaktní SUV kombinuje pro značku typický emocionální a dynamický design s mimořádnou nabídkou prostoru, novými asistenčními systémy i silnými a zároveň úspornými motory. První exempláře kompaktního SUV české automobilky budou zákazníkům dodány v říjnu letošního roku.
„Zahájení sériové výroby nového vozu Škoda Karoq je pro celý podnik a samozřejmě obzvláště pro naše zaměstnance v závodě Kvasiny důležitým milníkem,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda auto za oblast výroby a logistiky. „V posledních měsících se celý náš tým na zahájení výroby nového modelu SUV intenzivně připravoval,“ dodává Oeljeklaus. Kompletně nově vyvinutý model Škoda Karoq, který měl světovou premiéru v polovině května letošního roku ve Stockholmu, je sportovně-užitkový vůz se svébytným charakterem. Jeho krystalický design je zcela ve znamení nového designového jazyka vozů SUV české tradiční značky. K jeho četným přednostem patří mimo jiné zavazadlový prostor s objemem až 1 630 litrů, Full-LED světlomety i libovolně programovatelný digitální přístrojový panel. Ten je ve vozech Škoda k dispozici vůbec poprvé.
Na výběr je pět variant motorů s výkonem od 85 kW (115 k) až do 140 kW (190 k). Kromě toho nový vůz Škoda Karoq přesvědčí chytrou výbavou, jako například zadními sedadly se systémem VarioFlex nebo virtuálním pedálem pro bezdotykové otevírání pátých dveří. Závod v Kvasinách je jedním ze tři výrobních závodů automobilky Škoda v České republice. S přibližně 8 000 pracovníky je tento závod největším průmyslovým zaměstnavatelem v Královéhradeckém kraji. V minulých letech byla výrobní zařízení rozšířena a rozsáhle modernizována. Od roku 2015 investovala společnost Škoda Auto přibližně jedenáct miliard korun do rozšíření kompetence závodu v Kvasinách pro výrobu vozů SUV. V následujících letech bude jeho kapacita postupně růst až na 295 000 vozů ročně.
Vedle nového vozu Karoq vyrábí v současné době česká automobilka v Kvasinách modely Superb, Superb combi a Kodiaq. Od května 2009 do června 2017 v Kvasinách vznikalo první kompaktní SUV značky Škoda – model Yeti. Historie tohoto závodu je více než osmdesátiletá. Již na počátku třicátých let dvacátého století se zde vyráběla auta, mezi jinými i JAWA 700. Prvním vozem značky Škoda, který se v Kvasinách vyráběl, byla v roce 1947 Škoda Superb.
V rámci Strategie 2025 bude v následujících letech značka Škoda dále důsledně pokračovat v budování své modelové palety. Důraz je kladen především rozšíření nabídky vozů SUV. Zahájením sériové výroby vozu Škoda Karoq si podnik připisuje další milník. Na trh bude nové kompaktní SUV uvedeno v říjnu tohoto roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.