Nový vůz Škoda Karoq sjel dnes poprvé z výrobní linky v českém závodě v Kvasinách. Nové kompaktní SUV kombinuje pro značku typický emocionální a dynamický design s mimořádnou nabídkou prostoru, novými asistenčními systémy i silnými a zároveň úspornými motory. První exempláře kompaktního SUV české automobilky budou zákazníkům dodány v říjnu letošního roku.
„Zahájení sériové výroby nového vozu Škoda Karoq je pro celý podnik a samozřejmě obzvláště pro naše zaměstnance v závodě Kvasiny důležitým milníkem,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda auto za oblast výroby a logistiky. „V posledních měsících se celý náš tým na zahájení výroby nového modelu SUV intenzivně připravoval,“ dodává Oeljeklaus. Kompletně nově vyvinutý model Škoda Karoq, který měl světovou premiéru v polovině května letošního roku ve Stockholmu, je sportovně-užitkový vůz se svébytným charakterem. Jeho krystalický design je zcela ve znamení nového designového jazyka vozů SUV české tradiční značky. K jeho četným přednostem patří mimo jiné zavazadlový prostor s objemem až 1 630 litrů, Full-LED světlomety i libovolně programovatelný digitální přístrojový panel. Ten je ve vozech Škoda k dispozici vůbec poprvé.
Na výběr je pět variant motorů s výkonem od 85 kW (115 k) až do 140 kW (190 k). Kromě toho nový vůz Škoda Karoq přesvědčí chytrou výbavou, jako například zadními sedadly se systémem VarioFlex nebo virtuálním pedálem pro bezdotykové otevírání pátých dveří. Závod v Kvasinách je jedním ze tři výrobních závodů automobilky Škoda v České republice. S přibližně 8 000 pracovníky je tento závod největším průmyslovým zaměstnavatelem v Královéhradeckém kraji. V minulých letech byla výrobní zařízení rozšířena a rozsáhle modernizována. Od roku 2015 investovala společnost Škoda Auto přibližně jedenáct miliard korun do rozšíření kompetence závodu v Kvasinách pro výrobu vozů SUV. V následujících letech bude jeho kapacita postupně růst až na 295 000 vozů ročně.
Vedle nového vozu Karoq vyrábí v současné době česká automobilka v Kvasinách modely Superb, Superb combi a Kodiaq. Od května 2009 do června 2017 v Kvasinách vznikalo první kompaktní SUV značky Škoda – model Yeti. Historie tohoto závodu je více než osmdesátiletá. Již na počátku třicátých let dvacátého století se zde vyráběla auta, mezi jinými i JAWA 700. Prvním vozem značky Škoda, který se v Kvasinách vyráběl, byla v roce 1947 Škoda Superb.
V rámci Strategie 2025 bude v následujících letech značka Škoda dále důsledně pokračovat v budování své modelové palety. Důraz je kladen především rozšíření nabídky vozů SUV. Zahájením sériové výroby vozu Škoda Karoq si podnik připisuje další milník. Na trh bude nové kompaktní SUV uvedeno v říjnu tohoto roku.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?