Nový Ford Mustang GT se již brzy připojí do výjimečného klubu vozidel, které dokáží zrychlit z 0 na 100 km/h pod 4 vteřiny. Kromě jeho výkonného motoru na tom má zásluhu především nový "Drag-Strip mode a zcela nová převodovka
Nový Ford Mustang GT se tak stane nejen nejrychlejším sériově postaveným Mustagnem, ale také bude rychlejší než například Porsche 911 Carrera.
Pod kapotou vozu je umístěn přepracovaný 5 litrový motor V8 o celkovém výkonu 460 koní, což je o 25 více, než měl v předchozí konfiguraci. S vyšším výkonem vzrostl i kroutící moment, ovšem překvapivě se snížila spotřeba - alespoň podle slov výrobce.
Velkou novinkou se stala 10-stupňová automatická převodovka, která řadí mnohem rychleji a přesněji než starší typ. Kromě ní se také nový Mustang GT může pochlubit i zcela novým jízdním režimem "Drag-Strip mode", díky kterému dokáže vůz využít maximální akceleraci při závodech ve sprintu.Kombinací těchto dvou novinek pak dokáže vůz pokořit rychlost 100 km/h pod 4 vteřiny.
Největší ztráta času během závodech ve sprintu nastává prábě během řazení, jak řekl Calr Widmann, šéf inženýr Mustangu. V režimu Drag-Strip mode však vůz neustále využívá maximální točivý moment a výkon dokonce i během řazení, za což může právě nová převodovka.
Ochuzeni však nebudou ani zájemci o menší 2.3 litrový čtyřválec EcoBoost, který byl pro novou modelovou řadu také upraven. Jeho výkon tak činí 310 koní a pokud si vůz objednáte vybavený "Performance Package", pak také dostanete 10 stupňový automat, "Drag-Strip" mód a stovku pokoříte pod 5 vteřin.
Nový Ford Mustang 2018 by se měl dostat k prodejcům (minimálně v USA) během tohoto podzimu. Ceníky a konfigurátory ba však měly být dostupné ještě před koncem tohoto měsíce.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?