Nový Ford Mustang GT se již brzy připojí do výjimečného klubu vozidel, které dokáží zrychlit z 0 na 100 km/h pod 4 vteřiny. Kromě jeho výkonného motoru na tom má zásluhu především nový "Drag-Strip mode a zcela nová převodovka
Nový Ford Mustang GT se tak stane nejen nejrychlejším sériově postaveným Mustagnem, ale také bude rychlejší než například Porsche 911 Carrera.
Pod kapotou vozu je umístěn přepracovaný 5 litrový motor V8 o celkovém výkonu 460 koní, což je o 25 více, než měl v předchozí konfiguraci. S vyšším výkonem vzrostl i kroutící moment, ovšem překvapivě se snížila spotřeba - alespoň podle slov výrobce.
Velkou novinkou se stala 10-stupňová automatická převodovka, která řadí mnohem rychleji a přesněji než starší typ. Kromě ní se také nový Mustang GT může pochlubit i zcela novým jízdním režimem "Drag-Strip mode", díky kterému dokáže vůz využít maximální akceleraci při závodech ve sprintu.Kombinací těchto dvou novinek pak dokáže vůz pokořit rychlost 100 km/h pod 4 vteřiny.
Největší ztráta času během závodech ve sprintu nastává prábě během řazení, jak řekl Calr Widmann, šéf inženýr Mustangu. V režimu Drag-Strip mode však vůz neustále využívá maximální točivý moment a výkon dokonce i během řazení, za což může právě nová převodovka.
Ochuzeni však nebudou ani zájemci o menší 2.3 litrový čtyřválec EcoBoost, který byl pro novou modelovou řadu také upraven. Jeho výkon tak činí 310 koní a pokud si vůz objednáte vybavený "Performance Package", pak také dostanete 10 stupňový automat, "Drag-Strip" mód a stovku pokoříte pod 5 vteřin.
Nový Ford Mustang 2018 by se měl dostat k prodejcům (minimálně v USA) během tohoto podzimu. Ceníky a konfigurátory ba však měly být dostupné ještě před koncem tohoto měsíce.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.