Málokdo zná jeho jméno, ovšem Enrico Galliera je jedním z nejdůležitějších a vlastně i nejmocnějších lidí ve Ferrari. Právě on totiž rozhoduje o tom, kdo bude mít možnost pořídit si některý z exkluzivních strojů se vzpírajícím se koněm na kapotě
Magazínu Drive se povedlo udělat rozhovor s jedním z nejmocnějších lidí v automobilce Ferrari, jehož denním chlebem je říkat "Ne" i těm nejbohatším a nejmocnějším lidem na zemi. Enrico Galliera zastává pozici obchodního ředitele a zároveň vede marketingové oddělení značky.
Jak sám Galliera vysvětlil, poptávka po exkluzivních automobilech Ferrari vysoce převyšuje jejich nabídku. Z toho důvodu musela být stanovena kritéria, podle kterých se vybírají vhodní zákazníci. Dodal však, že pro ty nejvěrnější zákazníky automobilka zvažuje i speciální "dárky" v podobě těch nejexkluzivnějších limitovaných edic.
Aby však zdůraznil jak velký hlad po exkluzivních Ferrari je, uvedl Galliera příklad s LaFerrari Aperta. Ještě před únikem prvních informací na veřejnost oslovilo Ferrari 200 lidí s tím, že se pracuje na vývoji tohoto automobilu a zda by o něj zákazníci měli zájem. Nikdo z oněch 200 lidí automobil ještě ani neviděl, ovšem všichni shodně odpověděli ano.
K tomu se však vztahuje i to "nejtěžší" na této pozici, a to říkat zájemcům ne. Jak Galliera přiznal, ročně obdrží desítky žádostí o Ferrari od lidí, kteří si tyto vozy zkrátka nezaslouží - a často jde i o krále. U lidí kteří ještě žádné Ferrari nevlastní je odmítání víceméně jednoduché, ovšem u dobrých zákazníků už je to těžší.
Zajímavá informace se také týkala toho, že jedinými zaměstnanci automobilky s možností koupit si nové exkluzivní Ferrari jsou vlastně jen jezdci Formule 1, ostatní zaměstnanci mají smůlu. Galliera to však zdůvodnil tím, že na nové a exkluzivní vozy Ferrari čekají stovky zákazníků po celém světě poměrně dlouhou dobu, bylo by tedy "nehezké", kdyby tyto vozy dostávali zaměstnanci automobilky.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.