O tom, kdo si může koupit nové Ferrari, rozhoduje jediný člověk

LaFerrari Aperta je dalším ze série hypersportů z Maranella, vyrobí se jen 149 kusů.
LaFerrari Aperta je dalším ze série hypersportů z Maranella, vyrobí se jen 149 kusů., foto: Ferrari S.p.a.
Antonín Marek , AutoRoad.cz 20. července 2017 09:47 | akt. 20. července 2017 10:24
Sdílej:

Málokdo zná jeho jméno, ovšem Enrico Galliera je jedním z nejdůležitějších a vlastně i nejmocnějších lidí ve Ferrari. Právě on totiž rozhoduje o tom, kdo bude mít možnost pořídit si některý z exkluzivních strojů se vzpírajícím se koněm na kapotě

Magazínu Drive se povedlo udělat rozhovor s jedním z nejmocnějších lidí v automobilce Ferrari, jehož denním chlebem je říkat "Ne" i těm nejbohatším a nejmocnějším lidem na zemi. Enrico Galliera zastává pozici obchodního ředitele a zároveň vede marketingové oddělení značky.

Jak sám Galliera vysvětlil, poptávka po exkluzivních automobilech Ferrari vysoce převyšuje jejich nabídku. Z toho důvodu musela být stanovena kritéria, podle kterých se vybírají vhodní zákazníci. Dodal však, že pro ty nejvěrnější zákazníky automobilka zvažuje i speciální "dárky" v podobě těch nejexkluzivnějších limitovaných edic.

Aby však zdůraznil jak velký hlad po exkluzivních Ferrari je, uvedl Galliera příklad s LaFerrari Aperta. Ještě před únikem prvních informací na veřejnost oslovilo Ferrari 200 lidí s tím, že se pracuje na vývoji tohoto automobilu a zda by o něj zákazníci měli zájem. Nikdo z oněch 200 lidí automobil ještě ani neviděl, ovšem všichni shodně odpověděli ano.

K tomu se však vztahuje i to "nejtěžší" na této pozici, a to říkat zájemcům ne. Jak Galliera přiznal, ročně obdrží desítky žádostí o Ferrari od lidí, kteří si tyto vozy zkrátka nezaslouží - a často jde i o krále. U lidí kteří ještě žádné Ferrari nevlastní je odmítání víceméně jednoduché, ovšem u dobrých zákazníků už je to těžší.

Zajímavá informace se také týkala toho, že jedinými zaměstnanci automobilky s možností koupit si nové exkluzivní Ferrari jsou vlastně jen jezdci Formule 1, ostatní zaměstnanci mají smůlu. Galliera to však zdůvodnil tím, že na nové a exkluzivní vozy Ferrari čekají stovky zákazníků po celém světě poměrně dlouhou dobu, bylo by tedy "nehezké", kdyby tyto vozy dostávali zaměstnanci automobilky.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.