Málokdo zná jeho jméno, ovšem Enrico Galliera je jedním z nejdůležitějších a vlastně i nejmocnějších lidí ve Ferrari. Právě on totiž rozhoduje o tom, kdo bude mít možnost pořídit si některý z exkluzivních strojů se vzpírajícím se koněm na kapotě
Magazínu Drive se povedlo udělat rozhovor s jedním z nejmocnějších lidí v automobilce Ferrari, jehož denním chlebem je říkat "Ne" i těm nejbohatším a nejmocnějším lidem na zemi. Enrico Galliera zastává pozici obchodního ředitele a zároveň vede marketingové oddělení značky.
Jak sám Galliera vysvětlil, poptávka po exkluzivních automobilech Ferrari vysoce převyšuje jejich nabídku. Z toho důvodu musela být stanovena kritéria, podle kterých se vybírají vhodní zákazníci. Dodal však, že pro ty nejvěrnější zákazníky automobilka zvažuje i speciální "dárky" v podobě těch nejexkluzivnějších limitovaných edic.
Aby však zdůraznil jak velký hlad po exkluzivních Ferrari je, uvedl Galliera příklad s LaFerrari Aperta. Ještě před únikem prvních informací na veřejnost oslovilo Ferrari 200 lidí s tím, že se pracuje na vývoji tohoto automobilu a zda by o něj zákazníci měli zájem. Nikdo z oněch 200 lidí automobil ještě ani neviděl, ovšem všichni shodně odpověděli ano.
K tomu se však vztahuje i to "nejtěžší" na této pozici, a to říkat zájemcům ne. Jak Galliera přiznal, ročně obdrží desítky žádostí o Ferrari od lidí, kteří si tyto vozy zkrátka nezaslouží - a často jde i o krále. U lidí kteří ještě žádné Ferrari nevlastní je odmítání víceméně jednoduché, ovšem u dobrých zákazníků už je to těžší.
Zajímavá informace se také týkala toho, že jedinými zaměstnanci automobilky s možností koupit si nové exkluzivní Ferrari jsou vlastně jen jezdci Formule 1, ostatní zaměstnanci mají smůlu. Galliera to však zdůvodnil tím, že na nové a exkluzivní vozy Ferrari čekají stovky zákazníků po celém světě poměrně dlouhou dobu, bylo by tedy "nehezké", kdyby tyto vozy dostávali zaměstnanci automobilky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.