Málokdo zná jeho jméno, ovšem Enrico Galliera je jedním z nejdůležitějších a vlastně i nejmocnějších lidí ve Ferrari. Právě on totiž rozhoduje o tom, kdo bude mít možnost pořídit si některý z exkluzivních strojů se vzpírajícím se koněm na kapotě
Magazínu Drive se povedlo udělat rozhovor s jedním z nejmocnějších lidí v automobilce Ferrari, jehož denním chlebem je říkat "Ne" i těm nejbohatším a nejmocnějším lidem na zemi. Enrico Galliera zastává pozici obchodního ředitele a zároveň vede marketingové oddělení značky.
Jak sám Galliera vysvětlil, poptávka po exkluzivních automobilech Ferrari vysoce převyšuje jejich nabídku. Z toho důvodu musela být stanovena kritéria, podle kterých se vybírají vhodní zákazníci. Dodal však, že pro ty nejvěrnější zákazníky automobilka zvažuje i speciální "dárky" v podobě těch nejexkluzivnějších limitovaných edic.
Aby však zdůraznil jak velký hlad po exkluzivních Ferrari je, uvedl Galliera příklad s LaFerrari Aperta. Ještě před únikem prvních informací na veřejnost oslovilo Ferrari 200 lidí s tím, že se pracuje na vývoji tohoto automobilu a zda by o něj zákazníci měli zájem. Nikdo z oněch 200 lidí automobil ještě ani neviděl, ovšem všichni shodně odpověděli ano.
K tomu se však vztahuje i to "nejtěžší" na této pozici, a to říkat zájemcům ne. Jak Galliera přiznal, ročně obdrží desítky žádostí o Ferrari od lidí, kteří si tyto vozy zkrátka nezaslouží - a často jde i o krále. U lidí kteří ještě žádné Ferrari nevlastní je odmítání víceméně jednoduché, ovšem u dobrých zákazníků už je to těžší.
Zajímavá informace se také týkala toho, že jedinými zaměstnanci automobilky s možností koupit si nové exkluzivní Ferrari jsou vlastně jen jezdci Formule 1, ostatní zaměstnanci mají smůlu. Galliera to však zdůvodnil tím, že na nové a exkluzivní vozy Ferrari čekají stovky zákazníků po celém světě poměrně dlouhou dobu, bylo by tedy "nehezké", kdyby tyto vozy dostávali zaměstnanci automobilky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?