Světoznámá aukční síň RM Sothebys si na nadcházející významnou motoristickou akci "Pebble Beach Concours d’Elegance", konanou od 18, do 19. srpna, připravila něco skutečně speciálního. Dražit se totiž bude sbírka 13 Ferrari zachycující vývoj automobilky během uplynulých 50 let. Všechny automobily jsou v perfektním stavu a navíc pochází z vlastnictví jediného sběratele.
V druhé polovině příštího měsíce se uskuteční jedna z nejvýznamnějších motoristických akcí na světě, "Pebble Beach Concours d’Elegance". Tato akce je vyhlášená nádherným prostředím Pebble Beach, vzácnými automobily a také aukcemi, během kterých se prodávají ty nejzajímavější a nejdražší vozy světa.
A právě letošní aukce bude opět velmi zajímavou podívanou. Kromě sbírky soutěžních vozů Aston Martin se bude dražit i sbírka třinácti vozů Ferrari, která zahrnuje to nejlepší, co automobilka za posledních 50 let vyrobila.
Mezi vozy tak nechybí Ferrari 250 GT SWB Berlinetta z roku 1961, jedno z nejikoničtějších Ferrari vůbec. Vůz nese sériové číslo 110 z celkem 165 vyrobených kusů, chlubí se certifikací "Ferrari Classiche" a v minulém roce obdržel platinové ocenění na akci Cavallino Classic. Jeho odhadovaná cena se pohybuje v rozmezí 193,2 až 227,3 milionu korun.
Dalším ikonickým vozem v této sbírce je Ferrari 275 GTB/4 Berlinetta Scaglietti z roku 1967, které bylo tentýž rok exportováno do USA. Stejně jako model 250 GT se i tento vůz může pochlubit certifikací "Ferrari Classiche". Jeho odhadovaná cena se bude pohybovat v rozmezí 62,5 až 73,8 milionu korun.
To jsou však jen dva nejcennější kusy. Kromě nich se bude dražit i legenda supersportovních vozů, Ferrari F40 z roku 1991 s nájezdem 4 500 kilometrů, obsahující speciální sadu zavazadel, nářadí a servisní knihu. Díky jeho dokonalému stavu se prodejní cena odhaduje na 29,5 až 34,1 milionu korun.
Celkový seznam vozů však zahrnuje skvosty ze všech období posledních padesáti let, ze kterých si vybere opravdu každý. Ostatně posuďte sami:
1961 Ferrari 250 GT SWB Berlinetta 1967 Ferrari 275 GTB/4 Berlinetta by Scaglietti 1969 Ferrari Dino 206 GT 1991 Ferrari F40 2011 Ferrari 599 GTO 1984 Ferrari 512 BBi 2005 Ferrari 575 Superamerica 2009 Ferrari 16M Scuderia Spider 1984 Ferrari 512 BBi 2004 Ferrari 360 Challenge Stradale 2009 Ferrari 430 Scuderia 1976 Ferrari 308 GTB ‘Vetroresina’ 1989 Ferrari 328 GTS(Pozn. Vozy jsou seřazeny podle odhadované hodnoty)
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.