Světoznámá aukční síň RM Sothebys si na nadcházející významnou motoristickou akci "Pebble Beach Concours d’Elegance", konanou od 18, do 19. srpna, připravila něco skutečně speciálního. Dražit se totiž bude sbírka 13 Ferrari zachycující vývoj automobilky během uplynulých 50 let. Všechny automobily jsou v perfektním stavu a navíc pochází z vlastnictví jediného sběratele.
V druhé polovině příštího měsíce se uskuteční jedna z nejvýznamnějších motoristických akcí na světě, "Pebble Beach Concours d’Elegance". Tato akce je vyhlášená nádherným prostředím Pebble Beach, vzácnými automobily a také aukcemi, během kterých se prodávají ty nejzajímavější a nejdražší vozy světa.
A právě letošní aukce bude opět velmi zajímavou podívanou. Kromě sbírky soutěžních vozů Aston Martin se bude dražit i sbírka třinácti vozů Ferrari, která zahrnuje to nejlepší, co automobilka za posledních 50 let vyrobila.
Mezi vozy tak nechybí Ferrari 250 GT SWB Berlinetta z roku 1961, jedno z nejikoničtějších Ferrari vůbec. Vůz nese sériové číslo 110 z celkem 165 vyrobených kusů, chlubí se certifikací "Ferrari Classiche" a v minulém roce obdržel platinové ocenění na akci Cavallino Classic. Jeho odhadovaná cena se pohybuje v rozmezí 193,2 až 227,3 milionu korun.
Dalším ikonickým vozem v této sbírce je Ferrari 275 GTB/4 Berlinetta Scaglietti z roku 1967, které bylo tentýž rok exportováno do USA. Stejně jako model 250 GT se i tento vůz může pochlubit certifikací "Ferrari Classiche". Jeho odhadovaná cena se bude pohybovat v rozmezí 62,5 až 73,8 milionu korun.
To jsou však jen dva nejcennější kusy. Kromě nich se bude dražit i legenda supersportovních vozů, Ferrari F40 z roku 1991 s nájezdem 4 500 kilometrů, obsahující speciální sadu zavazadel, nářadí a servisní knihu. Díky jeho dokonalému stavu se prodejní cena odhaduje na 29,5 až 34,1 milionu korun.
Celkový seznam vozů však zahrnuje skvosty ze všech období posledních padesáti let, ze kterých si vybere opravdu každý. Ostatně posuďte sami:
1961 Ferrari 250 GT SWB Berlinetta 1967 Ferrari 275 GTB/4 Berlinetta by Scaglietti 1969 Ferrari Dino 206 GT 1991 Ferrari F40 2011 Ferrari 599 GTO 1984 Ferrari 512 BBi 2005 Ferrari 575 Superamerica 2009 Ferrari 16M Scuderia Spider 1984 Ferrari 512 BBi 2004 Ferrari 360 Challenge Stradale 2009 Ferrari 430 Scuderia 1976 Ferrari 308 GTB ‘Vetroresina’ 1989 Ferrari 328 GTS(Pozn. Vozy jsou seřazeny podle odhadované hodnoty)
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?