Světoznámá aukční síň RM Sothebys si na nadcházející významnou motoristickou akci "Pebble Beach Concours d’Elegance", konanou od 18, do 19. srpna, připravila něco skutečně speciálního. Dražit se totiž bude sbírka 13 Ferrari zachycující vývoj automobilky během uplynulých 50 let. Všechny automobily jsou v perfektním stavu a navíc pochází z vlastnictví jediného sběratele.
V druhé polovině příštího měsíce se uskuteční jedna z nejvýznamnějších motoristických akcí na světě, "Pebble Beach Concours d’Elegance". Tato akce je vyhlášená nádherným prostředím Pebble Beach, vzácnými automobily a také aukcemi, během kterých se prodávají ty nejzajímavější a nejdražší vozy světa.
A právě letošní aukce bude opět velmi zajímavou podívanou. Kromě sbírky soutěžních vozů Aston Martin se bude dražit i sbírka třinácti vozů Ferrari, která zahrnuje to nejlepší, co automobilka za posledních 50 let vyrobila.
Mezi vozy tak nechybí Ferrari 250 GT SWB Berlinetta z roku 1961, jedno z nejikoničtějších Ferrari vůbec. Vůz nese sériové číslo 110 z celkem 165 vyrobených kusů, chlubí se certifikací "Ferrari Classiche" a v minulém roce obdržel platinové ocenění na akci Cavallino Classic. Jeho odhadovaná cena se pohybuje v rozmezí 193,2 až 227,3 milionu korun.
Dalším ikonickým vozem v této sbírce je Ferrari 275 GTB/4 Berlinetta Scaglietti z roku 1967, které bylo tentýž rok exportováno do USA. Stejně jako model 250 GT se i tento vůz může pochlubit certifikací "Ferrari Classiche". Jeho odhadovaná cena se bude pohybovat v rozmezí 62,5 až 73,8 milionu korun.
To jsou však jen dva nejcennější kusy. Kromě nich se bude dražit i legenda supersportovních vozů, Ferrari F40 z roku 1991 s nájezdem 4 500 kilometrů, obsahující speciální sadu zavazadel, nářadí a servisní knihu. Díky jeho dokonalému stavu se prodejní cena odhaduje na 29,5 až 34,1 milionu korun.
Celkový seznam vozů však zahrnuje skvosty ze všech období posledních padesáti let, ze kterých si vybere opravdu každý. Ostatně posuďte sami:
1961 Ferrari 250 GT SWB Berlinetta 1967 Ferrari 275 GTB/4 Berlinetta by Scaglietti 1969 Ferrari Dino 206 GT 1991 Ferrari F40 2011 Ferrari 599 GTO 1984 Ferrari 512 BBi 2005 Ferrari 575 Superamerica 2009 Ferrari 16M Scuderia Spider 1984 Ferrari 512 BBi 2004 Ferrari 360 Challenge Stradale 2009 Ferrari 430 Scuderia 1976 Ferrari 308 GTB ‘Vetroresina’ 1989 Ferrari 328 GTS(Pozn. Vozy jsou seřazeny podle odhadované hodnoty)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.