Automobilka Mercedes-Benz má na svém kontě již mnoho speciálních automobilů, jejichž sběratelská hodnota dalece přesahuje představivost běžného smrtelníka. Tento nádherný Mercedes Striling Moss je však jedním z pouhých pětasedmdesáti vyrobených kusů na celém světě. A může být váš, aniž byste pro něj museli letět na střední východ.
Tento vzácný Mercedes je skutečným unikátem, který na silnicích nepřehlídnete. Jeho sportovně střižená karoserie extrémního závodního vozu spíše připomíná styl ryze sportovních značek jako Ferrari, než luxusních vozů s třícípou hvězdou.
Může za to inspirace legendárním Mercedesem 300 SLR, za jehož volantem dominoval závodním okruhům v padesátých letech sám velký závodník Stirling Moss, jehož jméno tyto extrémní sportovní vozy nesou.
Mercedes-Benz Stirling Moss byl představen v roce 2009 jako pocta práě závodní legendě. Automobil vychází konstrukčně z modelu SLR McLaren, na kterém však bylo provedeno několik výrazných úprav. Celkem bylo vyrobeno pouze 75 těchto extrémních vozů, většina z nich je vška zaparkována v garáži svých majetných majitelů.
Tento konkrétní vůz však stojí v prodejně Semco Cars v Mnichově a svůj inzerát má vystavený na známých stránkách James Edition. Prodejce si s popisem vozu příliš hlavu nelámal a uvedl pouze nájezd pouhých 475 km.
Pod kapotou by však měl být ukryt kompresorem přeplňovaný osmiválec 5.4 l o výkonu 478 kw (650 k), který sprintuje z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, hranici 300 km/h pokoří za 26 sekund a rychlost se zastaví až na 350 km/h.
Cena u vozu uvedena není, nicméně když se v roce 2009 prodával poslední kousek, stál svého majitele závratných 892 000 Euro (23,3 milionu korun). Díky rostoucí sběratelské hodnotě se tedy současná hodnota bude pohybovat zřejmě ještě výše.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?