Automobilka Mercedes-Benz má na svém kontě již mnoho speciálních automobilů, jejichž sběratelská hodnota dalece přesahuje představivost běžného smrtelníka. Tento nádherný Mercedes Striling Moss je však jedním z pouhých pětasedmdesáti vyrobených kusů na celém světě. A může být váš, aniž byste pro něj museli letět na střední východ.
Tento vzácný Mercedes je skutečným unikátem, který na silnicích nepřehlídnete. Jeho sportovně střižená karoserie extrémního závodního vozu spíše připomíná styl ryze sportovních značek jako Ferrari, než luxusních vozů s třícípou hvězdou.
Může za to inspirace legendárním Mercedesem 300 SLR, za jehož volantem dominoval závodním okruhům v padesátých letech sám velký závodník Stirling Moss, jehož jméno tyto extrémní sportovní vozy nesou.
Mercedes-Benz Stirling Moss byl představen v roce 2009 jako pocta práě závodní legendě. Automobil vychází konstrukčně z modelu SLR McLaren, na kterém však bylo provedeno několik výrazných úprav. Celkem bylo vyrobeno pouze 75 těchto extrémních vozů, většina z nich je vška zaparkována v garáži svých majetných majitelů.
Tento konkrétní vůz však stojí v prodejně Semco Cars v Mnichově a svůj inzerát má vystavený na známých stránkách James Edition. Prodejce si s popisem vozu příliš hlavu nelámal a uvedl pouze nájezd pouhých 475 km.
Pod kapotou by však měl být ukryt kompresorem přeplňovaný osmiválec 5.4 l o výkonu 478 kw (650 k), který sprintuje z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, hranici 300 km/h pokoří za 26 sekund a rychlost se zastaví až na 350 km/h.
Cena u vozu uvedena není, nicméně když se v roce 2009 prodával poslední kousek, stál svého majitele závratných 892 000 Euro (23,3 milionu korun). Díky rostoucí sběratelské hodnotě se tedy současná hodnota bude pohybovat zřejmě ještě výše.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?