V roce 2009, kdy světem zmítala ekonomická krize, se tehdejší ruský premiér Vladimír Putin předvedl před novináři ve své těžce upravené Lada Niva 4x4. Ačkoliv šlo hlavně o propagaci domácí automobilky, tato Niva pravděpodobně skončila ve sbírce současného ruského prezidenta až do dnešních dnů.
Prezident Vladimir Putin je pro svět poněkud svéráznou osobností, která toho o svém soukromí nechce příliš mnoho prozradit. Kromě jeho vášně pro sport je však známá i jeho záliba v automobilech. Podle odhadů několika zahraničních médií se v jeho soukromé sbírce může nalézat až 700 automobilů, které zahrnují takřka vše od sbírky automobilů VAZ/Lada až po speciální závodní stroj Formule 1.
Pokud však ruský prezident necestuje za svými pracovními povinnostmi v jednom ze svých pancéřovaných luxusních mercedesů, často ho můžeme vidět propagovat výrobky největší ruské automobilky Lada. V některých případech to končí humornými groteskami, jako když Lada Grant odmítala nastartovat či otevřít kurf, ale jednou z toho bylo i zajímavé překvapení.
Tím největším překvapením byl právě příjezd Vladimíra Putina, tehdy v roli premiéra, do letního sídla v Soči. Před zástupem novinářů se totiž zjevil v silně upravené Ladě Niva, která byla vybavena předním ochranným rámem, navijákem, přídavnými světlomety a šnorchlem pro brodění řek. Aby vůz působil ještě drsněji, dostal i lak v maskovacím vzoru.
Tato prezentace byla samozřejmě čistě účelová a měla v dobách finanční krize podpořit odvahu lidí investovat do automobilů domácí produkce. Za tím účelem nechal Putin i několik novinářů svézt se v jeho "novém voze" a sdělit před kamerou své názory. Samozřejmě kladné názory.
Celý slavný ruský průmysl se však beztak neobešel bez pár drobností pocházející od kapitalistů z USA a Německa - Niva totiž stála na terénních pneumatikách Goodrich All-Terrain T/A, které však na voze vypadají skvěle, a na předním rámu se honosí přídavnými světlomety Hella.
Co se technických informací týče, příliš toho nevíme. Podle všeho by však tato Niva měla vycházet z modelu "Niva Jungle" a měla by disponovat minimálně mít zesíleným podvozkem a zvýšenou světlou výšku. Zde se úpravy dotkly i motoru či pohonného systému není jasné.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.