V roce 2009, kdy světem zmítala ekonomická krize, se tehdejší ruský premiér Vladimír Putin předvedl před novináři ve své těžce upravené Lada Niva 4x4. Ačkoliv šlo hlavně o propagaci domácí automobilky, tato Niva pravděpodobně skončila ve sbírce současného ruského prezidenta až do dnešních dnů.
Prezident Vladimir Putin je pro svět poněkud svéráznou osobností, která toho o svém soukromí nechce příliš mnoho prozradit. Kromě jeho vášně pro sport je však známá i jeho záliba v automobilech. Podle odhadů několika zahraničních médií se v jeho soukromé sbírce může nalézat až 700 automobilů, které zahrnují takřka vše od sbírky automobilů VAZ/Lada až po speciální závodní stroj Formule 1.
Pokud však ruský prezident necestuje za svými pracovními povinnostmi v jednom ze svých pancéřovaných luxusních mercedesů, často ho můžeme vidět propagovat výrobky největší ruské automobilky Lada. V některých případech to končí humornými groteskami, jako když Lada Grant odmítala nastartovat či otevřít kurf, ale jednou z toho bylo i zajímavé překvapení.
Tím největším překvapením byl právě příjezd Vladimíra Putina, tehdy v roli premiéra, do letního sídla v Soči. Před zástupem novinářů se totiž zjevil v silně upravené Ladě Niva, která byla vybavena předním ochranným rámem, navijákem, přídavnými světlomety a šnorchlem pro brodění řek. Aby vůz působil ještě drsněji, dostal i lak v maskovacím vzoru.
Tato prezentace byla samozřejmě čistě účelová a měla v dobách finanční krize podpořit odvahu lidí investovat do automobilů domácí produkce. Za tím účelem nechal Putin i několik novinářů svézt se v jeho "novém voze" a sdělit před kamerou své názory. Samozřejmě kladné názory.
Celý slavný ruský průmysl se však beztak neobešel bez pár drobností pocházející od kapitalistů z USA a Německa - Niva totiž stála na terénních pneumatikách Goodrich All-Terrain T/A, které však na voze vypadají skvěle, a na předním rámu se honosí přídavnými světlomety Hella.
Co se technických informací týče, příliš toho nevíme. Podle všeho by však tato Niva měla vycházet z modelu "Niva Jungle" a měla by disponovat minimálně mít zesíleným podvozkem a zvýšenou světlou výšku. Zde se úpravy dotkly i motoru či pohonného systému není jasné.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.