Trofeje pro vítěze letošní Tour de France vytvořil Škoda Design. Stejně jako v minulých letech, i letos navrhli odborníci z české automobilky křišťálové poháry, které 23. července pozdvihnou k nebi vítězové slavného cyklistického závodu. Tyto čtyři trofeje reprezentují to nejlepší z umění českých sklářů.
Letošní Tour de France opět potvrdí svou pověst nejnáročnějšího cyklistického závodu světa: 3 540 kilometrů, 21 etap, tři náročné horské výjezdy. Vítězi budou de facto všichni profesionálové, kteří po třítýdenním závodě přejedou 23. července přes cílovou čáru na Champs-Élysées v Paříži. Na závěr slavného závodu bude následovat tradiční vyvrcholení: v rámci oficiálního vyhlášení získají vítězové čtyř kategorií ceněné křišťálové trofeje.
Vedle celkového vítěze ve Žlutém trikotu se pocty dočkají také vítězové bodového hodnocení v jednotlivých kategoriích: Zelený trikot za nejúspěšnějšího sprintera, Bílý trikot za nejúspěšnějšího mladého profesionála a Puntíkovaný trikot za nejlepšího vrchaře. Po průjezdu cílem, předá předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier nejlepšímu sprintérovi trofej, která byla vyrobena ze zeleného skla, aby ladila se Zeleným trikotem vítěze. Všechny trofeje pro vítěze byly navrženy designéry značky Škoda a vyrobila je renomovaná česká sklářská firma Lasvit. Odborníci z této sklářské a designérské společnosti vyrobili tyto mistrovské kusy letos již poněkolikáté. Zatímco rozměry těchto 60 centimetrů vysokých a čtyři kilogramy vážících uměleckých děl zůstávají nezměněny, každý rok překvapí designéři značky ŠKODA při tvorbě pohárů novými kreativními nápady dekoru. Pro letošní Tour de France se nechali inspirovat designem studie Škoda Vision E.
Jedná se o první studii elektromobilu české automobilky, která poskytuje konkrétní a specifický výhled na individuální mobilitu budoucnosti a poprvé byla představena veřejnosti v polovině dubna tohoto roku na autosalonu Auto Šanghaj. Pětidveřové SUV-kupé ujede s čistě elektrickým pohonem až 500 kilometrů, dosahuje stupně 3 autonomního řízení a nadchne svým emocionálním designem, vyznačujícím se jasnými hranami a dynamickými liniemi.
Tato emocionalita se odráží také v pohárech pro letošní Tour de France, které ztělesňují moderní interpretaci klasického dekorování českého křišťálového skla. Také Škoda Vision E si z tohoto tradičního uměleckého řemesla „vypůjčila“ některé designové prvky, například při utváření světlometů
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.