Trofeje pro vítěze letošní Tour de France vytvořil Škoda Design. Stejně jako v minulých letech, i letos navrhli odborníci z české automobilky křišťálové poháry, které 23. července pozdvihnou k nebi vítězové slavného cyklistického závodu. Tyto čtyři trofeje reprezentují to nejlepší z umění českých sklářů.
Letošní Tour de France opět potvrdí svou pověst nejnáročnějšího cyklistického závodu světa: 3 540 kilometrů, 21 etap, tři náročné horské výjezdy. Vítězi budou de facto všichni profesionálové, kteří po třítýdenním závodě přejedou 23. července přes cílovou čáru na Champs-Élysées v Paříži. Na závěr slavného závodu bude následovat tradiční vyvrcholení: v rámci oficiálního vyhlášení získají vítězové čtyř kategorií ceněné křišťálové trofeje.
Vedle celkového vítěze ve Žlutém trikotu se pocty dočkají také vítězové bodového hodnocení v jednotlivých kategoriích: Zelený trikot za nejúspěšnějšího sprintera, Bílý trikot za nejúspěšnějšího mladého profesionála a Puntíkovaný trikot za nejlepšího vrchaře. Po průjezdu cílem, předá předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier nejlepšímu sprintérovi trofej, která byla vyrobena ze zeleného skla, aby ladila se Zeleným trikotem vítěze. Všechny trofeje pro vítěze byly navrženy designéry značky Škoda a vyrobila je renomovaná česká sklářská firma Lasvit. Odborníci z této sklářské a designérské společnosti vyrobili tyto mistrovské kusy letos již poněkolikáté. Zatímco rozměry těchto 60 centimetrů vysokých a čtyři kilogramy vážících uměleckých děl zůstávají nezměněny, každý rok překvapí designéři značky ŠKODA při tvorbě pohárů novými kreativními nápady dekoru. Pro letošní Tour de France se nechali inspirovat designem studie Škoda Vision E.
Jedná se o první studii elektromobilu české automobilky, která poskytuje konkrétní a specifický výhled na individuální mobilitu budoucnosti a poprvé byla představena veřejnosti v polovině dubna tohoto roku na autosalonu Auto Šanghaj. Pětidveřové SUV-kupé ujede s čistě elektrickým pohonem až 500 kilometrů, dosahuje stupně 3 autonomního řízení a nadchne svým emocionálním designem, vyznačujícím se jasnými hranami a dynamickými liniemi.
Tato emocionalita se odráží také v pohárech pro letošní Tour de France, které ztělesňují moderní interpretaci klasického dekorování českého křišťálového skla. Také Škoda Vision E si z tohoto tradičního uměleckého řemesla „vypůjčila“ některé designové prvky, například při utváření světlometů
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.