Je vcelku pochopitelné, že se účastníci závodu Gumball 3000 chtějí pochlubit svými nadupanými vozy před davy nadšených fanoušků. Někteří z nich se však chovají až neskutečně nadutě a svým jednáním nesmyslně ohrožují jednání ostatních
Automobilový závod luxusních vozidel napříč Evropou, Gumball 3000, patří k motoristickým svátkům, během kterých můžete na silnici potkat nejrychlejší, nejdražší a nejexkluzivnější vozy světa. Je samozřejmé, že majitelé podobných skvostů se chtějí se svými vozy pochlubit a ukázat co v nich je, někdy je to však na hranici zdravého rozumu.
Stejně jako na tomto videu, které zachycuje bílé Ferrari LaFerrari Aperta, jehož řidič předvádí donuty v centru Budapešti. Je od něj sice hezké, že nechá projet všechna vozidla v protisměru a teprve poté šlape na plyn, ovšem pokud se pozorně podíváte, ze záběrů je celkem dobře vidět, že k tragédii nechybělo mnoho.
Během prvního otočení vozu totiž zadní partie vozu dělí od davu nadšených diváků necelý metr. Při druhé obrátce už je vidět, jak dav ustupuje o několik metrů vzad. Během chvíle se nakonec celá ulice zahalí do bílého kouře z pneumatik, davy obklopí vůz a nadšeně se fotí s řidičem.
Ti pozornější z vás si však možná všimli, že Ferrari nese slovenskou registrační značku "KNROGUE", podle čehož se dá snadno identifikovat i majitel vozu: Josh Cartu.
Když však odhlédneme od zběsilých a nepromyšlených praktik řidiče, samotné LaFerrari Aperta je skvostný vůz s motorem V12 o objemu 6.3 litru v kombinaci s elektromotorem, díky kterému dokáže dosáhnout kombinovaného výkonu až 963 koní, z klidu na stovku zrychlí za méně než 3 vteřiny a maximální rychlost dosahuje 350 km/h.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?