Nová tvář, nové technologie: Audi A8 3.2 FSI

ar1, 13. května 2005, 17:56 Google+

Audi uvádí do třídy luxusních vozů revoluční technologii přímého vstřikování benzinu do válců FSI:

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A8

A8 | foto: Import Volkswagen Group

Sdílejte článek

Nové Audi A8 dostává moderní zážehový šestiválec
3.2 V6 FSI o výkonu 191 kW/260 k – o 40 k vyšší výkon, než jakým disponoval předchozí agregát o objemu 3,0 l.

Audi A8, vlajková loď prestižní německé automobilky, dostalo nedávno jednodílnou masku chladiče, jež je sjednocujícím rysem všech nových modelů Audi. Nyní se Audi A8 představuje s novým základním motorem: Zážehovým šestiválcem o objemu 3,2 l se systémem přímého vstřikování benzinu do válců FSI. Výkon motoru se může přenášet buď jenom na přední kola, nebo na všechna kola prostřednictvím systému stálého pohonu všech kol quattro. Modely Audi A8 s pohonem pouze předních kol jsou vybaveny převodovkou multitronic s plynule měnitelným převodem, modely Audi A8 quattro jsou standardně vybaveny šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic.

Audi A8 3.2 FSI je k dispozici ve dvou délkách rozvoru: 2944 mm, nebo 3074 mm. O 130 mm prodloužené verze nabízejí zcela výjimečný prostorový komfort zejména cestujícím na zadních sedadlech.

Nový motor 3.2 V6 FSI, který má čtyři ventily na válec a je vybavený průběžným časováním sacích i výukových ventilů, dává svůj nejvyšší výkon 191 kW/260 k při otáčkách 6500 min-1, jeho točivý moment vrcholí při otáčkách 3250 min-1 na hodnotě 330 Nm. V širokém rozmezí otáček 2400 min-1 až 5500 min-1 má řidič pod pedálem plynu k dispozici stále více než 90 procent nejvyššího točivého momentu, což je ve třídě zážehových šestiválců ojedinělé.

Audi A8 s pohonem pouze předních kol a převodovkou multitronic zrychluje z 0 na 100 km/h během 7,7 s a jeho rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba činí jen 9,8 l/100 km.

Na rozdíl od konvenčních zážehových motorů, u kterých se benzin vstřikuje do sacího potrubí, u motoru FSI se benzin přivádí z vysokotlakého trubkového zásobníku „common-rail“ přes vstřikovače přímo do válců. Systém FSI pracuje s tlaky 30 až 100 barů.

Motor 3.2 V6 FSI vyniká i nízkou hmotností a kompaktními rozměry – jeho délka je jen 360 mm, šířka 430 mm, hmotnost pouze 169,5 kg. Dvě řady válců motoru 3.2 V6 FSI svírají úhel 90o, hlavy válců jsou od sebe vzdálené 90 mm. Vrtání válců činí 84,5 mm, zdvih 92,8 mm, přesný zdvihový objem činí 3123 cm3. Do obou větví akusticky pečlivě řešeného výfukového systému jsou zařazeny keramické katalyzátory, díky kterým motor 3.2 V6 FSI plní emisní limity normy Euro 4.

V České republice bude tento vůz k dispozici počátkem června tohoto roku, cena zatím nebyla stanovena.

- Import Volkswagen Group s.r.o. -
Foto: Import Volkswagen Group
Vytisknout

Diskuze: Nová tvář, nové technologie: Audi A8 3.2 FSI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

A3

Audi A3 dostalo jednodílnou masku chladiče

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud