Kia Telluride – koncept velkého SUV od automobilky Kia Motors – obdržel prestižní ocenění za design od Americké společnosti průmyslových návrhářů (IDSA). Kia získala bronzovou medaili International Design Excellence Awards (IDEA) 2017 v kategorii dopravy za koncepční vůz, který poprvé představila veřejnosti na loňském mezinárodním autosalonu NAIAS v Detroitu.
Kia si v posledních letech vybudovala pověst pro špičkový design svých vozů, o čemž svědčí i předchozí designová ocenění IDEA udělená modelu Soul (2014), konceptu GT4 Stinger nebo modelu Rio (2012). Za podobou koncepčního modelu Telluride stálo kalifornské designové studio KDCA (Kia Design Center America).
Komentuje Peter Schreyer, prezident a hlavní návrhář společnosti Kia Motors: „Koncept Telluride směle vyjadřuje myšlenky Kia a dává nahlédnout, jakým způsobem budou naši návrháři posouvat úroveň luxusu v budoucí modelové řadě SUV značky Kia. Upozorňuje na způsob, jakým naši návrháři vytvářejí atraktivní koncepční vozy coby základ vedoucí k sériově vyráběným automobilům. Na náš designérský tým jsem velmi hrdý, což platí i pro ocenění od IDSA. Je to pro nás všechny velkou ctí.“
Koncept Kia Telluride
Koncepční vůz Kia Telluride, odhalený v roce 2016, předznamenává nejnovější vizi velkého SUV. Pozoruhodný sedmimístný koncept luxusního SUV charakterizuje moderní vzpřímené držení těla, atletický postoj a delší rozvor (ve prospěch vyššího pohodlí) než má většina sériových modelů Kia.
Prostřednictvím tohoto konceptu vyjadřuje Kia své estetické představy o výrazném zbrusu novém luxusním SUV, které zaujme celou řadou vyspělých technologií. Zvláštní důraz je kladen na požitek a pohodlí pasažérů sedících ve druhé řadě, jejichž sedadla se naklápějí vzad prakticky až do lůžkové úpravy a nabízejí i velké sklopné opěrky pro nohy. V opěradlech sedadel první a druhé řady je několik strojově přesných výřezů, v nichž jsou zabudovány inteligentní senzory sbírajících důležité informace o zdravotním stavu cestujících.
Tato data se zobrazují na displejích začleněných do vnitřního obložení dveří a poté se synchronizují s „omlazujícím“ terapeutickým systémem LER (Light Emitted Rejuvenation). Součástí systému LER je velký panel z LED diod upevněný ve střeše, produkující terapeutické světelné obrazce s cílem potlačit tzv. pásmovou nemoc (desynchronizmus) a snižovat únavu cestujících.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?