Kia Telluride – koncept velkého SUV od automobilky Kia Motors – obdržel prestižní ocenění za design od Americké společnosti průmyslových návrhářů (IDSA). Kia získala bronzovou medaili International Design Excellence Awards (IDEA) 2017 v kategorii dopravy za koncepční vůz, který poprvé představila veřejnosti na loňském mezinárodním autosalonu NAIAS v Detroitu.
Kia si v posledních letech vybudovala pověst pro špičkový design svých vozů, o čemž svědčí i předchozí designová ocenění IDEA udělená modelu Soul (2014), konceptu GT4 Stinger nebo modelu Rio (2012). Za podobou koncepčního modelu Telluride stálo kalifornské designové studio KDCA (Kia Design Center America).
Komentuje Peter Schreyer, prezident a hlavní návrhář společnosti Kia Motors: „Koncept Telluride směle vyjadřuje myšlenky Kia a dává nahlédnout, jakým způsobem budou naši návrháři posouvat úroveň luxusu v budoucí modelové řadě SUV značky Kia. Upozorňuje na způsob, jakým naši návrháři vytvářejí atraktivní koncepční vozy coby základ vedoucí k sériově vyráběným automobilům. Na náš designérský tým jsem velmi hrdý, což platí i pro ocenění od IDSA. Je to pro nás všechny velkou ctí.“
Koncept Kia Telluride
Koncepční vůz Kia Telluride, odhalený v roce 2016, předznamenává nejnovější vizi velkého SUV. Pozoruhodný sedmimístný koncept luxusního SUV charakterizuje moderní vzpřímené držení těla, atletický postoj a delší rozvor (ve prospěch vyššího pohodlí) než má většina sériových modelů Kia.
Prostřednictvím tohoto konceptu vyjadřuje Kia své estetické představy o výrazném zbrusu novém luxusním SUV, které zaujme celou řadou vyspělých technologií. Zvláštní důraz je kladen na požitek a pohodlí pasažérů sedících ve druhé řadě, jejichž sedadla se naklápějí vzad prakticky až do lůžkové úpravy a nabízejí i velké sklopné opěrky pro nohy. V opěradlech sedadel první a druhé řady je několik strojově přesných výřezů, v nichž jsou zabudovány inteligentní senzory sbírajících důležité informace o zdravotním stavu cestujících.
Tato data se zobrazují na displejích začleněných do vnitřního obložení dveří a poté se synchronizují s „omlazujícím“ terapeutickým systémem LER (Light Emitted Rejuvenation). Součástí systému LER je velký panel z LED diod upevněný ve střeše, produkující terapeutické světelné obrazce s cílem potlačit tzv. pásmovou nemoc (desynchronizmus) a snižovat únavu cestujících.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?